Den er helt konge å drifte med! Bilen er veldig overkill om du skal kjøpe for å drifte, har ikke brukt for så heftig bil til det, men som touringbil er den helt konge. Jeg har 2 stykker og bruker en til touring og en til drifting. Har ikke brukt for så bra til drifting men er jo kjekt å alltid ha komplett "delebil" og kun trenge et sett med deler for 2 biler.
Hadde tenkt å bestille alu styrespindler foran, alu c-hub front block og alu upright bak til Xray T2. Er det noen som har prøvd dette og er det merkbar forskjell på bilen?
Er det ellers noen option som kan være vært å prøve feks stabstag etc. Kjører std bil med opsett for skumdekk og LiPo/BL er på tur :wink:
Alu spindler, C-hub'er og uprights bak vil gi bilen litt høyere vekt og den vil trolig tåle litt mer krasjing. Kjøreegenskapene vil endre seg minimalt. Med stab-stag kan du gjøre en god del med oppsettet/balansen i bilen.
Skal du delta på noen av løpene som går på teppet til Borg (BMRK), med gummihjul, så er stab-stag i begge ender et absolutt must
En annen "upgrade" som er verdt å vurdere er en differensial framme. Det gjør bilen vesentlig enklere å kjøre (Med skumhjul på teppe). Du får trolig en raskere besterunde med one-way, men det er lettere å kjøre jevnt med diff foran.
Det jeg har røket på min T2 etter én innesesong er et par hub'er bak. I tillegg har jeg byttet hjullager 2-3 ganger.
Hvis du har planer om å kjøre med skumdekk så funker vanlig kulediff foran helt fint. Under løpet på Beito forrige helg, så kjørte Espen, Anders og jeg med diff framme, mens Helge kjørte med one-way. Jeg kjørte en stund med one-way, men etterhvert som det ble bedre og bedre grep så ble bilen ganske hyper med one-way. Med diff var det lettere å kjøre jevnt.
Diffdrev trenger du ikke. Det er kun hvis du får ett eller annet hardt inn mellom reima og diffen at disse går istykker.
Det jeg ville kjøpt inn av basis reservedeler til T2'en er:
> Hjullager
> Bakhub'er
> C-huber
> Bærearmer fram og bak
Hjullager bør byttes med én gang det knaser bare litt i lageret. Grunnen til dette er at hvis lageret går tregt, så begynner akselen å rotere mot innerringen i lageret, akselen slites og du får slark. Dessuten så går det fortere...
Av oppgraderinger ville jeg startet med en slik batteri-holder-plate. I alle fall så synes jeg det er pes med teip... :? Så ville jeg fulgt med på slitasjen på diff outdrives'a. Hvis disse begynner å slites, eller knekker, så ville jeg kjøpt inn outdrives i alu.
Henta den siste T2'n som var igjen for et par timer siden nå.
Kjøpte med bakreim og et ekstra spurdrev.
Men jeg glemte jo selvfølgelig batterifeste.
Jaja, svippe en tur innom Antrade i morgen eller på Torsdag da... :wink:
Synd at Furuset ikke åpnet i dag da, hadde tenkt til å begynne å bygge.
Dette er det nåværende oppsettet, som er ganske likt det jeg brukte under NM på Furuset i fjor.
Dette er altså et oppsett for skumhjul og 19 turn.
Framme:
40 xray olje, 2 hull
Lilla Team Ass. fjærer. Inne nede. 2. hull fra utsiden oppe.
5mm kjørehøyde, 1-2mm utfjæring
Midtre roll senter
Kulediff
4 grader caster
2,5 grader camber
Camber link nede inne inne.
0 grader toe-in
Sort stab-stag
Shim'a ut hjulene 2mm
26mm brede GQ Gray/Black (40/45)
Ackerman - Servoredder-akselen framme, linken ute bak
Bak:
40 xray olje, 2 hull
Gull Team Ass. fjærer. Inne nede. 3. hull fra utsiden oppe.
5,5 mm kjørehøyde, 3-4mm utfjæring
Midtre roll senter
Lengde - En tykk og en tynn skive foran armen, en tykk bak
Indre toe-in - En skive foran, to bak
Ytre toe-in - 1 grad (standard)
2,5 grader camber
Camber link - Nede inne inne. Ute ute, 2mm under kula ute.
Sølv stab-stag
Skim'a ut hjulene 1mm
28mm brede GQ Gray (40)
Bruk et nøytalt karosseri, eller et bergnet på skum og teppe - Stratus 3, Pontiac G9 eller det nye DNA. De fleste synes Mazda 6 og tilsvarende blir for hyper med skum på teppe.
Noen som har tips om et greit setup som utgangspunkt for Furuset? Skal kjøre mod. Blir vel kanskje til å bytte til 19t etterhvert, men skal hvertfall teste ut hvordan det fungerer i mod siden det står BL i bilen nå.
Siden jeg ikke er supererfaren så er det viktigere med en bil som er lett å kjøre enn å sette beste rundetid.
Er det noen som kan gji meg tips om hva man bør ha av utstyr hvis man skal hvere med på løp med en xray t2 007
Tenker du på motor/esc/batterier eller ekstradeler som trengs?
Av deler så er jo det normale av deler som kan ryke ved kræsj; bærearmer, hubber, styrespindler, linker. Kulelager er også bra å ha ekstra. Skal du kjøre inne så trenger du nok ikke noe drev, men om du skal kjøre ute så ville jeg hatt noen ekstra drev av hver type.
Comment