Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rovan Baja 5B.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rovan Baja 5B.

    Hei
    Jeg har tenkt og handle meg en ny RC bil.
    Jeg har nå en Losi LST2, men har lyst og prøve en litt større og krafigere bil. Også litt greit og slippe og kjøpe Nitro fuel til 100KR literen..

    Jeg ser at det er en del blante meninger om hvordan disse er i forhold til de orginale HPIene. Jeg får Rovan'en til ca 5000Kr totalt. Det er jo en god del mindre en feks en orginal HPI..
    Hva sier dere?

    Rovanen er speccet med følgende:

    This is a Brand New in box Ready to Run 1/5 scale 30.5cc Rovan Sport Baja Buggy
    Body Color: Black / Orange
    Compatible with HPI 5b, King Motor and other buggies.
    This buggy is a Huge 32 inches long gas powered Baja buggy.
    Can reach speeds of 40+ mph right out of the box.
    Now with very powerful 30.5cc 4 bolt head motor!
    Aluminum lighted roof scoop installed!
    It gives you the feel of racing the real thing.
    A great cost effective way to get into gas 1/5 scale.
    Everything in pictures is INCLUDED!!
    Stock parts and aftermarket parts are available everywhere for this buggy including hobby shops, HPI, internet etc, and of course in my ebay store. Since HPI 5b parts bolt right on this buggy as well as the vast amount of aftermarket parts, it is very easy to maintain this buggy. This is a great way to get into 1/5 gas buggy racing without breaking the bank.
    You will not be disappointed!
    Specifications:
    • Very powerful 30.5CC 4 Bolt 2 stroke (25/1 gas and oil mix) RovanSport engine with Walbro WT997 Carburator NGK spark plug
    • New Very fast and SUPER High torque 40KG metal gear steering servo
    • All Metal gear 13KG metal throttle servo
    • Rear wheel drive
    • Alloy gear differential case with hardened steel gears.(very important, does not leak oil as the original plastic ones did)
    • New Bow-Tie off road tires on HD 6 spoke wheels with HD bead lock rings and metal hex and upgraded inner foam inserts
    • Hi Performance Chromed steel tuned pipe
    • Front and Rear sway bars
    • Rear disc brakes
    • Huge 9mm heavy duty steel driveshafts
    • Full ball bearings
    • Walbro 997 carb
    • NGK spark plug
    • 8000 rpm clutch
    • Strong aluminum chassis and other aluminum parts
    • Heavy duty rear shock mount plate
    • VVC 6mm shock absorber with aluminum spring spacers and holders
    • 6V 2000MAH NIMH battery and USA charger included
    • 2.4GHz transmitter computer radio with automatic frequency hopping digital system, 10 model memory, servo reversing, End point adjustment,Dual rate, Exponential, Auto brake system (ABS), model name etc..
    • No need to worry about having the same signal as someone else. Built in failsafe just in case you go out of range.
    • General tools: spark plug wrench, wheel wrench, allen wrench(5pcs), cross wrench, mixed fuel ratio can, charger, multi tool, air filter foam element set, wing, plastic parts bag, repair bag, English instruction manual

  • #2
    kjøp deg en orginal brukt modifisert baja til 5000. Man får mye bra biler til den prisen brukt. Og da er de som regel forsterket.

    Comment


    • #3
      Originally posted by mrenga View Post
      kjøp deg en orginal brukt modifisert baja til 5000. Man får mye bra biler til den prisen brukt. Og da er de som regel forsterket.
      Har ikke lyst og kjøpe brukt, pluss skal kjøpe 2 stk(en til min eldre bror)

      Comment


      • #4
        Kjøp en savage xl octane. Artigere å kjøre.

        Comment


        • #5
          ville nok vurdert brukt jeg å.. kina bilene har ikke så bra kvalitet som hpi.. som mrenga sier.. det finnes mye bra ferdig opgradert til rundt 5000.. kjedelig å bruke 5000 på en ny bil for så å måtte begynne å oppgradere noe som allerede er byttet på den brukte.. men bare et tips

          Comment


          • #6
            Originally posted by sesvold View Post
            ville nok vurdert brukt jeg å.. kina bilene har ikke så bra kvalitet som hpi.. som mrenga sier.. det finnes mye bra ferdig opgradert til rundt 5000.. kjedelig å bruke 5000 på en ny bil for så å måtte begynne å oppgradere noe som allerede er byttet på den brukte.. men bare et tips
            Har allerede kjøpt en brukt 5B. men drittungen som hadde den før har herjet mye, betalte bare 3000 men har brukt ca 1500 allerede i deler...

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X