Announcement

Collapse
No announcement yet.

Baja 5B får ikke start.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Pil eller runding/dott av noe slag gjerne på toppen av stempel som skal peke mot eksosåpning, ringen skal med åpning mot inntaket (motsatt vei av pil). Kan sikkert monteres feil om man er full nok og det er sent nok, er da magiske ting blir gjort. Sikkert egentlig veldig lite relevant antagelig i dette tilfellet, men ring feil vei kan spise opp sylinder over tid og/eller knekke stempel... Undersøk den gasseren først

    Comment


    • #17
      Jeg prøvde og ta litt bensin direkte i motoren, jeg fikk ikke noe antenning. Ikke at jeg prøvde så veldig lenge..
      Jeg får i allefall vente til jeg får den nye forgasseren.

      Comment


      • #18
        Baja 5B får ikke start.

        Har du hatt av svinghjulet?? I mange tilfellet kan man fort glemme den lille kilen som skal sitte mellom akseltapp og svinghjul, noe som medfører feil tenningspunkt.. Hvis du ikke har hatt av svinghjulet, så ta det av og sjekk om den er på plass. Så lenge motor får luft, bensin og gnist så skal den gå.. Iallefall litt.. Så kan man ta det videre der ifra.

        Kan anbefale å se denne videoen, så får du litt innsikt av hvordan motoren er skrudd sammen.

        Last edited by tomso; 26 August 2014, 00:26.
        Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
        Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
        enRoute Berg JXR003
        Losi 5ive - BZM Super 50

        Comment


        • #19
          Bra poeng fra tomso, går vel an å tryne på den også. Vanlig å rote med svinghjulet, det er noe av det første som ryker på grus uten noe form for mesh mod tilstede. Definitivt verdt en sjekk mens du venter på posten. Kan være greit å bytte ut det også hvis det gamle har knekte tenner.

          Comment


          • #20
            Det ble veldig stille her... Fant du ut noe om hvorfor den ikke ville starte??
            Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
            Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
            enRoute Berg JXR003
            Losi 5ive - BZM Super 50

            Comment


            • #21
              Hång kång tar lang tid vet du

              Comment


              • #22
                Noen som vet stock settings for en WT-997 for en fulie 26cc?

                Comment


                • #23
                  UPDATE:
                  Alt er OK nå, det som måtte til er: Nye stempelringer, boning av sylinder. Og nye pakninger. Den nye gasseren løste også noen småproblemer.
                  Takker for hjelpen til nå.

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X