Announcement

Collapse
No announcement yet.

Xray Touring car

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Originally posted by snappy79 View Post
    Hei

    RC senteret er nok det raskeste... Er litt usikker på hva du mener med at du ikke har tid til å bygge dempere.... Det tar bare 10 min å bygge alle demperne... Det er å legge olje i dempeerne som tar litt tid... Men jeg vil tro det tar maks 30 min for hele prosessen.

    Kjøper du ferdig brukte dempere ønsker du sikkert å skifte olje uansett.. Så da sparer du kun 10 min... Du er meget travel om du ikke har 10 min til overs..

    Lykke til.

    Okey, takk skal du ha ! Var i Ski i stad og kjøpte nye hus til demperne, virka veldig greit å flytte over innmaten i den gamle til den nye (er helt grønn på Rc), men jeg mangler tydeligvis noe som skal tette rundt demperstanga, kunne jo umulig bli tett med bara stanga ut gjennom plasthuset...

    Mvh Martin

    Comment


    • #92
      Ta deg en titt i bruksanvisningen så ser du fort hva som mangler

      Har du den ikke finner du den nok på xray sine sider tenker jeg.
      Team Elefun - Serpent | SkyRC | Futaba | GensACE | Protoform | Sorex | Contact
      “When you are not practicing, remember, someone somewhere is practicing, and when you meet him he will win”

      Comment


      • #93
        Jeg sitter nå og skal bestille en T3. Er fortsatt litt i tvil om og kjøpe US eller EU. Mange annbefaler og kjøpe EU, og så der jeg i et innlegg tidligere her ar Amtrade anbefaler US? Hvis jeg kjøper EU og skal bruke den inne, hva av ekstra deler må jeg kjøpe for og bruke den inne, og hva må modifiseres eller justeres? Er det en stor jobb? Jeg kommer nokk til og bruke bilen mest inne i begynnelsen.

        Jeg er også fortsatt i tvil om jeg skal bygge den for Modified med 4.5T eller Prostock med 10.5T? Er det noen som har litt meninger for og imot begge klassen? Jeg er ny så det er greit og få litt tips fra erfarne, så jeg ikke går i samme felle som de kansje har gått i.

        Et annet spørsmål. I superstock så står det maks 4300KV max? Hva begrenser det? Hvis jeg kjøper en LRP SXX TC Spec Speed Control og en Vector X-12 10.5 turn Stock Spec motor. er det da batteriet som begrennser 4300KV?? Er dette en bra motor og regulator for Superstock?? Hvilket batteri kapasitet trenger jeg da?
        Kan jeg da bare kjøpe en 4.5 turn motor i tillegg så kan jeg kjøre modified med den samme regulatoren??
        Tom-Vidar Berg
        72 Mod

        Comment


        • #94
          kV er RPM per V. Så batteriet bestemmer ikke over selve kV'en, men turtallet. Du kan gange 4300kV med volten på batteriet ditt, så får du turtallet. US har tykkere chassi og er stivere.

          Fabiz
          Smallsize Hobbyland A/S
          Team Losi : Spektrum

          Comment


          • #95
            Originally posted by Fabiz View Post
            kV er RPM per V. Så batteriet bestemmer ikke over selve kV'en, men turtallet. Du kan gange 4300kV med volten på batteriet ditt, så får du turtallet. US har tykkere chassi og er stivere.

            Fabiz
            Er det da bedre og gå for US modellen, og bygge den om for Gumi dekk,
            eller Kjøpe EU modellen og bygge om til Skum?
            Det er vell en fordel og ha et stivere chassi, hvis det ikke blir mye tyngre, er det ikke?
            Tom-Vidar Berg
            72 Mod

            Comment


            • #96
              Originally posted by dartvidar View Post
              Er det da bedre og gå for US modellen, og bygge den om for Gumi dekk,
              eller Kjøpe EU modellen og bygge om til Skum?
              Det er vell en fordel og ha et stivere chassi, hvis det ikke blir mye tyngre, er det ikke?
              På T2'n jeg hadde måtte jeg legge på masse vekter for å oppnå vektgrensen uansett, så jeg tror du må opp i samme vekt uansett hvilken modell du velger.

              Men hvilken bil du skal velge med skum kontra gummi skal ikke jeg uttale meg om da jeg ikke har vært mye borti akkurat det.

              Fabiz
              Smallsize Hobbyland A/S
              Team Losi : Spektrum

              Comment


              • #97
                Tips Xray T3

                Da er Xray T3 EU version bestillt. Bestillte EU da de fleste sier at den er mest allround ute/inne. Noen små spørsmål. Hva trenger jeg for og bygge om EU modellen for og kjøre inne med skum??
                Kan noen henvise til deler i fra disse web sidene:
                http://www.nexusracing.com/index.php?osCsid=68bf466cef6850160fad06267d2f2da1
                http://www.amainhobbies.com/index.php/cPath/1/n/Cars-Trucks

                Jeg hørte noen sier at driv akselen foran ryker lett, kan noen finne eksakt del i linkene over?
                Dobbel leddet driv aksel holder bedre, kan noen henvise til en link??

                Kan noen anbefale en bra Futaba styre servo for T3?

                Og til slutt hvor lang sensor kabel trenger jeg i mellom motor og speed regulator??Jeg ser den kommer i mange forskjellige lengder, greit hvis noen kunne gi meg et tips så jeg ikke kjøper for kort eller/lang.
                Tom-Vidar Berg
                72 Mod

                Comment


                • #98
                  Originally posted by HanFre View Post
                  der var US ed. bestillt etter anbefaling fra Antrade... +++ gleder meg til det kommer

                  oppdatering. pakken har kommet, men noen mangler...

                  pakken med lipo-konvertering var ikke komplett, og pinjong-gira jeg bestillte
                  passet ikke... :s tror jeg skulle ha bestillt 64p og ikke 48 til US ed.
                  men på sida til Atrade ser jeg ikke 64p... :S

                  bilen er i alle fall sammen og venter bare på en rest på leveringen så er det ut og prøve...
                  Er det 48 pitch som brukes på EU spec og 64 Pitch på US spec??
                  Jeg ser gear charten til Xray T3 refererer til 2 lister en med 48p og en med 64p, hvem skal brukes hvor?
                  Tom-Vidar Berg
                  72 Mod

                  Comment


                  • #99
                    LRP oppgir en FDR på 6.5 for min 10.5T motor.
                    Hvis jeg bruker gear lista til Xray og en pitch på 48, da blir det 24t/82t = 6,49 FDR eller 21t/72t = 6.51 FDR som kommer nærmest 6.5 FDR. Er det da hip som hap hvem jeg velger av disse, eller er det noe system jeg bør gå etter?? Hvis jeg senere finner ut at jeg må justere FDR litt opp eller ned, bør jeg da bytte Pinion size eller Spur Gear size? I begynnelsen når man er ny, og vill eksprimentere for og finne rett FDR for banen man bruker, hvor store stepp i FDR opp/ned bør man gå?
                    Tom-Vidar Berg
                    72 Mod

                    Comment


                    • Prøv alltid å bytte på pinion først, men hvis du skal endre giringen betraktelig, så bytt spur også. Når LRP oppgir 6.5 tar du noe i nærheten, så om det er 6.49 eller 6.51 er ett fett.

                      Fabiz
                      Smallsize Hobbyland A/S
                      Team Losi : Spektrum

                      Comment


                      • Mener det er 64p på US, og 48p på EU... Du ser hvilket som følger med også, se på delelista i manualen... Kjøp noen pinioner med et par tenner imellom... sånn at du har FDR på 6,5 og oppover...

                        Hvis du har tenkt til å kjøre Stock spec med 10,5T motor, så kjøp også¨Stock Spec regulatoren til LRP, eller en Advanced Black Diamond(hvis du noen gang får tak i en, "good luck"). Gir lettere enn det som står oppgitt, 7++ og sett regulatoren på maks.

                        Det "plastdelene" ute som ryker lettest, C-hub, uprights, styrespindler, bærebruer, nedre kuleledd på demper bak(bredere dekk bak på sommeren.. kan dreies vekk...)

                        Comment


                        • Hvordan regner dere dette?(FDR)
                          Hva står fdr for?
                          Har en team magic e4 rs med ez run 5,5t
                          Har kjørt på 87/22 å byttet i dag over til 110/36 og skal prøve i morgen.
                          Hvilke forandring vil det bli?
                          Vil den bli varmere motoren,esc og batteri?
                          1:8 Xray 808 1:10 Tamiya M-03, 1:12 CRC XI

                          Comment


                          • FDR = Final Drive Ratio og kan regnes på følgende måte:

                            (Antall "tenner" på diffen/antall "tenner" på pullien) X (Antall tenner på spur/Antall tenner på Pinion) = FDR

                            Altså på X-ray t2009 sin bil så kommer US med 34T på diffen og 20T på pullien => faktor på 34/20=1,7. På EU versjonen er diffen større 38T/20T=1,9

                            Så har du pinion og spur, ta antall tenner på spur og deler på antall tenner på pinion, 87/22=3,95

                            Så ganger du disse med hverandre og da får du FDR (Final Drive Ratio)

                            (så om dette hadde vært en xray så hadde FDR vært 6,72 sånn ca.)

                            Om du bytter fra 87/22=3,95 til 110/36=3,06 så vil du nok få litt mer varme i bilen... om du får så mye mer fart kommer ann på banen og hvor teknisk den er anbefaler at du girer lettere enn det der...

                            kan vel til sammenlikning si at et annet merke anbefaler nesten 3 ganger så lett giring på en 5,5T motor...

                            Comment


                            • Blir bytten tilbake vis det ikke forbederer seg på rundetidene
                              Hvilke giring vil du anbefale på 110 spur gear da?(pinion)
                              kjører med orginal 100% låst diff foran og vanelig diff bak.
                              Har ikke mye peilig på dette så vet ikke hvor mange tenner de har.
                              1:8 Xray 808 1:10 Tamiya M-03, 1:12 CRC XI

                              Comment


                              • Da telte jeg tennene og er 35t både på framm og bak diff. hva blir denne FDR da?
                                Er det om og gjøre og være så nære som murlig 6,5 ?
                                bedere og være over 6,5 eller under eller hvilke tall man skal ha?
                                1:8 Xray 808 1:10 Tamiya M-03, 1:12 CRC XI

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X