Announcement

Collapse
No announcement yet.

Xray Touring car

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Er en "vanlig" T2 noe å satse på lenger, eller er den helt utdatert? skal brukes til klubbløp for det meste. Er ny på lange flate bilær. Vil den funke greit nok for meg?

    Har en på hånden med sphere reg og neo 1 star motor til 2000.- kan ikke være så ille det?
    MBX-6-OS-AKA-Byron fuel
    TRF-415MSXX
    DEX410

    Comment


    • #77
      Kom på 2nd plass i NM1 på Beito med en gammal T2 så den funker enda den
      Xray T2 009, Shepherd, Team C TC02, Futaba
      www.adamsracing.co.uk
      sigpic

      Comment


      • #78
        hmmm

        Originally posted by jarlen View Post
        kom på 2nd plass i nm1 på beito med en gammal t2 så den funker enda den
        griseflaks
        sigpic
        http://www.kyosho.no/

        Comment


        • #79
          Er Futaba S3305 eller Hitec 645MG noe å bruke til touring eller er det andre dere bruker?
          Stian Holmberg - Still playing whit: Hellfire - Hyper 8 Pro/9 - 5x ST Pro - Jato/4Tec - Savage X - Rockbull2 - FlexiStick - 3x RealStick - 4x Nylint Jeep

          Comment


          • #80
            Originally posted by Tombola View Post
            Har en på hånden med sphere reg og neo 1 star motor til 2000.- kan ikke være så ille det?
            Neo 1 Star er vel litt sånn midt i mellom. Mener å huske den motoren tilsvarer hva 13 turn børstemotor gir, så den blir for rask for SS og for treg i mod, bare sånn at du vet det.
            RC Drift Club Norway | LMBK

            Comment


            • #81
              Heisann T2 fans..
              Fikk meg nettopp en 007 us. hvilken av us og eu er best til drifting?
              Nå er jo min 007 et stort hopp fra den gamle Kyosho Tf-5 som jeg driftet med, og må bare si at jeg kjenner forskjellen kille pungen... Fy feite og digg den er.
              En kompis av meg har nå hoppet "ned" fra sin HPI Pro D, som etter har hørt skal være bedre driftebil en t2.

              Men.. den svinge greien. Hvordan kan de lage en bil som ikke tåler full ut telling på sving.? et eller annet går oppi reima. noen tips? og hvor stram skal egentlig reimene være? kan det hende min er for slakk?
              Fram reimen min kan jeg vri så mye føler jeg. Noen som kan måle på sin perfekte innstilte 007 og se hvor høyt de løfter reimen..
              Ta tak på midten av reimen . løft opp. og mål avstand fra topp av reim, og ned til toppen av chassie avstiveren. skjønner dere? håper det

              men gjerne tips til svingingen. rimer går oppi et eller annet.

              men men. Xray T2 007 FTW
              Xray T2 007
              Ezrun 9,5 brushless

              Comment


              • #82
                Er litt forvirra
                EU ed. er for gummi oppsett bare? eller er det muligheter for å bruke skum
                også med chassisavstivere? (blir det da nesten samme bil som US ed?)
                US ed. er bare for teppe? går det ikke ann å bruke ute eller?

                EU
                Bruk: innendørs på teppe med gummihjul eller ute på asfalt med gummihjul.
                Kan også fint brukes med skumhjul med chassiavstivere.

                US
                Bruk: innendørs på teppe med skumhjul

                hva er det beste om jeg vil kjøre ute og inne? og ha muligheter i
                konkurranser på begge arener... og EU ed. med skum inne? eller vil jeg slite
                da?

                så hva bør jeg kjøpe?

                Comment


                • #83
                  Kjøp deg EU. Den funker fint inne med skum. Bare et litt annet oppsett også litt stivere fjærer enn det som følger med. Bruker den selv.
                  Xray T2 009, Shepherd, Team C TC02, Futaba
                  www.adamsracing.co.uk
                  sigpic

                  Comment


                  • #84
                    der var US ed. bestillt etter anbefaling fra Antrade... +++ gleder meg til det kommer

                    oppdatering. pakken har kommet, men noen mangler...

                    pakken med lipo-konvertering var ikke komplett, og pinjong-gira jeg bestillte
                    passet ikke... :s tror jeg skulle ha bestillt 64p og ikke 48 til US ed.
                    men på sida til Atrade ser jeg ikke 64p... :S

                    bilen er i alle fall sammen og venter bare på en rest på leveringen så er det ut og prøve...
                    Last edited by HanFre; 18 July 2009, 14:21. Reason: oppdatering

                    Comment


                    • #85
                      T2

                      Har fått heltenning på touring i sommer, og gruer meg til vinteren når utebanen i Bukta stenger.
                      Så jeg vurderer å skaffe meg en T2 av noe slag for å ha noe å kjøre inne med.
                      Jeg ser at det selges en T2RPro bil til halve prisen av T2009 bilen.
                      Hva er egentlig forskjellen på disse?
                      Om det ender med en T2009 forstår jeg at EU utgaven er bilen jeg bør gå for...?
                      Last edited by dMon; 26 August 2009, 13:31.
                      Xray NT1, Ass 12R5 Lipo, Team Durango DEX410, TLR-22.
                      OMK 1/10 Buggy gruppa på facebook
                      Oslo Modellbilklubb, Ansv. 1/10 Buggy

                      Comment


                      • #86
                        De delene som er karbon i T2'009 er i plastmateriale på T2R Pro. Differ er i plast også. T2R Pro kommer med plast diff både forran og bak, T2'009 EU kommer med alu diff bak og spool (fast aksel) forran mens T2'009 US kommer med alu diff både forran og bak. Chassiet er tykkere og stivere på US enn EU.

                        Om du skal kjøpe EU eller US utgave avhenger av hvilken klasse/dekk du skal kjøre. Til foam anbefalles det stort sett US versjon mens til gummi anbefalles EU. NM i superstock (foam) i vinter ble vunnet med en EU bil så det fungerer helt fint med EU versjon med hardere fjærer etc.
                        RC Drift Club Norway | LMBK

                        Comment


                        • #87
                          Hei
                          Har et spørsmål angående styringslinker og geometri foran for at det skal bli mest mulig riktig med tanke på lineæritet når jeg svinger til høyre/venstre...

                          I byggebeskrivelsen til T2009 US ed, sikkert samme som EU, står det at linken fra servo og linken til servosaveren skal være i en 90 graders vinkel. Se pdf-vedlegget.

                          Men det var en som sa at den ikke burde være sånn pga lineæariteten til servoen... altså ulik angrepsvinkel til høyre/venstre, med tanke på servoens nullpunkt. så han sa at jeg heller burde sette linken til servoen rett opp først, deretter justere linken til servosaveren(ackermann-justerings-festet) for å få best lineær overføring til styringa.

                          ble tungvindt skrevet så håper noen skjønner dette...
                          Men hva er best? byggebeskrivelsen, har alle fulgt den med tanke på dette? håper noen kan gi meg et bra svar på denne her
                          Attached Files

                          Comment


                          • #88
                            Har selv montert det etter manualen (90graders vinkel) på min 007 og 009, ville tru det skulle ha liten betydning, hvis servoen er kraftig nok, men ingen ekspert på området...
                            RC4WD Trailfinder 4Link
                            Axial SCX10

                            Comment


                            • #89
                              Et kjapt spørsmål ! Er det mulig å få kjøpt ferdigbyggde dempere til T2 008 ?
                              Knakk en demper i to forrige uke i Moss, og har litt for dårlig tid, og vil gjerne kjøre så fort som mulig igjen, hehe, utålmodig ja...
                              Eller er den noen i Østfold som har noen til salgs ?!

                              Mvh Martin

                              Comment


                              • #90
                                RC senteret

                                Hei

                                RC senteret er nok det raskeste... Er litt usikker på hva du mener med at du ikke har tid til å bygge dempere.... Det tar bare 10 min å bygge alle demperne... Det er å legge olje i dempeerne som tar litt tid... Men jeg vil tro det tar maks 30 min for hele prosessen.

                                Kjøper du ferdig brukte dempere ønsker du sikkert å skifte olje uansett.. Så da sparer du kun 10 min... Du er meget travel om du ikke har 10 min til overs..

                                Lykke til.
                                Asgeir Kinn 1979
                                RRR - RB - 4PK

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X