Announcement

Collapse
No announcement yet.

Xray Touring car

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by Hurrle View Post
    Tenker du på motor/esc/batterier eller ekstradeler som trengs?

    Av deler så er jo det normale av deler som kan ryke ved kræsj; bærearmer, hubber, styrespindler, linker. Kulelager er også bra å ha ekstra. Skal du kjøre inne så trenger du nok ikke noe drev, men om du skal kjøre ute så ville jeg hatt noen ekstra drev av hver type.
    jeg har alu hubber og 2 drev 10 kulelager to berearmer jeg er helt ny i dete hva er styrespindler og linker. Hva slaks/sender/bateri/motor
    Last edited by fredrik f; 25 February 2007, 09:56.
    Fredrik

    Comment


    • #32
      Originally posted by fredrik f View Post
      jeg har alu hubber og 2 drev 10 kulelager to berearmer jeg er helt ny i dete hva er styrespindler og linker. Hva slaks/sender/bateri/motor
      Styrespindel er den delen som svinger forran som hjulet sitter festet på. Delenr
      302252
      . Disse kan knekke om man kræsjer så er greit å ha noen ekstra.

      "Linker" er alle de tynne armene som går på toppen av bærearmene, til styringen etc. Plasten i disse blir det slark i så disse bør byttes etter en stund.

      Skal du kjøre løp så må du bestemme deg for hvilken klasse du skal kjøre først. Superstock kjører med 19t og skumhjul og er den største klassen i Norge. Modified kjører med fri motor så man kan kjøre børsteløst men denne klassen bruker gummihjul. Det virker som om du er relativt nybegynner så da vil jeg absolutt anbefalle 19t klassen og da er det vel Komodo motoren som er mest populær nå.

      Av batterier så er det pakker med IB4200 celler som gjelder. De er gjerne bedre og bedre jo dyrere de er, men om du ikke har noe erfaring så er ikke batteriene det viktigste. Kjøp 3700 eller 4200 som du kan slite ut mens du lærer bilen og oppsett så kan du kjøpe verstingpakker når du skal kjøre løp.

      På sendersiden er det vel Futaba 3PK/3PKS og Ko Propo Helios som er mest populørt i Norge. Begge disse radioene kan brukes med Spektrum moduler slik at du slipper tenke på frekvenser.
      RC Drift Club Norway | LMBK

      Comment


      • #33
        Styrespindel har jeg og så i alu bilen er nylig kjøpt inn for en uke siden
        hvilken regulator ambefaler du
        hva med spektrums sender med 2,4ghz er det noe
        Last edited by fredrik f; 25 February 2007, 16:24.
        Fredrik

        Comment


        • #34
          Spektrum er å anbefale. Kjører det selv.
          Hvis du ikke har en sender fra før av, så kjøp deg en Spektrum DX3.0
          Regulator, hva skal du kjøre? Modified eller Superstock?

          Fabiz
          Smallsize Hobbyland A/S
          Team Losi : Spektrum

          Comment


          • #35
            Originally posted by Fabiz View Post
            Spektrum er å anbefale. Kjører det selv.
            Hvis du ikke har en sender fra før av, så kjøp deg en Spektrum DX3.0
            Regulator, hva skal du kjøre? Modified eller Superstock?

            Fabiz
            Superstock tenkte jeg kan jeg bruke den som er micromonsters har den liger nederst på micromonsters sin nethandel uner div. regulatore
            XTQUAKE
            Reg Regulator, quake fbr5-10c No Limit.
            Fredrik

            Comment


            • #36
              Eller så ville jeg kjøpt brukt.
              Vet at JohnLara har lagt ut et par NO LIMIT regulatorer her på forumet. Se under "Til Salgs" delen.

              Fabiz
              Smallsize Hobbyland A/S
              Team Losi : Spektrum

              Comment


              • #37
                Originally posted by Fabiz View Post
                Eller så ville jeg kjøpt brukt.
                Vet at JohnLara har lagt ut et par NO LIMIT regulatorer her på forumet. Se under "Til Salgs" delen.

                Fabiz
                hva anet bør man ha for og kjøre løppp!!
                Fredrik

                Comment


                • #38
                  Originally posted by fredrik f View Post
                  hva anet bør man ha for og kjøre løppp!!
                  Trening og atter trening for å bli god.

                  Du bør også ha en bra lader. JohnLara selger en Much More Cell Master til bra pris. Dette er en meget bra lader. Har 2 sånne selv.
                  RC Drift Club Norway | LMBK

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by Hurrle View Post
                    Trening og atter trening for å bli god.

                    Du bør også ha en bra lader. JohnLara selger en Much More Cell Master til bra pris. Dette er en meget bra lader. Har 2 sånne selv.
                    jeg har en Graupner Lader,1-14 seler nicd/nimh 1-5 lipo

                    Graupner . Denne laderen lader både nimh/nicd, samt lader lipo batterier. Lader fra 100 mA til 5,0 A. Veier ca. 500 g.
                    Fredrik

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by Hurrle View Post
                      Trening og atter trening for å bli god.

                      Du bør også ha en bra lader. JohnLara selger en Much More Cell Master til bra pris. Dette er en meget bra lader. Har 2 sånne selv.
                      hvet du hvor man kan trene i akersus-oslo
                      Fredrik

                      Comment


                      • #41
                        Akkurat nå så er det vel bare innebanen i Spydeberg. Om sommeren er det jo meget bra baner både på Sørlihavna og Hvervenbukta.

                        Desverre hadde innebanen på Furuset siste åpningsdag på torsdag som var, der var det meget bra forhold for kjøring. Har vært der ca 2 ganger i uke hele høst og vinter.
                        RC Drift Club Norway | LMBK

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by Hurrle View Post
                          Akkurat nå så er det vel bare innebanen i Spydeberg. Om sommeren er det jo meget bra baner både på Sørlihavna og Hvervenbukta.

                          Desverre hadde innebanen på Furuset siste åpningsdag på torsdag som var, der var det meget bra forhold for kjøring. Har vært der ca 2 ganger i uke hele høst og vinter.
                          jeg var der en gang med en tamiya tt-01 og kjørt det var en dom bil og kjøre med der kanse du så meg der nisan karoseri på bilen
                          Fredrik

                          Comment


                          • #43
                            differ til xray

                            Er det noen som kan hjelpe meg diffen foran er rar den foran er tong og vri rut og den bak er helt fin funker som den skal
                            Fredrik

                            Comment


                            • #44
                              Har du kulediff eller multidiff på bilen?

                              Fabiz
                              Smallsize Hobbyland A/S
                              Team Losi : Spektrum

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by Fabiz View Post
                                Har du kulediff eller multidiff på bilen?

                                Fabiz
                                jeg har kule diff men jeg har en multi diff ligene i en eske
                                Fredrik

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X