Announcement

Collapse
No announcement yet.

Traxxas X-Maxx

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Traxxas X-Maxx

    Click image for larger version

Name:	xmaxxmed.jpg
Views:	1
Size:	92.3 KB
ID:	791115

    På tide å starte en tråd om denne nye modellen fra Traxxas. Når den måles opp i mot andre biler så havner den på 1:5/1:6 bil selv om det ikke er oppgitt noen skala så jeg legger den inn her i Largescale delen. Er det flere som har gått til innkjøp av en slik som kanskje har noen tips eller oppgraderinger å komme med? Jeg har ikke fått kjørt mer enn en batteripakke på min, men på den lille tiden så har jeg fått enda mer dilla på dette. Den var helt perfekt å leke med i snøen og jeg gleder meg til jeg får kjørt den litt mer å se hva den virkelig er god for

  • #2
    Kom veldig gjerne tilbake på holdbarhet!
    Synes de fleste 1:6-bilene tåler for lite .. Og jeg skjønner jo at det har med vekta å gjøre,
    men det må da gå an å lage noe som holder!
    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
    - NiceShot.no

    Comment


    • #3
      Skal gjøre det. Første inntrykket mitt er at ting ser ut til å være solid bygget, men skal postet tilbake her når jeg har fått kjørt noen batterier igjennom den. Jeg fabler litt om å sette inn en castle 2028 motor med leopard/hobbywing Bl5/maxx5 esc også, men regner med at drivverket ikke nødvendigvis henger med på en slik endring

      Comment


      • #4
        Da har jeg fått kjørt igjennom 5 stk 8000mAh batteri pakker i dag på så og si full gass hele tiden Det blir snø overalt i bilen, men det er vel ikke til å unngå uansett hva man kjører. Hadde et par hopp med landinger der bilen gikk kast i kast sideveis (på asfalt) hvor jeg var sikker på at noe måtte ryke til, men den er fortsatt like hel. Hadde et hardt sammenstøt med en brøytestikke i plast som knakk og da strippet gjengene i plasten på det som holder fram fangeren. Klarte selvfølgelig å treffe midt på stikka slik at den fikk maks kraft.. Er sikkert bare å sette inn litt lenger skruer der først som sist så er den god som ny igjen Bør sikkert ikke fortsette å kjøre den så hardt som dette, men det er ufattelig gøy når det står på!

        En nabo kom ut med bensin 1/5 monster trucken sin når jeg begynte å kjøre også så det ble testa å kjøre litt sammen også og da ble det noen krasj når vi smalt sammen også, men ikke noe som drepte noen av bilene

        Comment


        • #5
          Fått noen flere erfaringer med bilen? Har selv vurdert å få tak i en sånn.

          Comment


          • #6
            Min holder ut enda begynner å bli litt slitt i plasten noen steder, men det er ikke annet en forventet egentlig. Jeg har nok dårlig vektfordeling med kun 1stk 6s batteri på ene siden så det gjør at den ruller litt lett når det først går ille :X

            Comment


            • #7
              Er det god plass i de batteriholderne? 2x 3s lipo virker vel like bra? Hvor lenge får du kjørt på en pakke?

              Har sett div. videoer på youtube. Virker som den tåler mye

              Comment


              • #8
                Kjører ikke batteriene veldig tomme så litt vanskelig å si. Et 8000mAh 6s varer mye lenger enn jeg gidder å kjøre i gangen jeg får plass til 2x 6s 8000mAh så du kan kjøre en liten evighet om du vil

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X