Announcement

Collapse
No announcement yet.

Xray Touring car

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ta og mål diameteren på dem da... har vel et skyvelær liggende?
    gang diameteren på pullien med 3,14 og det samme med diffen, så deler du det tallet du fikk på diffen med det tallet du fikk på pullien...
    da får du en faktor, F

    så setter du opp et regnestykke:->

    Pinion = (SPUR/FDR) X (DIFF/Pully)

    da finner du sånn ca pinion...

    Du finner sikkert en anbefalt FDR i brosjyren til motoren din...

    Comment


    • Rc land i oslo har også startet med xray, for dere som bor i oslo og ikke ønsker å reise så langt
      Butikken ligger på Alnabru.

      Comment


      • Xray T3 sammen med 2S LiPo og NOVAK HAVOC 3S/BALLISTIC SPEC BRUSHLESS SPECS (10.5), vil det fungere bra i forhold til dere andre som kjører onroad touring, eller er motor/esc for treg/svak??
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • Kjenner ikke ESC spesielt godt, men tror ikke den har noen form for boost/turbo funksjon. Den er helt sikkert fin for trening til du blir bedre til å kjøre og får til oppsett osv, men du vil nok ikke vinne norgescup løp med den.

          Bytte ut Tamiya med Xray allerede?
          RC Drift Club Norway | LMBK

          Comment


          • Originally posted by Hurrle View Post
            Kjenner ikke ESC spesielt godt, men tror ikke den har noen form for boost/turbo funksjon. Den er helt sikkert fin for trening til du blir bedre til å kjøre og får til oppsett osv, men du vil nok ikke vinne norgescup løp med den.
            ah, hvilken esc/motor combo er å anbefale da?

            Originally posted by Hurrle View Post
            Bytte ut Tamiya med Xray allerede?
            Tja, dette var gøy, men blei totalt frakjørt. Nå ser det ut til at det kanskje kommer inn noen kroner og da må jeg benytte meg av sjansen.
            Blir nok da en bil som må holde noen år....

            Har sett på Tamiya 416X og Yokomo BD5
            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
            Facebook -> Mini-Z Norway

            Comment


            • Skal du kjøre på toppnivå med skum og 10,5 turn er det en av stock spec regulatorene som gjelder. Tekin RS Pro, Nosram/LRP Stock Spec, Speed Passion GT2.1, Hobbywing stock modellen. Motoren kan du godt bruke.

              Vil du ha bil som holder så se på T3. Den er vel også en av de få bilene det er relativt greit å få tak i deler til i Norge. Veldig mange som kjører aktivt som kjører aktivt så det finnes som regel deler å få tak i på banen om det skulle være krise.
              RC Drift Club Norway | LMBK

              Comment


              • Ja det var litt derfor jeg så på Xray. Grunnet deletilgang i norge ved krise.
                Skal sjekke litt rundt de ESC'ene du nevner.

                Hadde ikke tenkt å kjøre på toppnivå, men vil gjerne ha muligheten hvis dette skulle bli enda mere gøy


                Tusen takk
                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                Facebook -> Mini-Z Norway

                Comment


                • Da ville jeg kanskje ventet med å bytte ESC til du eventuelt blir bedre til å kjøre og kjører feilfritt i 5 min. Skal du kjøre løp har du mer å hente på gjevn kjøring og oppsett av bil enn å ha den råeste regulatoren. Vet jo heller ikke hva som er bra utstyr eller gjeldende regelverk når du eventuelt føler for å kjøre løp.
                  RC Drift Club Norway | LMBK

                  Comment


                  • ææhhh det er jo et fornuftig svar.
                    Vil ikke høre på fornuft når jeg får tilgang på penger....

                    hihi
                    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                    Facebook -> Mini-Z Norway

                    Comment


                    • Vurderer da en Xray T3 '11 EU modell, med en LRP SXX Stock Spec ESC.
                      Beholder den 10.5T Novak motoren.

                      Hadde det vært noe man kunne kjørt med?
                      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                      Facebook -> Mini-Z Norway

                      Comment


                      • Det fungerer nok så absolutt.
                        RC Drift Club Norway | LMBK

                        Comment


                        • Gjeld ikke T2 dette da, men æ spør:
                          Hvorfor skal jeg velge T3 2011 forran TRF417???
                          Kjører TRF416 nå og har masse deler til den, men til 417 er det jo endel nye deler.
                          Har tittet litt på T3 2011 og liker den godt utfra bildene, men vet ikke helt... Syns det virker som opphenget er svakere på T3 enn TRF'n???
                          Erfaringer ønskes fra dere som har kjørt begge
                          Espen Jensen
                          -----------------------------------------------------
                          Bodø RC-Bil Klubb-3PK-S411 2.0 eryx x2-S120LT-FF03pro-GenX10pro-Slash 4x4-SCX10-Mazda 787B-XR311-M03

                          Comment


                          • Xrayen tåler generelt mer enn tamiyaen og blir heller ikke så for slarkete. Men det er mulig å kjøre fort med begge.
                            Team Elefun - Serpent | SkyRC | Futaba | GensACE | Protoform | Sorex | Contact
                            “When you are not practicing, remember, someone somewhere is practicing, and when you meet him he will win”

                            Comment


                            • Fordeler med Xray som gjorde at jeg byttet i sist uke var:

                              - Xray tåler mer bank.
                              - Flere kjører Xray, bedre tilgang på oppsett, og ikke minst den delen du selvfølgelig er tom for på løp.
                              - Smartere løsninger på toe justeringene etter min mening (Men ikke så smarte som Kyosho TF5/6). De alu dingsene på TRF'en blir fort skeive.
                              - Som Øyvind sier så krever det nok litt shimming her og der etterhvert på Tamiyan.
                              Asgeir Kinn 1979
                              RRR - RB - 4PK

                              Comment


                              • Xray må vel sies å ha den beste deletilgangen her til lands også
                                || The Black Pearl ||MuchMore Power ||

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X