Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger hjelp med gammel bil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trenger hjelp med gammel bil

    For flere år siden "arvet" jeg en gammel bil og lurer på hva dere trur om å få denne opp å gå igjen. Er helt fersk på RC, og trenger litt veiledning - har kjørt en del hos bekjente, men aldri eid og skrudd selv. Har nå fått lyst til å prøve og hentet derfor fram denne gamle bilen igjen, men ser det trengs en del for å komme igang. Legger ved noen bilder så kan dere bedømme ut ifra det. Det jeg lurer på er om dere tenker dette er noe å starte på, eller om ting er så gammelt at det det ikke er mulig og/eller veldig dyrt å komme igang. I beste fall tenker jeg at jeg kan kjøpe meg det jeg trenger her og kjøre litt, og om det gir mersmak, kjøpe ny ramme og flytte delene over dit og gå derfra. Om de delene jeg trenger ikke lar seg kombinere med en nyere bil blir jo dette litt meningsløst. Hva mener dere?

    Click image for larger version

Name:	RC01.jpg
Views:	1
Size:	29.6 KB
ID:	791123Click image for larger version

Name:	RC02.jpg
Views:	1
Size:	42.5 KB
ID:	791124Click image for larger version

Name:	RC03.jpg
Views:	1
Size:	32.0 KB
ID:	791125Click image for larger version

Name:	RC04.jpg
Views:	1
Size:	24.9 KB
ID:	791126Click image for larger version

Name:	RC05.jpg
Views:	1
Size:	44.5 KB
ID:	791127

    Har også en kontroll, men fant den ikke i farta. Dekkene må byttes da de er helt nedslitt. SpeedControl'n er vel også mett av dager og bør vel byttes til fordel for en ESC. Servo for å svinge trengs. Batteri trenger jeg. Det kom ikke så tydelig fram men bilen er en Tamiya, modellnavnet har jeg ikke greid å finne noe sted.

  • #2
    Ser ut som en ff01. Hadde kun satt den i drift med moderne el. og kjørt til ting gikk i stykker. Tvilsomt om man finner nye deler til ff01 i dag.
    living in the fast lane

    Comment

    (RS) Radiostyrt.no Statistics

    Collapse

    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
    Welcome to our newest member, Erik-M.
    Working...
    X