Announcement

Collapse
No announcement yet.

HPI TF-40 sender

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HPI TF-40 sender

    Hei sann.

    Har en HPI tf-40 kontroll som fulgte med bilen min. På på enden på toppen så sitter det 3brytere.. Står servo reverse i midten der. Den øverste bryteren heter CH-3, midterste heter CH-2 og den nederste heter CH-1. Disse kan settes i enten R eller N? Men hva menes med dette, hva er disse for noe?? Skjønner ikke helt ved å lese i brukermanualen heller, prøvde å søke litt, uten hell.. Kan noen hjelpe meg med å forklare disse, og dens funsjon?
    på forhånd, stoooor takk

    En annen ting å, foran på kontrollen så står det "servo end point adjustment. Der er det 4 skruer som kan stilles på, første to står det L-ST-R og på de to andre L-TH-H.
    hva er dette for noe?? Trenger seriøst hjelp, blir ikke noe klokere av å lese, finner ikke noe svar på hva disse er heller...
    Last edited by lasse_hansen; 27 December 2013, 22:12.

  • #2
    Servorevers bruker du for å reversere retning på servo. F.eks. Hvis du dreier rattet til høyre og bilen går til venstre, må du reversere ch1, som er styring. Tilsvarende for ch2, som er gass.
    End point adjustment justerer du hvor langt servoen skal få lov til å gå til hver side. L-ST-R betyr Left-steering-right. L-TH-H betyr Low-throttle-high. Eller altså bakover og forrover, respektive.
    mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

    "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
    -
    Röhrl

    Comment


    • #3
      Takk for fin forklaring, ble endel klokere nå gitt men en ting, Så den low-throttle-high, der kan jeg sette begge til max? Eller? Hvorfor er det en skrue å justere på ved low og en skrue for high?

      Comment


      • #4
        Hvis du har nitromotor, så justerer du sånn at du får åpna forgasseren akkurat passe lite, til akkurat passe mye.
        med elektromotor, har den ikke så mye for seg. Du kan sette low sånn at du ikke får 100%revers f.eks. Men sånn settes gjerne i fartsregulatoren istedet.
        Jeg bruker disse til å justere maks brems. Og evt sette High for høyt, slik at jeg har full gass før jeg har klemt inn gassen helt. Dette er når jeg kjører på bane med for liten motor. Sånn at jeg er helt sikker på at jeg holder full gass
        mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

        "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
        -
        Röhrl

        Comment


        • #5
          Aha, da forsto jeg mer. Brukte castle link til å justere gass og brems i regulatoren. Så da får jeg ikke noe effekt om jeg så stiller disse bryterne til max? Er det sånn å forstå? Men om jeg justerer den high ned, så kan jeg justere toppfarten ned? Eller? Men får altså aldri justert den høyere enn regulatoren er satt til? Har jeg forstått deg rett?

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X