Announcement

Collapse
No announcement yet.

1:12 stock 10.5t blinky

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 1:12 stock 10.5t blinky

    Hei alle sammen!

    Jeg har satt sammen en ny X12 med tanke på å kjøre stock. 1:12 stock, 10.5t blinky er en EFRA-klasse og kjøres mye i England og USA. Min motivasjon for å kjøre 1:12 stock er at jeg vil kjøre både Modified og Stock i EM i 1:12 i Italia senere i vinter.

    Etter å ha kjørt noen få batterier er første inntrykk at denne bilen er veldig snill å kjøre. Farten er betydelig langsommere enn med 4,5t motor og bilen er lett å plassere på banen.

    Min tanke er at en 1:12 bil med 10.5t blinky vil være en fin bil for mange å kjøre inne på teppe. Det er en relativt billig klasse å kjøre siden bilen er rimelig i innkjøp, dekk har en fornuftig pris og det er liten slitasje samt at det er lite som går i stykker i krash siden bilen kun veier 730gram og har beskjeden fart.

    Hva skal til for å kjøre 1:12 stock? Jeg bygde en bil etter byggebeskrivelsen, satt i en 10.5t Orca motor, og programertefartsregulatoren til Blinky mode. Det eneste som blir forskjell til modified blir giring. Jeg har ikke forsket så mye ennå, men første forsøk virket å være fornuftig. 76t spur og 40t pinion. Alt dette er hyllevarer hos Antrade.no

    Noen som har lyst til å prøve? Send meg en mail om det er noe jeg kan hjelpe med.

    Her er en liten video fra Mustit RC. Raskeste rundetid er så langt 11.4 og 41 runder på 8.07 (42 kommer snart...)



    Hilsen Lars

  • #2
    Skal det kjøres stock på NM? Hvor og når er NM?

    Det ser ut til å bli stockmotor i 1:12en min, da budsjettet ikke går godt for noe mer...:P
    Martin Sørlie - 1985
    TLR - Absima - Spektrum
    Darkspeed Racing
    www.teamsmallsize.com

    Comment


    • #3
      Originally posted by Razer View Post
      Skal det kjøres stock på NM? Hvor og når er NM?

      Det ser ut til å bli stockmotor i 1:12en min, da budsjettet ikke går godt for noe mer...:P
      Det er opp til arrangørklubben å avgjøre om de ønsker 1:12Stock som en supportklasse.

      Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
      Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

      Comment


      • #4
        Og om arrangørklubb vil sette opp 1:12 stock som en egen klasse avhenger av om det er interesse fra førerne. Jeg tror det er viktig at vi som er aktive drar dette igang og viser oss på banene. Jeg har allerede sett nye fjes med 1:12 bil de siste dagene og flere har vist interesse. Vi er igang og har fått en god start! Jeg håper at flere kommer til slik at det blir mange nok til at vi også kan kjøre stock som en egen klasse under NM.

        Hvis noen vil prøve 1:12 stock og trenger hjelp med utstyr er det bare å spørre.

        Comment


        • #5
          Jeg kan da med en liten glede si at under NM i Spydeberg vil det bli arrangert 1:12 Stock som en supportklasse! Jeg gleder meg til å se masse iver og nye ansikt som ønsker å delta i denne klassen

          Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
          Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X