Announcement

Collapse
No announcement yet.

Grei nybegynner bil ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Grei nybegynner bil ?

    Lurer på å kjøpe en tamiya f104 pro. Ser di er greit priset på rcmart.com . Hvordan motor og esc burde jeg ha? Gjærne noen ifra samme siden så jeg kan bestille alt på samme sted. Å helst et rimelig sett men samtidig en bra sett. Noe mer jeg burde tenke på? Sender/mottaker har jeg.

  • #2
    Rcformula1.com var knall å lese på.

    Ser at jeg har veldig lyst på F1 igjen.
    Vurderer sterkt Tamiya TRF102. Med hobbyking justoc esc og 21.5t motor. Slik som de sier i ETS.
    Det er vel ikke noe miljø for F1 i Norge, men jeg har veldig lyst til å kjøre litt til sommeren.
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • #3
      Jeg er sugen på F1 bil selv. De ser jo helt fantastiske ut når de er lakkert riktig. Jeg har aldri forstått hvorfor ETS kjører med 21,5t. Trodde F1 skulle være det råeste, selvom 1:1 F1 ikke er det det engan var.
      Stephan
      Team associated TC6.1

      Comment


      • #4
        Nå skal det sies at man kan kjøre med hva man vil. Men syntes det var vanskelig å holde rompa på plass med 17,5T. Sist gang jeg prøvde så var det kanskje glatt.

        Vurderer om jeg bare skal kjøre blinke og velge motor. Slik at jeg kan bruke esc til andre ting.

        I USA testet de med F1 fra rundt 1960, uten front og bakvinge. Ser helt rått ut.
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • #5
          Det er jo sant, men det er jo greit å ha ett oppsett som er lovlig om man vil kjøre konkurranse engang, men jeg så for meg 10,5med boost, men det er nok veldig overkill. Har aldri kjørt F1 bil selv, bare synes det ser moro ut. Blinky med 13,5 som i stock touring hadde vært knall. Få dekkvarmere som til touring så blir det mere likt som 1:1 og masse smøring,, så kanskje...
          Stephan
          Team associated TC6.1

          Comment


          • #6
            Stock har 4wd og det er stor forskjell.
            Men det har også jeg mulighet til å teste. De andre landene kjører blinky og 21.5T som gjelder og enhetsdekk.
            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
            Facebook -> Mini-Z Norway

            Comment


            • #7
              rc, rcf1, vf1, Tamiya Corporation (Organization), f104


              https://www.youtube.com/watch?v=Sj35G2zbXVc

              http://f1rclab.mybigcommerce.com/vf1/


              Bil:
              Tamiya TRF102 Chassis 1/10 EP F1 Kit #42289

              Tires:
              Front: Ride XR High Grip, pre-glued, RI-26030
              Rear: Ride XR High Grip, pre-glued, RI-26031

              F1 Wings:
              Mon-tech:
              Front Wing Black #015-006
              Rear Wing Black #015-007

              Motor:
              Hobbywing Xerun 21.5 fixed timing motors (#90040150)

              ESC:
              Hobbywing Justock Club Spec ESCs (#81020000)
              Men her er jeg ikke sikker på om jeg heller skaffer meg noe annet og kjører Blinky Mode i mellomtiden. Grunnet mine andre biler.

              Dette kan jo ihvertfall være en slags ønskeliste.
              Tenkte meg ihvertfall en Williams bil, siden de er ganske lette å lakkere for meg....
              Last edited by NoBrainer; 14 November 2015, 13:08.
              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
              Facebook -> Mini-Z Norway

              Comment


              • #8
                Det er jo sant, 4wd hjelper jo masse.

                De vintage F1 bilene var jo fantastiske!

                skulle jeg kjøpt bil så hadde jeg nok starta med 21,5. Men kanskje testa noe annet jeg har på lager etterhvert.

                Når du sier Williams, tenker du da på den "nye" hvite Williams bilen med martini logo eller en av de gode gamle?
                vet du om det finnes mye forskjellige karosserier til F1?
                Stephan
                Team associated TC6.1

                Comment


                • #9
                  Jeg tenkte på de nye ja, for den hadde til og med jeg klart å lakkere...
                  Det finnes jo en del karosserier, men det er langt i fra alt som er på lager.
                  Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                  Facebook -> Mini-Z Norway

                  Comment


                  • #10
                    Da har jeg bestilt elektronikken og karosseriet. Neste måned håper jeg på dekk og vinger. Så tar jeg Tamiya TRF102 i mars...
                    Da er jeg kanskje klar til mai. Må sikkert ha noen deler i april.

                    Grei plan? Tenker ETS regler, så jeg har muligheten
                    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                    Facebook -> Mini-Z Norway

                    Comment

                    (RS) Radiostyrt.no Statistics

                    Collapse

                    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                    Welcome to our newest member, Erik-M.
                    Working...
                    X