Announcement

Collapse
No announcement yet.

Xray Touring car

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Er det bare diffen som er tung (når man vrir på det ene hjulet så går det andre omvendt vei, men det er tungt å vri) eller er det hele drivverket (om du tar tak i begge framhjulene så er det tungt å vri de fram begge to).

    Om diffen er tung så kan det være en justering da diffene er justerbare ved å vri på de. Man justerer hvor stram diffen er ettersom hvilken effekt man vil ha på bilen. Ulike justeringer passer på forskjellige baner og underlag.

    Er det noen knaselyder eller noe inne i diffen når du vrir på hjula?
    RC Drift Club Norway | LMBK

    Comment


    • #47
      Originally posted by Hurrle View Post
      Er det bare diffen som er tung (når man vrir på det ene hjulet så går det andre omvendt vei, men det er tungt å vri) eller er det hele drivverket (om du tar tak i begge framhjulene så er det tungt å vri de fram begge to).

      Om diffen er tung så kan det være en justering da diffene er justerbare ved å vri på de. Man justerer hvor stram diffen er ettersom hvilken effekt man vil ha på bilen. Ulike justeringer passer på forskjellige baner og underlag.

      Er det noen knaselyder eller noe inne i diffen når du vrir på hjula?
      nei det er ikke knase lyder men nor du skrur på bilen og jir gass så komer det klikke lyder fra diffen og diffen differ ikke noe seli du må hole i gjen det ene dekke for at den skal diffe
      Fredrik

      Comment


      • #48
        tenker på å kjøpe meg et børsteløstsystem GTB/Velociti Brushless Sytem 3.5 til å kjøre med ute i sommer , men hvilken utveksling skal jeg bruke . kommer til å kjøre på gmbk sin bane
        tom inge ballestad skien 1973 mfk vingen ,pike superior , victor f3b ,ascot f3b , ober vinsj , futaba 7c , Hitec aurora 9 2.4mhz

        Comment


        • #49
          Originally posted by tomin View Post
          tenker på å kjøpe meg et børsteløstsystem GTB/Velociti Brushless Sytem 3.5 til å kjøre med ute i sommer , men hvilken utveksling skal jeg bruke . kommer til å kjøre på gmbk sin bane
          Kjør med anbefalt giring. Noe rundt 8-10 burde duge.

          Fabiz
          Smallsize Hobbyland A/S
          Team Losi : Spektrum

          Comment


          • #50
            Har planer om og bestille en T2 med 5.5 Novak system fra rcmart.com, er det noen deler som lett kan ryke? Tenker på og bestille ekstra..
            Ola Holand 1993 Bodø
            :Tamiya TT01 D-spec: :Kyosho FW05T: :FG Racing Monster Hummer:
            Bodø MotorSports Klubb (BMSK)

            Comment


            • #51
              Originally posted by Olaa1 View Post
              Har planer om og bestille en T2 med 5.5 Novak system fra rcmart.com, er det noen deler som lett kan ryke? Tenker på og bestille ekstra..
              Bærearmer og hub'er er jo alltid greit å ha ekstra om du skulle kræsje med noe. Ellers er det eneste jeg har ødelagt reimer og diff/one-way drevene og spurgir. Har også tatt drevene som sitter sammen med spurgir pga en stein. Kjører du på bane så bør bilen holde bra, men kjører du på parkeringsplasser med småstein og lignende så ville jeg kjøpt inn litt mere av de nevnte delene.

              Ellers har bilene vært utrolig solide. Har overlevd vannvittige kræsj uten å ryke noe som helst hvor jeg egentlig har regnet med at det meste burde vært ødelagt.
              RC Drift Club Norway | LMBK

              Comment


              • #52
                Forskjeller...

                Hva er den viktigste forskjellen på EU og US versjonene? Hvilken egner seg best til Asfalt og innendørs teppe ?
                Odd-Erik Kanth-Lundem
                www.oms-p.com

                Comment


                • #53
                  Originally posted by oddis67 View Post
                  Hva er den viktigste forskjellen på EU og US versjonene? Hvilken egner seg best til Asfalt og innendørs teppe ?
                  EU:
                  Chassis: 2,5 mm
                  Topplate: smalt
                  Frontdiff: Multidiff
                  Fjærer: gull/sølv
                  Spurgir: 48 pitch
                  Flex setting: myk til hard
                  Bruk: innendørs på teppe med gummihjul eller ute på asfalt med gummihjul. Kan også fint brukes med skumhjul med chassiavstivere.

                  US:
                  Chassis: 3,5 mm
                  Topplate: brei
                  Frontdiff: kulediff
                  Fjærer: hvit/lilla
                  Spur: 64 pitch
                  Flex setting: medium til ekstra hard
                  Bruk: innendørs på teppe med skumhjul

                  Tror egentlig det var alle forskjellene.
                  RC Drift Club Norway | LMBK

                  Comment


                  • #54
                    Originally posted by Hurrle View Post
                    EU:
                    Chassis: 2,5 mm
                    Topplate: smalt
                    Frontdiff: Multidiff
                    Fjærer: gull/sølv
                    Spurgir: 48 pitch
                    Flex setting: myk til hard
                    Bruk: innendørs på teppe med gummihjul eller ute på asfalt med gummihjul. Kan også fint brukes med skumhjul med chassiavstivere.

                    US:
                    Chassis: 3,5 mm
                    Topplate: brei
                    Frontdiff: kulediff
                    Fjærer: hvit/lilla
                    Spur: 64 pitch
                    Flex setting: medium til ekstra hard
                    Bruk: innendørs på teppe med skumhjul

                    Tror egentlig det var alle forskjellene.
                    Takk for bra svar.
                    Odd-Erik Kanth-Lundem
                    www.oms-p.com

                    Comment


                    • #55
                      Noen som hadde gidda og målt batteriplassen på t2'007 eu ??

                      tenker og bruke dette med 5.5 eller 4.5t novaksystem:



                      Hvor lang kjøretid har jeg da?

                      EDIT
                      Last edited by Olaa1; 27 July 2007, 22:38.
                      Ola Holand 1993 Bodø
                      :Tamiya TT01 D-spec: :Kyosho FW05T: :FG Racing Monster Hummer:
                      Bodø MotorSports Klubb (BMSK)

                      Comment


                      • #56
                        Originally posted by Olaa1 View Post
                        Noen som hadde gidda og målt batteriplassen på t2'007 eu ??

                        tenker og bruke dette med 5.5 eller 4.5t novaksystem:



                        Hvor lang kjøretid har jeg da?

                        EDIT
                        Det batteriet er nok akkurat 2-3mm for langt. Det får ikke plass mellom stolpene på batterifestet. Det dekker også over plassen til teip så du må i såfall bruke dobbeltsidig teip eller lignende men jeg vil råde deg til å sikre det på en bedre måte. Du må også ta vekk de plast sakene som skal hindre batteriet å flytte seg ut av posisjon så jeg ville ikke anbefalt å prøve med dette batteriet.

                        Team Orion sitt Platinum Edition 4800 skal gå inn om du sliper vekk litt på høyre bulkhead. Denne pakken har samme dimensjoner som en vanlig 4200mah nimh pakke, men siden nimh har runde celler og lipo pakka har rette hjørner så må du slipe litt for å få plass til hjørnet.
                        RC Drift Club Norway | LMBK

                        Comment


                        • #57
                          går det ikke og slipe batteristolpene?
                          Ola Holand 1993 Bodø
                          :Tamiya TT01 D-spec: :Kyosho FW05T: :FG Racing Monster Hummer:
                          Bodø MotorSports Klubb (BMSK)

                          Comment


                          • #58
                            Då må i såfall slipe ca 2mm på både den forran og den bak, i tillegg må du nok slipe vekk like mye på bulhead bak da denne står på samme sted som batteristolpen. Jeg vil tro at batteristolpen blir svak av dette der som skruen sitter i bunnen og du kan lettere brekke den ved kræsj.
                            RC Drift Club Norway | LMBK

                            Comment


                            • #59
                              får vel bare lodde pakker da..
                              Ola Holand 1993 Bodø
                              :Tamiya TT01 D-spec: :Kyosho FW05T: :FG Racing Monster Hummer:
                              Bodø MotorSports Klubb (BMSK)

                              Comment


                              • #60
                                Du har jo muligheten med den Team Orion Platinum Edition 4800mah pakken. Det er bare litt sliping på bulkheaden som skal til på den. Da kan du bruke vanlig batterifestet uten problemer også.
                                RC Drift Club Norway | LMBK

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X