Ble schumacher fra Norsk butikk. Mi5 Evo. Valgte schumacher fordi de har en imponerende støtte til eldre modeller. Jeg tenker at denne vil jeg ha en stund.
Fin bil på mange måter. Men rom for forbedringer. Blir nok nye kuleledd blant annet om det ikke er noe jeg har missforstått.. Syns kulelagrene var litt vel slarkete også. Kan vel ordnes med shims og litt fikling med div. klaringer.
Gøyal bil å bygge men du må være litt våken med de set skruene. Er små men viktige forskjeller.
Last edited by MatsNorway; 6 December 2014, 08:59.
Ble schumacher fra Norsk butikk. Mi5 Evo. Valgte schumacher fordi de har en imponerende støtte til eldre modeller. Jeg tenker at denne vil jeg ha en stund.
Fin bil på mange måter. Men rom for forbedringer. Blir nok nye kuleledd blant annet om det ikke er noe jeg har missforstått.. Syns kulelagrene var litt vel slarkete også. Kan vel ordnes med shims og litt fikling med div. klaringer.
Gøyal bil å bygge men du må være litt våken med de set skruene. Er små men viktige forskjeller.
Hei Mats..... kult du har kjøpt deg MI5 bil.... men hva mener du med at det er slark i kulelagrene? og at det blir nye kuleledd?
Ikke drivledd/CV joint. Tenker på den klaringen som det "må" være i hubben/huset som lagringen til hjulet sitter i. Den syns jeg er urimelig stor. I tillegg er og camber linken+ ikke tighte nok for meg. Så jeg må bytte de endeleddene/kuleleddene antagelig.
Jaha.... Har kjørt med den "klaringen" hele mi tid i Schumacher, bygg bilen sammen sett den opp og kjør den slik den er standard! Bilen blir mye bedre da!
"If you no longer go for a gap that exists, your no longer a racing driver"
Finnes fjær kit, men man bruker generellt sett et svært lite antall fjærer. Bruk Pink og green, tilsvarer cirka det samme, Schumacher Pink foran og Schumacher Green bak.
"If you no longer go for a gap that exists, your no longer a racing driver"
Både og.. Var vanskelig og finne noe som funket "en hel dag", men fant en grei løsning som "funket".
Fikk aldri til den banen, aldeles for mye rotasjon, så når man fikk bilen til og rotere så fikk man ustabilitet i sjikane før langstrekket, noe som var svært ødeleggende for flyten rundt resten av banen, jeg legger opp setupen her.
Nikko
"If you no longer go for a gap that exists, your no longer a racing driver"
Comment