Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vil starte med banebil 10:1 - Har HPI Sprint 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vil starte med banebil 10:1 - Har HPI Sprint 2

    Hei,
    Kan noen hjelpe meg med info?

    Jeg har to sønner og meg som vil starte med dette. Ville nå sette opp bilene til bane kjøring / konkurranse, eller kan vi ha de slik de er?
    Vi har HPI Sprint 2 Flux, Spor og Flux Pro.

    Jeg har ikke peiling så jeg limer inn det som står om bilen.

    Inneholder:
    • 2.4 GHz radio system for crystal-free, comfortable control
    • HPI Flux Vektor 5900 brushless motor
    • Waterproof HPI Flux Vapor electronic speed control with LiPo safety cut-off (NOTE: *not* 3S LiPo compatible!)
    • Waterproof SF-10W steering servo
    • Waterproof receiver box
    • Orange anodized aluminium chassis parts
    • Officially licensed Rays/Volk TE37 wheels. 6mm offset rear wheels fill out the fenders and give the wheels the wide look seen on full-size race cars
    • HPI X-Pattern rubber tyres for realistic appearance and great handling
    • Foam bumper protects the car from potentially damaging impacts
    • Adjustable body posts allow you to mount a variety of different bodies without trimming or replacing the posts
    • Adjustable turnbuckles to fine tune your suspension
    • Complete set of ball bearings for a smooth and efficient drivetrain
    • Oil-filled coil-over shock absorbers with specially chosen springs for drifting
    • 2 degree and 3 degree rear hubs for additional tuning choices
    • Durable injected moulded nylon main chassis
    • Front and rear shock towers with optimized shock absorber and camber link positions for ideal suspension geometry
    • Optional low profile front shock tower is included in the kit which allows the use of the full range of HPI 190mm or 200mm wide bodies
    • Droop screws allow you to "race tune" your suspension settings
    • Precise bellcrank steering

      Kan noen hjelpe???

  • #2
    hint hint -> 1:10 og ikke 10:1...

    Men hvis du har utstyr til 3 biler og det er 3 stk som skal kjøre og som er kanskje sånn på nogenlunde samme nivå.
    Skaff 3 stk transpondere som fungerer på nærmeste bane og bare begynn å kjør alle 3 sammen.
    Få gutta dine og deg selv til å snakke med alt og alle.
    Dere kommer mest sannsynlig til å få tusen tips, alt fra bare gaffateip til 10000,- kroners klassen.
    Vær litt edrulig når det gjelder innkjøp. For ellers blir dette vanvittig dyrt.

    Har skjønt det slik at HPI sprint ikke nødvendigvis er den beste banebilen, men den blir nok hva dere gjør det til.
    Det letteste er nok å gå for biler hvor du kan bytte deler i mellom hver enkelt bil og kun ha et lager med deler.

    Kult hvis dere får det morro med dette.


    Edit:
    Forresten, lån eller skaff dere utstyr slik at du får sjekket hva slags toe-out / toe-in du har. At du har samme camber på hjula.
    Da kan dere alle tre starte med likt oppsett og så kan dere se hva der fikser best.
    Last edited by NoBrainer; 12 June 2013, 15:05.
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • #3
      Takk for svar. Nå har jeg kjøpt disse 3 HPI 'ene. Ble anbefalt de i butikken. Hører disse har for kraftig motor til å kjøre løp?? Har ingen peiling på dette. Er det en plass på nette som jeg kan se / lese meg frem til hvordan jeg kan få satt disse opp til banebiler? Noen anbefaler en annen kontroll

      Comment


      • #4
        Kan være lurt å ta turen til nærmeste bane og undersøke litt hva folk kjører og hvordan du opplever miljøet før du bestemmer deg. Hvis du innbiller deg en konkurransedyktig bil som du virkelig vil konkurrere med, ville jeg ikke brukt for mye penger på HPIene og heller forsket litt på kits i konkurranseklasse med bedre balanse, materialkvalitet og standarddeler. HPI bilene er mer ment for parkeringsplass og herjing enn konkurransekjøring på bane og vil kunne kreve mye tukling og kanskje frustrasjon for å bli noe annet.

        Radio er smaksak. Spektrum DX3S/R, Futaba 4PL/PKS, Sanwa/Airtronics MT-4/m11x, og andre modeller innenfor de merkene med 2-4 kanaler er populære valg og fine radioer. Det fine med radio er at du kan bruke det fra bil til bil, så ingenting galt i å investere i bra utstyr der uansett hva du tenker å kjøre i fremtiden.

        Comment


        • #5
          Takk, takk! Har du noen forslag til KITS?

          Comment


          • #6
            Lader og sender kan man godt bruke litt penger på. Da dette er uavhengig av bil / biler.

            Men igjen, på det stedet du kanskje kunne tenke deg å kjøre, så har de sikkert en masse tips.
            Er det f.eks. mange som kjører 3Racing så kanskje det er bedre å satse på¨enn noen andre biler, siden du da lett kan få hjelp til å sette opp bilene for den banen.
            Husk at det blir 3 biler og at du mest sannsynlig må finne ut om du liker dette først.
            Du må også finne ut om gutta dine liker dette og at de er med på skruingen, slik at ikke du får alt og de bare løper rundt og lager bråk.
            Samtidig vil du finne ut om det er passe avstand til banen slik at dere kan dra "ofte". Slik at interessen holdes oppe.
            Still opp med HPI'ene og kjør litt først.
            Se om det er artig å komme seg rundt banen uten å kjøre utenfor og samtidig komme før de 2 sandre du har med deg.
            Dette gjelder jo for dere alle 3.
            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
            Facebook -> Mini-Z Norway

            Comment


            • #7
              Takk for svar!!

              Comment


              • #8
                sjekk ut http://www.stavanger-rc.com/ eller stavanger modellbilklubb på facebook
                muchmore - yokomo
                http://www.rc-companiet.no

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X