Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kjøp av receiver???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kjøp av receiver???

    Hei!

    Har kjøpt meg en sakura d3 cs, tenker å ta receiveren fra min gamle hpi e10 og sette i den. Men har lyst på en receiver med litt fler kanaler, da den jeg har, kun har 2. Hvis jeg kjøper en ny receiver, kommer den da til å fungere med min hpi kontroll, transmitter eller hva det heter? På den jeg har så er det jo ganske greit med frekvensen, for det er en sånn sak med et 2 tall på, som står i receiveren og i transmitteren, men ettersom jeg har skjønt, så er det litt gammeldags?
    Er ganske noob når det kommer til dette

  • #2
    om du har radio med krystall (lang antenne) ville eg anbefale å berre kjøpe et komplett radiosett med 2.4ghz..f.eks:http://www.ebay.com/itm/Flysky-FS-GT...item27c5d727ea
    Cato Risholm, fullt hobbyrom...

    Comment


    • #3
      Ser veldig bra ut den ja! Men igjen, bare 3 kanaler, skulle gjerne hatt fler... Kan jeg da kjøpe en annen receiver fra flysky og den vil da fungere? Eller hvordan virker dette, med tanke på frekvens osv?

      Comment


      • #4
        ka du skal med so mange kanaler?
        Cato Risholm, fullt hobbyrom...

        Comment


        • #5
          Skal ha led lys

          Comment


          • #6
            holde no med tre då..
            Cato Risholm, fullt hobbyrom...

            Comment


            • #7
              Jajo, forsåvidt, men har et bmw e30 m3 karosseri, og på en e30 så er det jo 4 frontlykter, så tenkte å ha 2 sett med led lys, men får se hva jeg gjør

              Comment


              • #8
                På den jeg har nå, så er det 2 kanaler, pluss en kanal som heter B, kan jeg bruke den til noe? f.eks led lys?

                Comment


                • #9
                  B er sikkert "Bind". Dersom du ikke trenger mulighet til å styre lys over kanaler, dvs. kun forsyne dem med ren strøm for å få lys, så kan du løse det på mange måter. Du er IKKE avhengig av radiokanaler til dette.

                  Vil dessuten påpeke at det ikke nytter å montere en receiver med ørten kanaler dersom sender fremdeles bare har to kanaler.
                  Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                  Comment


                  • #10
                    B står nok for battery,til bruk feks i nitrobil der en har batteripakke til servoer.kan fint bruke den til lys.er heller ikkje problem å koble fleire sett led til der, mange av led lys setta har eigen styringsboks og.
                    Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                    Comment


                    • #11
                      På mine Spektrum-radioer har mottaker en port for "bind/power", ergo tenkte jeg "bind". Her kan man koble til strømforsyning dersom man bruker eget batteri eller BEC. Det er også mulig å hente strøm der, dersom mottaker er forsynt fra ESC.
                      Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                      Comment


                      • #12
                        Det vil også mest sannsynligvis ikke funke å kjøpe sender og mottaker fra to forskjellige leverandører. De har ofte egne vri for å tvinge folk til å kjøpe fra samme leverandør.

                        Vet ikke hvor teknisk kyndig du er, men finnes jo mange måte å koble opp lys til en egen kontroller/mobil.
                        Tamiya TT01 - Tamiya MK.1 TGX - Tamiya M-06 - Tamiya M-03 - Tamiya F104W
                        Maxam Truggy - SCX10 Rubicon - ECX Smash - Kyosho Inferno (EL)

                        Comment


                        • #13
                          Nei det regner jeg nesten med. Er det et helt nytt system nå? Er ikke frekvenser man kan bytte ut osv?

                          Skal nok få til å ordne lysene på en eller annen måte

                          Comment


                          • #14
                            2.4 GHz har ikke noe surr med krystaller. Du kan kjøre ørten biler på samme sted uten at det blir krøll, siden kontaken mellom sender og mottaker ikke forstyrres av andre. En annen fordel er de små og praktiske antennene.
                            Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                            Comment

                            (RS) Radiostyrt.no Statistics

                            Collapse

                            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                            Welcome to our newest member, Erik-M.
                            Working...
                            X