Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dekk?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dekk?

    Hei!
    Jeg trenger 4 hjul/dekk med felger til en skoleoppgave. Jeg vet ingenting om dekk som brukes på rc-biler, men jeg er ganske sikker på at de dekkene som brukes i forbindelse med "onroad/drift", som jeg trenger (sånne som dette: http://shop.smallsize.no/product_inf...62f090164bdb84). Diameteren skal være maks 5 cm. Derfor lurer jeg på om det er noen som vet hvor jeg kan finne sånne dekk? (internettbutikker etc.) Når dette er sagt, så vet jeg heller ikke hvordan jeg skal lete etter den riktige størrelsen... Opplysningene som står om størrelse på de ulike dekkene står bare oppført som: "1:10, 1:18, 1:8" osv... Så hvordan kan jeg finne ut av diameteren på dekkene med de opplysningene der?

    Er det noen som vet om det finnes butikker i Bergen, der jeg kan finne den riktige størrelsen på dekkene jeg trenger?

  • #2
    smallsize i bergen har nok..
    Cato Risholm, fullt hobbyrom...

    Comment


    • #3
      Okei, takk for tipset! Men vet du noe om størrelser på dekkene?

      Comment


      • #4
        1:10 touring og drifte dekk er vel minst 60mm, gjerne litt større er de ikke.
        1:10 M-Chassi er vel 55-60mm såvidt jeg husker.

        Så jeg ville nok sjekket ut 1:12-1:18 dekk sånn reint generelt.
        Mini-Z dekk er noe ala 25mm, men det er ganske altfor lite.
        De bilene er jo ca i skala 1:27.

        Så det spørs kanskje hva du skal bruke disse dekkene til.
        De fleste har forskjellige festeanordninger også, ut i fra størrelse og muligheter.
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • #5
          diameteren på Sorex 36 ferdiglimte er 6cm. M-chassis tenker jeg er rundt 4,5

          Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
          Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

          Comment


          • #6
            M- chassis hjul er 58 - 60 mm i diameter .
            Han må få tak i hjul til 1:18 biler .
            + 40 med M-Chassis
            Roy Bråten

            Comment


            • #7
              Takk for hjelpen, men jeg har løst det hele! Dro ned til smallsize i byen og fikk hjelp der. Jeg fant meg noen hjul i størrelse 1:10 (6cm i diameter), så jeg tror jeg skal klare å få de til å passe

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X