Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vindtunnel simulering

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vindtunnel simulering

    Tenkte jeg skulle dele dette. Det kan jo være av interesse.

    Jeg gjorde for en stund tilbake noen forsøk på å simulere en 1/10 bil i vindtunnelen for en fyr på RCtech.net

    Men når jeg endelig fikk opp simuleringene osv. Så hadde han lagt opp og solgt alt sammen..

    Den snodige solide modellen er en form for testbed. for å teste ut ideer. Er noen mindre tester på de andre og men de lot seg ikke teste med statiske hjul.

    Jeg har en kraftigere pc nå men programmet som var ett autodesk labs project har flyttet over til Inventor og i prosessen gjorde de en dårlig jobb med å programmere CPU bruken så det går nå så sakte at en model ala det du ser under er omtrent bare å glemme. Jeg har derfor ikke fått simulert med mere ram som jeg har nå.













    Last edited by MatsNorway; 8 April 2013, 11:50.
    ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

  • #2
    Vindtunnel simulering

    Hva slags konfig av pc snakker vi her? Har tilgang til noen kraftjern av sim.pc-er. Hadde vært kjekt å få matet inn en mini-z.
    living in the fast lane

    Comment


    • #3
      Intel 3.2gHz 6 kjerners med vannkjøling. 8gig den gang. Nå 24gig. SSD og ett grafikk kort 680 something something.

      Problemet ligger i at de ikke har klart å skrive koden så den utnytter alle prosessorene. med dualtreathing skal det liksom være 12 prosessorer.. jeg så en på full fres i inventor versjonen med to andre på halv maskin.
      ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

      Comment


      • #4
        Vindtunnel simulering

        Er dette en hjemmesnekra pc? En workstation vil alltid ha høyere ytelse med samme spekken. Hva heter filene dine i etternavn? Går det ann å få kjørt de i noe annet? Har tilgang til det meste av Autodesk programvare, Solid og Ansys (analyse verktøy). Her snakker jeg om i7 cpu-er, raske ssd-er, god del med minne og nvidia grafikkort(quadro modeller). Det jeg mangler er en mini-z modell
        living in the fast lane

        Comment


        • #5
          Bygge pc fra komplett. STL filer skal det vel være. Programmet heter Autodesk Falcon. Det er i beta elns. Du kan laste det ned gratis som standalone versjon nå. I motsetning til en periode før.
          Last edited by MatsNorway; 8 April 2013, 11:51.
          ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

          Comment


          • #6
            Veldig interessant Mats!
            Hvordan er mulighetene for nye simuleringer?
            Mini-ZNorway.com
            Speedy PigZ Raceway

            Comment


            • #7
              Tja det lar seg gjøre det. Har du en model?
              ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X