Announcement

Collapse
No announcement yet.

Connection break

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Connection break

    Jeg plages veldig med lading av Li-Po batteri der jeg får en feil melding stort sett kanskje halv veis under lading. Det kommer "Connection Break" melding på lader displayer. Laderen og batteriet er kjøpt fra rcmart.com og link produketet: http://www.rcmart.com/catalog/accoun...rder_id=378827
    Jeg husker ikke nøyaktig når problemmet oppstå, sånn er det vel ofte.
    Bruker batteriene i en drifte bil, 9T børsteløst motor og med en ESC som jeg fant ut her for leden at den hadde resatt cut-offen på 3,0 Volt pr. celle. Nå har jeg satt den til 3,4 Volt pr. celle i håp om at ting vil ordne seg.
    Jeg har kjørt noen ganger med lys på bilen, da har cellene kommer under 3,0 Volt på celle 1 og litt over 3,0 Volt på celle 2. Antar at ESC'en hadde resatt seg da, men det kan jeg ikke si for sikkert. Lysene var koblet til mottakeren.

    Dette med lys på Li-Po batterier, har det noe å si? Ødelegger man batteriene på det?

    Jeg bruker forresten en 350 Watt strømforsyning fra PC til å forsyne laderen med 12 Volt. Jeg bruker å ballansere batteriene vær eneste gang. Jeg har 4 stk slike 3200mAh batterier av samme merke og alle får connection break. Dem er kjøpt i sommer. Ladet 10-15 ganger alle batteriene.

    Noen som har en formening om hva som kan være galt til meg

    Har noen en annen lader å anbefale? Kunne tenkt meg en som går rett i stikkontakten.
    Even Holmgren

  • #2
    Bytt kontakter på lader og batteri. Det som står på nå er vel det de kaller tamiya kontakt. Bruk den brune (dins) kontakten. Den meldingen du får sier at det ikke er kontakt mellom lader og batteri.
    Hans Nikolaisen www.rc-land.no www.antrade.no Xray for alle penga!

    Comment


    • #3
      Hei, takk for svar.
      Jeg byttet til dean kontakter med en gang jeg kjøpte dem. Mulig jeg må ta dem av og sette de på igjen. Ganske rart det der synes jeg.
      Even Holmgren

      Comment


      • #4
        Originally posted by Zarge View Post
        Hei, takk for svar.
        Jeg byttet til dean kontakter med en gang jeg kjøpte dem. Mulig jeg må ta dem av og sette de på igjen. Ganske rart det der synes jeg.
        Hvis den har blitt for varm under lodding kan det bli dårlig kontakt. Men prøv å spenn fjærene på dinskontakten. Det hender jeg må gjøre det.
        Hans Nikolaisen www.rc-land.no www.antrade.no Xray for alle penga!

        Comment


        • #5
          lipo batterier liker vel fryktelig dårlig å få for lite spenning, og om det da har gått en tid før du lader dem opp igjen, så kan de være ødelagt... men krysser fingrene for at de ikke er det... høres bare litt rart ut at de bare kutter ut, burde jo være en grunn til at du får connection break... du sitter vel ikke og rører ledningene, de ligger liksom i ro(eller?), så var rart at det liksom skjedde halveis...

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X