Announcement

Collapse
No announcement yet.

En mardave blir til

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • En mardave blir til

    Vel, siden mardave ikke sender til Norge ble det en spinn off i form av TIC racing treminator.
    Har sett etter en enkel 1/12 chassis lenge og kom over mardave i UK for en stund siden. Har lest meg opp og ned på dette og slo til på en terminator.
    Miljøet i UK er kjempestort da disse er billig i innkjøp og kjøres, stort sett, i banger racing. De starter helt nede i 50-60£ klassen som rullende chassis.
    Jeg gikk for en litt mer avansert utgave
    Effektiv byggetid er rundt ca.60min men jeg er ikke ferdig med min enda! Man får dem med alu chassis plate og uten demping. Silk kjører dem destruction derby oval racing. Med demping (fjær, ikke olje) er den klar for circuit.
    Som sagt veldig enkel modell men med riktig oppsett kan den være morsom. Satser med å teste den litt til høst/vinteren. Siden jeg er dårlig på byggetråder slenger bare et par bilder av arbeidet, så langt.




    Mangler fortsatt noen deler siden kittet ikke var fullstendig, da jeg fikk det. Disse kjøres mest med børste oppsett (ofte mtronic) G20 motor og 4celler nimh.
    Mange kjører også med 1S, 13.5T oppsett mens jeg har tenkt å slenge inn 2S og 21.5T. Dette er ca. likt med 1S. Bangere kjører med manuelle regulatorer!
    Planen videre er ball diff bak da den kommer med fast aksel. Schumacher mini stox sin, passer rett inn og gir med 5mm ekstra i bredden.
    Blir nok litt alu i front med A-armene og motor pod, bak.
    living in the fast lane

  • #2
    Gøy med andre ting enn vanlig !
    mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

    "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
    -
    Röhrl

    Comment


    • #3
      Ja! God unnskyldning om ikke kunne delta i noen løp, er det også, hihihi
      living in the fast lane

      Comment


      • #4
        Originally posted by cybercowboy View Post
        Ja! God unnskyldning om ikke kunne delta i noen løp, er det også, hihihi
        Har en kompis i England som kjører en del Schumacher Supastox, han sier dette er noe av det morsomste han kan gjøre. De ser kule ut, tåler masse, koster ikke en dritt, og i motsetning til M-chassis funker det jaggu bra også!
        Martin Sørlie - 1985
        TLR - Absima - Spektrum
        Darkspeed Racing
        www.teamsmallsize.com

        Comment


        • #5
          Skulle vært mer av det i norge. Likte disse umiddelbart.


          SupaStoxen ser ut til å koste i underkant av 1k fra varierte plasser.

          Comment


          • #6
            Ja, schumacher supastox er fin og billig bil det. Det er to ting jeg ikke liker ved disse:
            1. Ikke like simpel som mardave
            2. Enten 1S eller 2S saddle setup, hvis man skal ha den i BL
            Ellers ser den helt kurant ut den.
            Det er bare å hive seg på, det beste er at lommeboken ikke svir så mye for en kliss ny bil.
            living in the fast lane

            Comment


            • #7
              jeg skulle HELT klart hatt dette

              Click image for larger version

Name:	G891_w.jpg
Views:	1
Size:	71.1 KB
ID:	781768
              Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
              - NiceShot.no

              Comment


              • #8
                Ja det mangla ikke spoiler hvertfall

                Comment


                • #9
                  Er dette et produkt som kan kjøres sammen med andre modeller som blir kjørt i norge eller blir det for spesielt interesserte og med kun en liten vennegjeng?

                  Da med tanke alle klassene som allerede er.
                  drifting, modified, stock, f1 og m-chassi
                  Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                  Facebook -> Mini-Z Norway

                  Comment


                  • #10
                    Er det siste alternativet for min del. Måtte ha noe som er sjeldent og sært
                    living in the fast lane

                    Comment


                    • #11
                      ok.
                      Så dere er noen som kjører dette da eller?
                      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                      Facebook -> Mini-Z Norway

                      Comment


                      • #12
                        Nope, foreløpig kun meg, så vidt jeg vet. Denne skal jeg ha på teppet til rcland om vinteren.
                        living in the fast lane

                        Comment


                        • #13
                          Da har jeg endelig en roller. Ferdigstilt chassis men langt fra ferdig. Bakaksel er polert men ikke shimset, må tenke i tommer med denne
                          Kingpins er polert de og, alt ruller så pent og smooth. Velger å kjøre uten lager i front hjulene da det ikke er helt nødvenig. Også har jeg lest at menge ikke merker noe forskjell, heller. Prøvesatt elektronikken, fant plass til det meste. Bestilt en 17T motor men foreløpig er det en 9T som står modell. Det er en 2400KV som jeg venter på og det er noenlunde likt med en 2000KV, børste motor som blir brukt i disse. Gikk for et par nano-tech shorty pakker, tror det ble 65-100C så det lover et godt punch. Disse er 3mm lengre enn batteri ramma, slik at rammen må tilpasses litt. Må også få slip ned dekka men har ikke dekk sliper. Lasse, hadde ikke du en dekk sliper i normal størrelse? Snart er det tid for karosseri og lakk. Har et fargebilde av den, i hodet.
                          Knipset også noen nye bilder. Mange som liker bilder.



                          living in the fast lane

                          Comment


                          • #14
                            Dekksliper solgt.
                            Mannfolk bruker gummi!
                            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                            Facebook -> Mini-Z Norway

                            Comment


                            • #15
                              Hysj, 1:12 gutta kan høre deg
                              Denne er langt fra Tamiya standarder, ingen hex på felgene og da blir fort litt værre med å få tak i noe gummi.
                              living in the fast lane

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X