Announcement

Collapse
No announcement yet.

Xray Touring car

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Rundt 4000,- på Antrade, og ca. 2500,- inkl. frakt fra RCMart.

    Fabiz
    Smallsize Hobbyland A/S
    Team Losi : Spektrum

    Comment


    • #17
      OMG stor forskjell... Motor da? noen anbefalinger??
      Ivan Pettersen,81MOD. LMBK, FW05R RB V12. Futuba 3PK. <<<----- SOLGT.
      NY bil: Swift 2.

      Comment


      • #18
        Originally posted by killaz
        OMG stor forskjell... Motor da? noen anbefalinger??
        Spørs hva du skal bruke bilen til, men Børsteløs er som oftest det beste.

        Fabiz
        Smallsize Hobbyland A/S
        Team Losi : Spektrum

        Comment


        • #19
          Originally posted by killaz
          Er den ok å drifte med? Noen erfaringer?
          Den er helt konge å drifte med! Bilen er veldig overkill om du skal kjøpe for å drifte, har ikke brukt for så heftig bil til det, men som touringbil er den helt konge. Jeg har 2 stykker og bruker en til touring og en til drifting. Har ikke brukt for så bra til drifting men er jo kjekt å alltid ha komplett "delebil" og kun trenge et sett med deler for 2 biler.
          RC Drift Club Norway | LMBK

          Comment


          • #20
            T2 er jo helt konge til nesten alt da...

            Comment


            • #21
              Alu option til T2

              Hei.

              Hadde tenkt å bestille alu styrespindler foran, alu c-hub front block og alu upright bak til Xray T2. Er det noen som har prøvd dette og er det merkbar forskjell på bilen?

              Er det ellers noen option som kan være vært å prøve feks stabstag etc. Kjører std bil med opsett for skumdekk og LiPo/BL er på tur :wink:
              Pål-André Karlsen `76-mod
              www.modellteam.no

              Comment


              • #22
                Alu spindler, C-hub'er og uprights bak vil gi bilen litt høyere vekt og den vil trolig tåle litt mer krasjing. Kjøreegenskapene vil endre seg minimalt. Med stab-stag kan du gjøre en god del med oppsettet/balansen i bilen.

                Skal du delta på noen av løpene som går på teppet til Borg (BMRK), med gummihjul, så er stab-stag i begge ender et absolutt must

                En annen "upgrade" som er verdt å vurdere er en differensial framme. Det gjør bilen vesentlig enklere å kjøre (Med skumhjul på teppe). Du får trolig en raskere besterunde med one-way, men det er lettere å kjøre jevnt med diff foran.
                Sigmund Øvereng ('72)

                Comment


                • #23
                  Da er T2R bestilt fra Antrade....
                  I tillegg har jeg planer om å kjøpe:
                  -Multi Diff.
                  -Et par ekstra diffdrev framme og bak
                  -Noen ekstra reimer.

                  Noen som har forslag til mer deler som bør kjøpes inn som kan ryke eller ryker "fort"?

                  Regner med at denne bilen er like solid som den "vanlige" T2'n, så bærearmer og div. kjøper jeg når det trengs.

                  Fabiz
                  Smallsize Hobbyland A/S
                  Team Losi : Spektrum

                  Comment


                  • #24
                    Nå har jeg hvert å hentet meg en bil jeg også.

                    Noen som har et greit oppset til Furuseth?
                    Kjøpte med 40 foran og bak.
                    Oslo Modellbilklubb
                    Xray T2 / Xray M18 / Mini-Z MR02 / Micro-T / Anderson MB-4 / AX10 / CR01 / Honey Bee FP

                    Comment


                    • #25
                      @Fabiz:

                      Det jeg har røket på min T2 etter én innesesong er et par hub'er bak. I tillegg har jeg byttet hjullager 2-3 ganger.

                      Hvis du har planer om å kjøre med skumdekk så funker vanlig kulediff foran helt fint. Under løpet på Beito forrige helg, så kjørte Espen, Anders og jeg med diff framme, mens Helge kjørte med one-way. Jeg kjørte en stund med one-way, men etterhvert som det ble bedre og bedre grep så ble bilen ganske hyper med one-way. Med diff var det lettere å kjøre jevnt.

                      Diffdrev trenger du ikke. Det er kun hvis du får ett eller annet hardt inn mellom reima og diffen at disse går istykker.

                      Det jeg ville kjøpt inn av basis reservedeler til T2'en er:
                      > Hjullager
                      > Bakhub'er
                      > C-huber
                      > Bærearmer fram og bak

                      Hjullager bør byttes med én gang det knaser bare litt i lageret. Grunnen til dette er at hvis lageret går tregt, så begynner akselen å rotere mot innerringen i lageret, akselen slites og du får slark. Dessuten så går det fortere...

                      Av oppgraderinger ville jeg startet med en slik batteri-holder-plate. I alle fall så synes jeg det er pes med teip... :? Så ville jeg fulgt med på slitasjen på diff outdrives'a. Hvis disse begynner å slites, eller knekker, så ville jeg kjøpt inn outdrives i alu.
                      Sigmund Øvereng ('72)

                      Comment


                      • #26
                        Henta den siste T2'n som var igjen for et par timer siden nå.
                        Kjøpte med bakreim og et ekstra spurdrev.
                        Men jeg glemte jo selvfølgelig batterifeste.
                        Jaja, svippe en tur innom Antrade i morgen eller på Torsdag da... :wink:
                        Synd at Furuset ikke åpnet i dag da, hadde tenkt til å begynne å bygge.

                        Fabiz
                        Smallsize Hobbyland A/S
                        Team Losi : Spektrum

                        Comment


                        • #27
                          Dette er det nåværende oppsettet, som er ganske likt det jeg brukte under NM på Furuset i fjor.

                          Dette er altså et oppsett for skumhjul og 19 turn.

                          Framme:
                          40 xray olje, 2 hull
                          Lilla Team Ass. fjærer. Inne nede. 2. hull fra utsiden oppe.
                          5mm kjørehøyde, 1-2mm utfjæring
                          Midtre roll senter
                          Kulediff
                          4 grader caster
                          2,5 grader camber
                          Camber link nede inne inne.
                          0 grader toe-in
                          Sort stab-stag
                          Shim'a ut hjulene 2mm
                          26mm brede GQ Gray/Black (40/45)
                          Ackerman - Servoredder-akselen framme, linken ute bak

                          Bak:
                          40 xray olje, 2 hull
                          Gull Team Ass. fjærer. Inne nede. 3. hull fra utsiden oppe.
                          5,5 mm kjørehøyde, 3-4mm utfjæring
                          Midtre roll senter
                          Lengde - En tykk og en tynn skive foran armen, en tykk bak
                          Indre toe-in - En skive foran, to bak
                          Ytre toe-in - 1 grad (standard)
                          2,5 grader camber
                          Camber link - Nede inne inne. Ute ute, 2mm under kula ute.
                          Sølv stab-stag
                          Skim'a ut hjulene 1mm
                          28mm brede GQ Gray (40)

                          Bruk et nøytalt karosseri, eller et bergnet på skum og teppe - Stratus 3, Pontiac G9 eller det nye DNA. De fleste synes Mazda 6 og tilsvarende blir for hyper med skum på teppe.
                          Sigmund Øvereng ('72)

                          Comment


                          • #28
                            Noen som har tips om et greit setup som utgangspunkt for Furuset? Skal kjøre mod. Blir vel kanskje til å bytte til 19t etterhvert, men skal hvertfall teste ut hvordan det fungerer i mod siden det står BL i bilen nå.

                            Siden jeg ikke er supererfaren så er det viktigere med en bil som er lett å kjøre enn å sette beste rundetid.
                            RC Drift Club Norway | LMBK

                            Comment


                            • #29
                              utstyr

                              Er det noen som kan gji meg tips om hva man bør ha av utstyr hvis man skal hvere med på løp med en xray t2 007
                              Fredrik

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by fredrik f View Post
                                Er det noen som kan gji meg tips om hva man bør ha av utstyr hvis man skal hvere med på løp med en xray t2 007
                                Tenker du på motor/esc/batterier eller ekstradeler som trengs?

                                Av deler så er jo det normale av deler som kan ryke ved kræsj; bærearmer, hubber, styrespindler, linker. Kulelager er også bra å ha ekstra. Skal du kjøre inne så trenger du nok ikke noe drev, men om du skal kjøre ute så ville jeg hatt noen ekstra drev av hver type.
                                RC Drift Club Norway | LMBK

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X