Announcement

Collapse
No announcement yet.

styring og gass kutter ut?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • styring og gass kutter ut?

    Hei lager ny tråd jeg da jeg ikke finner noe etter en kjapp leting.

    Når jeg i kjøring så kan brått sving kutte ut, så dette kan jo bli krasj så tør ikke kjøre noe fort.
    Dette skjer også når bilen står stille. Har sjekket alle kabler og kontakter. og det ser bra ut.
    også byttet batterier i sender.
    Jeg er ikke så drevet innen hobbyen så takker for all hjelp.

    I instruksjonsboka står det bare sjekk kabler om det skjer, og reset mottaker (som jeg har gjort)
    Kan det være at det er så magnetisk her? har jo kjørt her før uten problem, bør jeg prøve å bytte sted å kjøre?

    Bilen jeg kjører er en HSP,drift,børseløst. bilen er ganske ny. 3 uker kanskje? aldri krasja.

    Håper noen av dere har en anelse hva dette er. jeg tar imot all lærdom!

    Takk for evt. svar.

    mvh Preben

  • #2
    Når du svinger så slutter bilen å respondere og bare går rett fram eller gjør som den vil?
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • #3
      Høres litt ut som om det kan være magnetisk forstyrring, eller løse kabler.
      Tamiya TT01 - Tamiya MK.1 TGX - Tamiya M-06 - Tamiya M-03 - Tamiya F104W
      Maxam Truggy - SCX10 Rubicon - ECX Smash - Kyosho Inferno (EL)

      Comment


      • #4
        Originally posted by NoBrainer View Post
        Når du svinger så slutter bilen å respondere og bare går rett fram eller gjør som den vil?
        Jepp! dette skjer også når jeg har bilen 10 cm fra sender. når bilen står stille så svinger jeg frem og tilbake. så kanskje 10'ende gangen så svinger den f.eks. ikke til høyre. + i fart når jeg kjører.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Kyrremann View Post
          Høres litt ut som om det kan være magnetisk forstyrring, eller løse kabler.
          Det er det jeg tenkte å... men har gått gjennom alle kabler. magnetisk forstyrrelse kan det selvfølelig være, men har jo kjørt her før... Merkelig synes jeg det er uansett hvertfall..

          Comment


          • #6
            Ev er servoen gåen. Kan du teste en annen?
            Tamiya TT01 - Tamiya MK.1 TGX - Tamiya M-06 - Tamiya M-03 - Tamiya F104W
            Maxam Truggy - SCX10 Rubicon - ECX Smash - Kyosho Inferno (EL)

            Comment


            • #7
              Noen servoer er sære og du sier ingenting om hva slags servo det er eller hva slags sender du har.
              Noen servoer trekker veldig mye strøm og da kan det jo hende at din ESC ikke leverer nok strøm til servo.
              Jeg har ikke vært borti magnetiske forstyrrelser på fjernstyrte biler før, så det kan jeg ikke si noe om.
              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
              Facebook -> Mini-Z Norway

              Comment


              • #8
                Originally posted by NoBrainer View Post
                Noen servoer er sære og du sier ingenting om hva slags servo det er eller hva slags sender du har.
                Noen servoer trekker veldig mye strøm og da kan det jo hende at din ESC ikke leverer nok strøm til servo.
                Jeg har ikke vært borti magnetiske forstyrrelser på fjernstyrte biler før, så det kan jeg ikke si noe om.
                jeg har denne bilen http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=28836

                SIden det funka før så bør den jo kunne levere nok strøm.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Kyrremann View Post
                  Ev er servoen gåen. Kan du teste en annen?
                  Har desverre ikke mulighet til det. Har bare en bil.
                  http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=28836 denne

                  Comment


                  • #10
                    Hvis du har kræsjet så kan jo noe ha blitt ødelagt, og sånn sett kan den ha sluttet å levere nok strøm. Hørt med elefun?
                    Tamiya TT01 - Tamiya MK.1 TGX - Tamiya M-06 - Tamiya M-03 - Tamiya F104W
                    Maxam Truggy - SCX10 Rubicon - ECX Smash - Kyosho Inferno (EL)

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Kyrremann View Post
                      Hvis du har kræsjet så kan jo noe ha blitt ødelagt, og sånn sett kan den ha sluttet å levere nok strøm. Hørt med elefun?
                      Har ikke kræsjet se, men skjønner tanken din.
                      Ja, sendte mail til elefun istad. venter på svar
                      Det er vel ikke bare fordi HSP er dårlig merke?

                      Comment


                      • #12
                        Hehe, kan så klart være det, men så dårlige skal de ikke være.
                        Tamiya TT01 - Tamiya MK.1 TGX - Tamiya M-06 - Tamiya M-03 - Tamiya F104W
                        Maxam Truggy - SCX10 Rubicon - ECX Smash - Kyosho Inferno (EL)

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Kyrremann View Post
                          Hehe, kan så klart være det, men så dårlige skal de ikke være.
                          Hehe, det mener jeg å, men tanken har slått meg. får se hva elefun sier. kanskje jeg kan bytte den i noe annet, eller at de har svar på problemet. vet ikke om det er garanti på sånt heller jeg menmen. vurderer nitrobuggy snart så bir kanskje en ny en

                          Comment


                          • #14
                            Defekt servo, hadde en digital servo fra hobby king som kun gikk frem og tilbake noen få ganger før den kutta. Resatte mottaker eller koblet fra batteri, så var den good to go for nye 5-10 svinger.

                            -Thelle-
                            Tamiya entusiast!
                            TT01 Subaru Impreza wrx sti,TA-02SW Porsche Taisan (58172), Lunch Box, FF01 Civic Mugen, FF01 PIAA ACCORD, F 104 PRO, M-05 Golf MK 1, HPI E-Firestorm FLUX WP, Align T-REX 450, Align T-REX 150

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Thelle View Post
                              Defekt servo, hadde en digital servo fra hobby king som kun gikk frem og tilbake noen få ganger før den kutta. Resatte mottaker eller koblet fra batteri, så var den good to go for nye 5-10 svinger.

                              -Thelle-

                              Da er vel dette garanti?

                              Takk for svar!

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X