Announcement

Collapse
No announcement yet.

Formel 1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Noen små ting å huske på med FGX.

    -Kjøp high speed gear sett med en gang, det er ikke mye rom å flytte motor på denne bilen så bytte ut spurgear er et must.

    -Bærearmene som følger med er ikke veldig solide.
    Hvis du kjøper et sett ekstra så er dette version 2, som er mer solide og pivot ball er byttet fra alu til delerin, noe som gjør at de binder mye mindre.

    Greit å ha noe å gjøre i påsken, hvorfor ikke bygge F1

    M

    Comment


    • #47
      Det var nye ting og tenke på.
      Har enda ikke fått noen gode tips angående oppsett av bil.

      Har såklart fått tips angående motor og esc, var liksom ikke helt fornøyd med akkurat det.

      EDIT:
      OPS, fikk ikke med meg posten over....lese...

      EDIT2:
      Er Motor / ESC noe som finnes på RC-Land, eller må jeg bestille fra Hong Kong?
      Har du noen linker??
      Last edited by NoBrainer; 2 April 2012, 00:15.
      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
      Facebook -> Mini-Z Norway

      Comment


      • #48
        Esc.


        Motor
        Er det fortiden tomt for.

        Men dette kommer inn, samt flere produkter fra hobbywing.

        Comment


        • #49
          kjipt at jeg ikke kunne bruke den komboen da.
          Da blir det jo 700,- dyrer, selv om dekkene nå blir 70,- billigere
          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
          Facebook -> Mini-Z Norway

          Comment


          • #50
            Jeg vil si du får igjen for å velge en god motor da.
            Du får også Speed passion stock race esc/21,5t combo (som de bruker i ETS)
            Den ligger på ca 1100.- (desverre ikke inne på rcland)

            Går du får f104 så kan du også bruke sølvkanne, går ikke så verst det heller.

            Comment


            • #51
              altså, sølvkanne har jeg liggende, men det er en grunn til at de er liggende....

              hihi
              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
              Facebook -> Mini-Z Norway

              Comment


              • #52
                Setup tips? Bilen funker knall rett ut av esken, innendørs har jeg satt på Tamiya F102 dempere for å få den så stiv som mulig bak.

                Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                Comment


                • #53
                  Originally posted by Thomaseh View Post
                  Setup tips? Bilen funker knall rett ut av esken, innendørs har jeg satt på Tamiya F102 dempere for å få den så stiv som mulig bak.
                  Er det jeg som har skrevet noe rart nå eller?
                  Denne skjønte jeg bare ikke og er redd jeg har skrevet noe jeg ikke skulle.


                  Men så langt så har jeg ikke bil, så det eneste jeg ønsker så langt er "korrekte" råd slik at jeg ihvertfall får anskaffet meg de "riktige" delene. Derfor alt dette maset om priser og linker og om "ting er gode nok".
                  Aner jo ikke hva jeg skal se etter heller.
                  Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                  Facebook -> Mini-Z Norway

                  Comment


                  • #54
                    Var ikke meningen å være krass
                    Om du ikke ønsker å vente på at motor kommer inn hos RC-land kan du gå for denne:
                    We sell RC Rock Crawlers, Drift, Touring, Truck, Car kits, Parts, ESC, Motors, Servos, Tires, Bearings, Bodies, Damper & RC Accessories. We ship worldwide!

                    merk at du ikke får justert timing på denne. De er også utsolgt for Justock ESC'en, men den Crypton anbefaler er absolutt god!
                    Denne skal også være helt OK:
                    We sell RC Rock Crawlers, Drift, Touring, Truck, Car kits, Parts, ESC, Motors, Servos, Tires, Bearings, Bodies, Damper & RC Accessories. We ship worldwide!

                    Du vil også trenge dette: http://www.rcland.no/index.php?dispa...oduct_id=47004

                    Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                    Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                    Comment


                    • #55
                      ah takker

                      Det blir jo litt å spare på diverse deler. Men det var stor forskjell på motorene da, selv om alle er 21.5T.
                      Det er jo forskjeller fra 1450kv til 2200kv og det ville jeg tro utgjorde litt på banen.
                      Hva er FDR på FGX'n i forhold til f.eks. F104x1?


                      EDIT:
                      Oi, det var store forskjeller i kv på de forskjellige motorene.
                      Ser den Crypton kjører med er på 2000kv, mens noen av de dere anbefaler er på 1600kv. Fant en 21.5T helt nede i 1450kv og en annen en oppi 2200kv.
                      Ikke rart man har forskjellig fart her. Da er det jo "bare" opp til lommeboka om man er raskest eller ikke.
                      Last edited by NoBrainer; 2 April 2012, 08:36.
                      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                      Facebook -> Mini-Z Norway

                      Comment


                      • #56
                        Ut i fra det jeg klarer å finne på nett, mest rctech.net, så er fronten veldig "knekkbar" på FGX'n. Samt at den er tregere enn Tamiya sine.
                        Små utfordringer når det gjelder servo og styrelinker også, samt at demperene ikke er helt ok.

                        Men så er den vesentlig billigere enn Tamiya sine da.

                        Sliter litt nå. Vil jo at det ikke skal ta hele budsjettet mitt, men samtidig at jeg kan kjøre på samme runde som dere andre. Vil jo ikke bare ligge bakerst og bli forbikjørt. Uavhengig av hvor god jeg er til å kjøre. Mye morsommere når bilene er "like" og det er sjåføren det kommer an på.
                        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                        Facebook -> Mini-Z Norway

                        Comment


                        • #57
                          Originally posted by NoBrainer View Post
                          Ut i fra det jeg klarer å finne på nett, mest rctech.net, så er fronten veldig "knekkbar" på FGX'n. Samt at den er tregere enn Tamiya sine.
                          Små utfordringer når det gjelder servo og styrelinker også, samt at demperene ikke er helt ok.

                          Men så er den vesentlig billigere enn Tamiya sine da.

                          Sliter litt nå. Vil jo at det ikke skal ta hele budsjettet mitt, men samtidig at jeg kan kjøre på samme runde som dere andre. Vil jo ikke bare ligge bakerst og bli forbikjørt. Uavhengig av hvor god jeg er til å kjøre. Mye morsommere når bilene er "like" og det er sjåføren det kommer an på.
                          Per dags dato går Tamiya raskere pga. Direct Drive og ikke masse tannhjul du mister kraft i på veien som FGX.
                          Det stemmer at FGX'en har en relativt "knekkbar" front, derfor vi anbefaler ekstra bærearmer. Etter bytte til V2 bærearmer forran har problemet blitt borte for min del. Demperene har jeg ikke hatt problemer med, men endret som sagt til F102 fjærer for stivheten. Servo og styrelinker?
                          Toppfarten på en Tamiya vil nok være bedre, men til gjengjeld vil du ta den ganske så bra i svingene

                          Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                          Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                          Comment


                          • #58
                            kult

                            Har skjønt av V2 armene forran er bedre ja.
                            Men ved litt finlesing, så ser det ut til at de fleste som knekker ting kjører inne....

                            Servo og styrelinker er mest klaring. Dette er jo bare å fikse med skiver eller annet.
                            Dempere er "ikke" glatte nok eller hva jeg skal kalle det.

                            Det er jo en masse fikser der ute, samt mytt chassi og det ene med det andre. Pokker ikke lett å holde styr på hva som er "nødvendig" eller hva som er bare for morro. Samt at det ikke er alle motorer som har like god plas bak der som andre. Ei heller er hvilken som helst giring så lett å få plassert. Dette var ikke lett for en som ikke har peiling.

                            hihi
                            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                            Facebook -> Mini-Z Norway

                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by NoBrainer View Post
                              kult

                              Har skjønt av V2 armene forran er bedre ja.
                              Men ved litt finlesing, så ser det ut til at de fleste som knekker ting kjører inne....

                              Servo og styrelinker er mest klaring. Dette er jo bare å fikse med skiver eller annet.
                              Dempere er "ikke" glatte nok eller hva jeg skal kalle det.

                              Det er jo en masse fikser der ute, samt mytt chassi og det ene med det andre. Pokker ikke lett å holde styr på hva som er "nødvendig" eller hva som er bare for morro. Samt at det ikke er alle motorer som har like god plas bak der som andre. Ei heller er hvilken som helst giring så lett å få plassert. Dette var ikke lett for en som ikke har peiling.

                              hihi
                              Jeg har en F104Wide, den er langt ifra like morsom å kjøre som det min FGX er.
                              Jeg har ikke hatt noe problemer med servo og styrelinker med min 1251MG, men jeg har kappet av toppen av ball linken(?)
                              Jeg har også byttet ut litt deler i fronten for å få opp vekten der, men jeg har ikke kjørt nok ute til å si at "DETTE MÅ DU HA". Inne var det en nødvendighet. Det er trangt om plassen, men det er det på de fleste F1 biler 3Racing har også postet bilder av produksjonstegning for en ny front som inkluderer IFS, så FGX'en er per dags dato den som er mest skalariktig i forhold til de faktiske bilene.

                              Etter å ha sett Malaysia GP fikk jeg veldig lyst til å lage meg en Sauber!

                              Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                              Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                              Comment


                              • #60
                                Originally posted by Thomaseh View Post
                                J3Racing har også postet bilder av produksjonstegning for en ny front som inkluderer IFS, så FGX'en er per dags dato den som er mest skalariktig i forhold til de faktiske bilene.
                                Så du sier jeg burde vente.
                                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                                Facebook -> Mini-Z Norway

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X