Announcement

Collapse
No announcement yet.

Offset felger PLUSS eller MINUS?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Offset felger PLUSS eller MINUS?

    Hva er egentlig korrekt? Jeg har sett flere forklaringer der ute.

    Hvis jeg har en 190mm bil og vil bruke 200mm body. Må jeg da ha positiv eller negativ offset for å få felgene lenger ut fra chassiet og dermed passe bedre til karosseriet?

    Click image for larger version

Name:	what_is_wheel_offset_thumb_zps3ccd5f6d.jpg
Views:	1
Size:	36.6 KB
ID:	790801

    Ut ifra tegningen ser det for meg ut som om jeg trenger en negativ offset felg for å få ønsket effekt.
    Team Losi: XXCr, XXCr, XXX, XX4 World Edition
    Tamiya: M03 Mini Morris (kitted to the gills), TA04 "LRP" Pro, FF02 (540mania)

  • #2
    Hvor får en eventuelt tak i negativ offset felger til 1/10 touring?
    Team Losi: XXCr, XXCr, XXX, XX4 World Edition
    Tamiya: M03 Mini Morris (kitted to the gills), TA04 "LRP" Pro, FF02 (540mania)

    Comment


    • #3
      3mm eller 6mm? Noen som har gode råd?
      Team Losi: XXCr, XXCr, XXX, XX4 World Edition
      Tamiya: M03 Mini Morris (kitted to the gills), TA04 "LRP" Pro, FF02 (540mania)

      Comment


      • #4
        Sikkert rett det bildet du viser ang offset, jeg har alltid tenkt motsatt.. og det tror jeg felgprodusentene innen rc også har. Di rc felgene som har +3 +6 og +9 bygger slik negativ viser på bildet. Dvs at du skal ha +antall mm du vil bygge ut.
        Å med tanke på at karossen er 1cm bredere så vil jeg tro +6 vil fylle ganske bra ut. Mulig du til og med kan ha +9 bak uten at det stikker utenfor..
        Espen Jensen
        -----------------------------------------------------
        Bodø RC-Bil Klubb-3PK-S411 2.0 eryx x2-S120LT-FF03pro-GenX10pro-Slash 4x4-SCX10-Mazda 787B-XR311-M03

        Comment


        • #5
          Mange takk for svar!
          Team Losi: XXCr, XXCr, XXX, XX4 World Edition
          Tamiya: M03 Mini Morris (kitted to the gills), TA04 "LRP" Pro, FF02 (540mania)

          Comment


          • #6
            +3 på hver side eller +6 på hver side?
            Team Losi: XXCr, XXCr, XXX, XX4 World Edition
            Tamiya: M03 Mini Morris (kitted to the gills), TA04 "LRP" Pro, FF02 (540mania)

            Comment


            • #7
              Uten at jeg er sikker så tror jeg +6 på begge siden vil gå helt fint.
              Men om det er drifting du skal kjøre så ta en titt nede i driftetråden.. der har di nok mer peiling en vi onroad gutta har I onroad så brukes ikke offsetfelger.
              Espen Jensen
              -----------------------------------------------------
              Bodø RC-Bil Klubb-3PK-S411 2.0 eryx x2-S120LT-FF03pro-GenX10pro-Slash 4x4-SCX10-Mazda 787B-XR311-M03

              Comment


              • #8
                Har ikke tenkt å begynne med drifting nei. Det ser temmelig kjedelig ut!
                Team Losi: XXCr, XXCr, XXX, XX4 World Edition
                Tamiya: M03 Mini Morris (kitted to the gills), TA04 "LRP" Pro, FF02 (540mania)

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X