Announcement

Collapse
No announcement yet.

Anbefaling på 1:10 on road bil?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Anbefaling på 1:10 on road bil?

    Hei. Jeg skal bestille en elektro 1:10 gatebil og trenger anbefaling på bil og utstyr. Jeg er ny i hobbyen og har ikke tenkt å kjøre konkurranser, men liker å ha noe bra likevel som drar fra naboen. Sansynligvis kommer jeg til å kjøre mest i gata utenfor huset. Det må være et byggesett. Kvalitet er viktigere enn pris. Hva anbefaler dere? Tenkte å bestille bil, motor- elektroutstyr, radiosender osv fra Towerhobbies.
    Marius Erlandsen

  • #2
    Bil: Xray T4 Touring
    ESC: Nosram Comet Evo BL Speed-Control
    Motor: SkyRC Ares 1/10 Sensor 9150KV 3,5T
    Dekk: SP-Racing 1/10 Skum
    Servo: Savöx Servo
    Batteri: 3s 5400mah - 35C Hyperion G3 VX LiPo
    Lader: SkyRC e6680 80W 220V/12V Computerlader

    min anbefaling, finner alt på Elefun
    http://petitrc.com/

    Comment


    • #3
      Hvis du skal kjøre i gata anbefaler jeg bil med drivaxler, og ikke reimbil da de ikke tåler grus og småstein.

      tan
      Tor Arne Nicolaisen GMBK

      Lei av å knuse motstandere!

      Comment


      • #4
        holder vel fint med den gode gamle tt01 da vel.
        gjør i allefall for meg da jeg bruker min på samme måte som du ønsker og gjøre med din. trenger bare og snu bilen hvert 10 min for og tømme den for små grus.

        fint utgangspunkt til og prøve seg på drifte også.

        men uansett hva du skaffer deg, gå for drivaksel som tan20 sa, og dropp karbon, går ikke så veldig bra overens med ugjevn asfalt.
        IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
        Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

        Comment


        • #5
          Takk for svar. Jeg har lite peiling på bil og må ha det inn med teskje. Betyr det at en bil fra Tamyia er riktig å kjøpe? For eksempel en Datsun Da bør jeg vel kjøpe ny motor i tillegg? Tamyia har veldig mange modeller å velge blant. Er det noe forskjell på disse eller er det stort sett design? Hva med Associated TC4? Radiosender hører kanskje til en annen tråd, men hvilken bruker dere? Det er jo viktig at den har en ekstra kanal for lys og lyd!
          Marius Erlandsen

          Comment


          • #6
            Tamiya XV-01 burde kanskje kunne fungere bedre enn TT-01.
            Beltedrift, men med beskyttelse de fleste steder.
            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
            Facebook -> Mini-Z Norway

            Comment


            • #7
              kommer vel helt ann på om han vil ha en rally bil eller ikke det.
              men ja, i prinsippet funker xv01 siden den har belte beskyttelse.

              Originally posted by _Marius View Post
              Takk for svar. Jeg har lite peiling på bil og må ha det inn med teskje. Betyr det at en bil fra Tamyia er riktig å kjøpe? For eksempel en Datsun Da bør jeg vel kjøpe ny motor i tillegg? Tamyia har veldig mange modeller å velge blant. Er det noe forskjell på disse eller er det stort sett design? Hva med Associated TC4? Radiosender hører kanskje til en annen tråd, men hvilken bruker dere? Det er jo viktig at den har en ekstra kanal for lys og lyd!
              vi sier ikke at det er riktig for deg og kjøpre en tamiya, vi bare kommer med forslag innenfor de kriteriene du spesifiserte i førsteposten
              den tc4 funker helt fint den også.

              tamiya har veldig mange modeller ja og det er forskjell på chassiene, flesteparten av onroad bilene demses er beltedrift.

              på tt01 modelene er det vel hovedsakelig bare hva slags karrosserier som passer over ense som er forskjellen.
              unntaket er tt01R og D. D er drift spec og kommer med drifthjul, R er racing utgaven og kommer med noen alu oppgraderinger.
              E er bare en nyere utgave med noen remake deler.

              disse bilene kommer ikke akkurat med noen sprek motor så vil du kjøre fra naboen må du ha ny motor + esc.
              http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=17514 er ett ok eksempel. nok med futt imo og kan bruke både lipo og nimh(gamle 6 cell batterier)

              lys kan jeg forstå du kan ha lyst på, men lyd??????
              skal du ha en basskasse i rc`n
              Last edited by NatteFrost; 27 May 2013, 14:09.
              IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
              Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

              Comment


              • #8
                Originally posted by NatteFrost View Post
                lys kan jeg forstå du kan ha lyst på, men lyd??????
                skal du ha en basskasse i rc`n
                Hehe...det er viktig med en bært hver gang jeg passerer naboen. Kanskje jeg burde hatt blålys med sirene.
                Marius Erlandsen

                Comment


                • #9
                  HPI maverick tc strada er bra bil uten reim da...tt blir for mye plastik og vansklig og bytte deler...maverick delene passer til de fleste hpi bilene og
                  http://petitrc.com/

                  Comment


                  • #10
                    Ville gått for Tamiya XV01. Rallybil i utgangspunktet,men med kortere dempere så vil den funke fint på asfalt også
                    Espen Jensen
                    -----------------------------------------------------
                    Bodø RC-Bil Klubb-3PK-S411 2.0 eryx x2-S120LT-FF03pro-GenX10pro-Slash 4x4-SCX10-Mazda 787B-XR311-M03

                    Comment


                    • #11
                      har vel komt i touringversjon og...http://www.rcmart.com/tamiya-58558-x...cPath=420_1167
                      Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                      Comment


                      • #12
                        men ser at her må en ha deksel over reima i tillegg..
                        Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                        Comment


                        • #13
                          Er Tamiya bilene bra? Jeg leser ofte at de betegnes som barnebiler, plastikk, må oppgraderes rett ut av esken osv.
                          Marius Erlandsen

                          Comment


                          • #14
                            Det gjelder vel mest TT01. XV pro har gode deler i plast. Klart det knekker om du kræsjer i steiner, gjerder o.l men enkle å skru på.
                            om du setter på aluminium armer og c-hub og styrespindler så holder di godt, men da knekker lettere f.eks chassis og dyrere deler. Er nå min erfaring, sikkert andre som mener noe annet.
                            hvis du ser på xv tc pro så har den samme armer som f.eks trf417 som er racingbilen til tamiya.
                            ville kjøpt med etpar bærearmer og huber og spindler, koster fint lite
                            å husk deksel over reima om du kjøper tc utgaven!!
                            Espen Jensen
                            -----------------------------------------------------
                            Bodø RC-Bil Klubb-3PK-S411 2.0 eryx x2-S120LT-FF03pro-GenX10pro-Slash 4x4-SCX10-Mazda 787B-XR311-M03

                            Comment


                            • #15
                              Takk! Da er det kanskje Tamiya XV-01TC som er riktig bil for meg. Kan dere linke til hva jeg bør bestille som tillegg til denne bilen? Jeg trenger alt. Motor, Esc, batteri, servo, ekstra hjul, bedre dempere, ekstra deler, lader etc? Hvilken radio anbefales? Det eneste jeg kan om bil er stort sett fargen...Tidligere har jeg holdt på med fly og handler stort sett fra towerhobbies.
                              Marius Erlandsen

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X