Announcement

Collapse
No announcement yet.

HPI Vorza

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HPI Vorza

    Hei.
    Har en HPI Vorza som jeg har lyst til å oppgradere til en kraftigere motor (sitter en Tork 2650 i den nå). Noen som kjenner til kraftig børsteløs som passer? Vil f.eks. Associated Vector 8 2800kV passe? Må jeg bytte ESC også?

  • #2
    Originally posted by Torefred View Post
    Hei.
    Har en HPI Vorza som jeg har lyst til å oppgradere til en kraftigere motor (sitter en Tork 2650 i den nå). Noen som kjenner til kraftig børsteløs som passer? Vil f.eks. Associated Vector 8 2800kV passe? Må jeg bytte ESC også?
    Tork har vel 2200kv og 1750kv eller hva det er også? Eller bare sett på en Mamba monster motor, med 2200 kv / 1750kv .. Nei du må ikke kjøpe ny esc om du bruker MMM / Tork,flux systemet! Om du må ha ny esc for og bruke noe annet, vet jeg ikke..

    Comment


    • #3
      Hei. Det satt opprinnelig en Tork 2200 i den - oppgarderte til Tork 2650 - nå ser jeg etter noe mer....

      Comment


      • #4
        Hei, du må ikke stirre deg blind på KV! 2200 er en sterkere motor enn 2650'en...
        Det du kan prøve er å gire om med annen pinion, gjerne kombinert med 5S eller 6S lipo (18,5v eller 22,2v). Jeg har kjørt en 2650 Castle i et år nå (14,8v), og 14T pinion er ok i en buggy.
        Jeg har også en 1900kv Tekin med 15T som jeg kjører 18,5v på, og den er råere i aks og har høyere toppfart enn min 2650! (Har ikke målt, men inntrykket er uten noen tvil). Problemet med motorer med høy kv er kort kjøretid. Min 2650 går ca 15 min på 5000 mAh, mens min 1900 går ca 23 min...
        PS: 2650 motoren tåler bare 4S lipo, mens 2200 motoren tåler 6S
        Last edited by stigno; 11 May 2010, 19:36.
        XB9E & Hacker 6S | MBX6e Tekno V4 & Tekin 6S | XRay T2 | Ass B44 | Axial SCX10

        Comment


        • #5
          Hei, takk for råd. Skal ta en prat med Elefun om hva jeg kan bruke av Lipo på disse å teste litt forskejllig å se hvordan det går. Har bestilt litt forskjellige pinion fra R-C planet som jeg skal teste ut. Jeg synes rcplanet.com har et godt utvalg av bildeler til fornuftige priser. Har du noen andre tips?

          Comment


          • #6
            Tips? Batterier kjøper jeg fra HobbyKing i HK, merket Zippy fungerer greit og er billig. Bare husk at din 2650 trekker 120A, så du bør ha batteri på høy nok C: f.eks. 5A (5000mAh) * 30C = 150A. A Main Hobbies har noen Robinson Racing pinioner som funker for meg.
            Men var jeg deg og du skulle ha versting-motor, hadde jeg satt i 2200 motoren og 18,5v eller 22,2v...!
            XB9E & Hacker 6S | MBX6e Tekno V4 & Tekin 6S | XRay T2 | Ass B44 | Axial SCX10

            Comment


            • #7
              i følge castle så er det 4s som gjelder, men hpi tork 2650 så har du garantien inntakt selv om man kjører på med 6s da i følge dem har motoren ingen problem med å takle det.

              ellers hvis du er ute etter fart så er det bare å gire opp, hold øye med motor temp men min erfaring med 2200 systemet så kommer begrensningene i esc eller batteri først.

              Comment


              • #8
                I dag kjører jeg 2 stk LiPo 5000Mah 11,1V i den. Tror de er på 30C - er det sånn å forstå at jeg kan kjøre på noe mer? Ja, HobbyKing er bra - har kjøpt et fly og en seilebåt der

                Comment


                • #9
                  Hei - takk for tips!

                  Comment


                  • #10
                    Jeg har selv en Vorza med 2200kv og det holder plenty for min del hvertfall. Den er jo nærmest ukontrollerbar med 6s 35c 5500mah
                    Jeg ville bytta tilbake til den 2200kv og heller hatt mer og hente i bunn enn høyere toppfart. Toppfart er vel strengt tatt ikke det du trenger i en buggy?

                    Hpi anbefaler 6s, over 4000mah og over 25c på denne motor/esc
                    Signatur
                    http://forum.radiostyrt.no/vb/announcement.php?f=9

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Torefred View Post
                      I dag kjører jeg 2 stk LiPo 5000Mah 11,1V i den. Tror de er på 30C - er det sånn å forstå at jeg kan kjøre på noe mer? Ja, HobbyKing er bra - har kjøpt et fly og en seilebåt der
                      Da skjønner jeg at du vil ha noe mer fart. 11 volt (3S) er for lite. Selv et enkelt bytte til 14,8v 30C vil gi skikkelig fart i en 2650
                      XB9E & Hacker 6S | MBX6e Tekno V4 & Tekin 6S | XRay T2 | Ass B44 | Axial SCX10

                      Comment


                      • #12
                        Han kjører nok dobble 11,1v... ergo 22,2v
                        Fredly Andre Andresen
                        President of Østfold RC Truckers
                        Scania R620 6x4 / Scania R620 tipp prosjekt / Scania R730 Topline prosjekt

                        Comment


                        • #13
                          Hei, ja det stemmer. Kjører 2x11,1 = 22,2v. Det er max av hva den tåler - er det ikke det?

                          Comment


                          • #14
                            Jo, det er nok det. Skjønner bare ikke at ikke det gir fart nok. Har sett en med det oppsettet, og den var nesten umulig å kontrollere. Har du stor nok pinion da?
                            XB9E & Hacker 6S | MBX6e Tekno V4 & Tekin 6S | XRay T2 | Ass B44 | Axial SCX10

                            Comment


                            • #15
                              Kjører med standard 15 nå, men har noen ass størrelser på vei fra Hong Kong så skal jeg ekspreminetere litt.......

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X