Announcement

Collapse
No announcement yet.

Formel 1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Formel 1

    Hei,

    Ønsker å "teste vannet" på F1 i landet.
    Click image for larger version

Name:	tamiya-ferrari-f60-f104.jpg
Views:	1
Size:	51.6 KB
ID:	789258



    Personelig er dette klassen jeg kjører mest.
    Tror dette er noe som kunne virkelig tatt av
    Bilene er billig i drift, tåler masse juling og går heller ikke så verst med tanke på hva det koster.

    Vi er en 3-4 som har F1 biler og kjører F1 på Sørli (LMBK).

    Jeg har prøvd å følge reglene de bruker i USA og japan. (ta en titt på http://www.uf1series.com/ )

    Reglene er:

    F1 ( Formula One )

    Motor : 21.5
    ESC : non boost setting... ROAR list
    Tires : Rubber only, F1 scale
    Body : F1 scale front & rear wing
    Width : 190mm maximum
    Battery : 2 cell lipo
    Drive : 2 wheel Rear
    Selv kjører jeg dette oppsettet.

    Tamiya F104X1
    Speed passion MMM 21,5T
    Hobbywing Justock CLUB (blinky)
    CRC 2s Shorty pack 40C

    Fint å høre fra dere, kansje det er flere der ute

    Her er en liten promo fra bilen:

    Last edited by Crypton; 16 March 2012, 12:49.

  • #2
    Youtube linken funker dårlig
    Men du vet vel at jeg er up for it!
    Du får bil som er klar for bane rett ut av boksen, og timesvis med morro.
    Merk at F1 er med i årets ETS serie

    Sent from my GT-P7500 using Tapatalk

    Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
    Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

    Comment


    • #3
      Vel, linken vet jeg ikke hvordan man fikser
      Men kan jo legge ut linken.




      Kan jo kansje nevne de forskjellige bilene som brukes.

      Du har Tamiya F104X1 som er den nyeste utgaven av F104 chassis (Rubber spec)
      Click image for larger version

Name:	F104X1.jpg
Views:	1
Size:	45.9 KB
ID:	776858

      Hpi Formula ten
      Click image for larger version

Name:	Formulaten.jpg
Views:	1
Size:	90.7 KB
ID:	776859
      Og kansje den mest spennende av de nye F1 bilene:
      3Racing FGX (noe oppgradert på bilde)
      Click image for larger version

Name:	FGX_KIT_optionalParts2.jpg
Views:	1
Size:	20.0 KB
ID:	776860
      Sist nevnte venter uavhenging fjæring forran også.

      Dere kan finne F104Pro og 3Racing FGX på www.RCLand.no
      3Racing FGX koster bare 990kr (tilbud)
      Tamiya F104Pro 1798kr

      Der finnes det også det meste av hva som trengs av deler,Options og dekk
      Last edited by Crypton; 16 March 2012, 12:51.

      Comment


      • #4
        Jeg tar en sjans på at det bare er pc`en til Thomaseh som ikke duger, å legger ut en link til

        Til dere som har vente lenge på Formel 1 2012 skal starte denne helgen!

        <font size="4">


        hXXp://www.youtube.com/watch?v=FQQo97Vg0wo (http)

        Comment


        • #5
          Hvordan er disse utendørs (bakkeklaring)? Hvordan er det med instillingsmuligheter, feste med gummihjul og farten med 21,5t?
          Team RC Companiet - Minicupen.no
          VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

          Comment


          • #6
            Originally posted by >Jonas< View Post
            Hvordan er disse utendørs (bakkeklaring)? Hvordan er det med instillingsmuligheter, feste med gummihjul og farten med 21,5t?
            Tidligere har jeg bare kjørt med Tamiya sølvkanne, byttet til 21,5 for en drøy måned siden.
            Jeg tipper bilen gikk rundt ca 35kmh med sølvkanne, nå går den fortere.

            Jeg kjører bilen min på 5mm bakkeklaring.
            Bak justeres dette på samme måte som på 1:12, forran justeres med forskjellige shims som plaseres over/under styrespindel (kingpin)

            Med bakhjulstrekk og gummi dekk må man såklart være litt forsiktig på gassen ut av skarpe svinger.
            Ifjor kjørte jeg med Tamiya dekk og Ride, det fungerte bra, men det slapp til tider.
            Inne i vinter har jeg kjørt med Pit Shimizu, å disse er mye bedere, nå var det større problem med tracktion roll en noe annet.

            Du kan finne video av 21,5T klassen på youtube
            "F1 ETS" fks.

            Comment


            • #7
              Kan man gire den børsteløse motoren en god del høyere, så det er det som gjør at den går fortere? I en M-chassis (som riktignok er en del tyngre) går jo 13,5t (~2700kV) omtrent like fort som ei gjennomsnittlig sølvkanne. Ville ikke 13,5t vært mer moro når man kjører utendørs på større baner?

              Så for en nybegynner er det ikke så mange instillingsmuligheter at man fort går seg bort, men mer som en F1-utgave av M-chassis med tanke på enkelthet?
              Team RC Companiet - Minicupen.no
              VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

              Comment


              • #8
                Originally posted by >Jonas< View Post
                Kan man gire den børsteløse motoren en god del høyere, så det er det som gjør at den går fortere? I en M-chassis (som riktignok er en del tyngre) går jo 13,5t (~2700kV) omtrent like fort som ei gjennomsnittlig sølvkanne. Ville ikke 13,5t vært mer moro når man kjører utendørs på større baner?

                Så for en nybegynner er det ikke så mange instillingsmuligheter at man fort går seg bort, men mer som en F1-utgave av M-chassis med tanke på enkelthet?
                Jeg kjørte 13,5T med Crypton ifjor høst, med skumgummi forsåvidt. Det generelle problemet med bilene er at du får ikke giret de så ekstremt. Tamiya sin møter du på problemer med at Spur gearet ikke kan være for stort og komme borti vingen, samt at du ikke får flyttet ekstreme mengder på motor, jeg kjørte vel 26/80 mener jeg å huske på min Tamiya F104 Wide.
                På 3Racing har du ikke noe spurgear, du har jo spurgear, men det er bygd opp på en litt annen måte. Denne kan du dreve til 32 pinion som er det folket kjører ute med en grei fart.
                Jeg syntes absolutt dette er noe av det kuleste jeg har kjørt, når du samtidig holder karosseriene i nogenlunde samme stil som originalen.
                For dekaler vil jeg anbefale å sjekke ut F1 Paintlab. http://f1paintlab.com/zencart/ Kvaliteten på dekalene er kjempebra på det han har produsert selv.

                Med prisen på FGX som fungerer superb rett ut av esken og 3Racing som har posta leaks av IFS, så gleder jeg meg!
                Jeg kjørte på med en del hopups for å få vekt i fronten på min 3Racing, men det virket dessverre ikke som om det hjalp så veldig

                Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                Comment


                • #9
                  13,5 synes jeg blir for mye.
                  Jeg kjørte med 13,5t i CRC gen x10 Pan car, jeg kan umulig se for meg en 180mm f1 med gummi dekk håndtere den farten du får der.

                  I likhet med Pan car har F1 nesten ikke effekt tap i drivverk.
                  Så mot M-chassis med samme motor, blir det fortsatt flere sekunder differanse i rundetid.
                  Last edited by Crypton; 16 March 2012, 21:51.

                  Comment


                  • #10
                    Thomas,
                    Jeg bestillte med Mclaren Mercedes karosseri denne gangen da.
                    Men lurte litt på Crome lakken du brukte, kan den backes uten at den blir matt?
                    Sitter teipen til sidepod`n uten problemer?

                    Comment


                    • #11
                      hadde 3.5t i min corally new generation f1...overkill...har 13.5t no.litt meir kontrollerbart.. (3.5t på 2s med vxl reg) ca 70000omdreiinger..
                      Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                      Comment


                      • #12
                        Jeg backet med sort uten problemer
                        Chrome lakken var fra rcsgraphicworx ellerno.
                        Klarer ikke bestemme meg for om det blir red bull eller den deilige lotusen... eller bare mclaren

                        Sent from my GT-P7500 using Tapatalk

                        Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                        Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                        Comment


                        • #13
                          corally F1 må jo selvfølgelig være lov og kjøre det er jo den groooomeste F1 bilen... om noen ønsker selger jeg en tamiya
                          f104 black edition masse carbon servo, motor og reg til 1000 kr da dette er litt for mye lekebil for meg ;o)
                          Espen "Trolly Dolly" Fjeldvær 83 Modell www.lmbk.no
                          BILER:Tamiya 419 - TRG 114N F1 - ASS 12er
                          Muchmore - Protoform - Sorex - Sanwa - Futaba - Reedy - Hiro-Seiko - Dubi Design
                          -
                          Thunder Power - Ride - Hobbywing - MR3 - Redrc


                          Comment


                          • #14
                            Da må du sette på gummi dekk, holde deg innenfor 190mm bredde

                            Comment


                            • #15
                              Gå å legg deg magnus har ikke godt av å være oppe så lenge, og du vet jo at gummi er noe du kan bruke på kølla ) og vi var jo enige om at 180 mm var skala riktig ikke 183 mm som på tamiya da kan man jo like så godt kjøre 200 mm som corally har hehe
                              Espen "Trolly Dolly" Fjeldvær 83 Modell www.lmbk.no
                              BILER:Tamiya 419 - TRG 114N F1 - ASS 12er
                              Muchmore - Protoform - Sorex - Sanwa - Futaba - Reedy - Hiro-Seiko - Dubi Design
                              -
                              Thunder Power - Ride - Hobbywing - MR3 - Redrc


                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X