Announcement

Collapse
No announcement yet.

1:12 Track-tråden

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by JokkiZ View Post

    Hvordan var serpenten? Funka den greit ut av esken?
    Jeg synes den funka helt gull jeg. Lettkjørt og bra! Men kan ikke si hvordan den er i forhold til andre...

    Comment


    • Nei blir jo vanskelig å si hvordan den er i forhold til andre... Men den ser jo bra ut, så er nok en bra bil som de fleste andre merkene nå til dags...
      Yokomo R12 - Yokomo BD7 - Fantom Racing - KoPropo - Hobbywing - GM - Protoform
      www.minicar-racing.no

      Comment


      • har nå kasta meg på 1/12 her oppe i Tromsø.
        men er nå eneste sjåføren av 1/12 ennå :d prøver å rekrutere andre..

        kjøre x-ray xii er nå storfornøyd men kjører overkill motor 4t så en sinsyk bil å ratte...

        imponert over hvor holdbart det egentlig er. eneste det at jeg klarte å smelte diffen i går. ^^
        Ronny Mikkelsen ("79)
        Team Associated RC8RS -=- XRAY XII - Vector X11 4T BL -=- Align T-REX 600NP -=- HFX T-REX 600E/710Stretch (LIPO MONSTER 10/12S) -=- +++ dusinvis av masse annet stæsj..

        Comment


        • Her oppe i Trondheim begynner det å bli litt interesse for 12'er nå. Vi har jo permanent innebane og lurer på hva som kreves av mål på banen om man skal ha et nasjonalt løp? Slik layut er nå, er det bredden på banen 2m og rundetidene ligger på lave 8 sekunder. arealet er ca 10x17 meter nå. Jokkiz har vært der å kjørt en del og kan vel kanskje uttale seg om det er mulig å ha et 12'er løp der?
          Stian Skogstad TRCBK
          Jconcepts BJ4WE - Team Associated B4 - Team Associated RC18MT - Team Associated RC8 - Corally RDX - Corally SP12x - M05 PRO - Axial AX10

          Comment


          • Dette står i Spesialreglementet:
            17.7 Baner innendørs
            Dette kapittelet beskriver de krav som gjelder for de forskjellige baner som benyttes innendørs.
            1:10 Elektro Touring og 1:12 Track
            a. Lengde: Minimum 100 meter, men det skal bestrebes å tilrettelegge layout/lengde slik at
            rundetider ikke er lavere enn 10 sekunder. Anbefalt lengde, 150 – 250 meter.
            b. Bredde: Det anbefales minimum 3 meter og maksimalt 6,5 meter, målt mellom
            banemarkeringene.
            c. Underlag: Innendørs skal underlaget være nålefiltteppe.
            d. Utforing/layout: Banene skal ha både høyre og venstresvinger og minst en rettstrekke.
            Ovalbaner eller lignende vil ikke bli godkjent for nasjonale konkurranser. Det kan gjerne være
            høydeforskjeller. Utformingen skal være slik at det er god oversikt over hele banen.
            Når det gjelder banebredde så syndes det mye, selv i de store hallene som har kjørt NM runder i vinter.
            Mange snakker om 2 meter som minimum, men tror dette er uveitenhet om hva reglene sier.
            Sommer: Mugen MTX-5 Vinter: SpeedMerchant Rev 7 og BMI Copperhead 12 FE

            Comment


            • Banebredde

              Det står jo bare at det anbefales en minimum bredde på 3 meter og ikke at det må være det.
              Xray T2 009, Shepherd, Team C TC02, Futaba
              www.adamsracing.co.uk
              sigpic

              Comment


              • Originally posted by Jarlen View Post
                Det står jo bare at det anbefales en minimum bredde på 3 meter og ikke at det må være det.
                Det tolker jeg slik at en kan gjøre unntak på små baner, ikke at en generelt skal bryte anbefalingen når en skryter av store baner.
                Sommer: Mugen MTX-5 Vinter: SpeedMerchant Rev 7 og BMI Copperhead 12 FE

                Comment


                • Lipo i 1:12

                  2009 IIC Las Vegas annonserte i dag at 1:12 og WGT blir kjørt med LIPO.
                  International Indoor Championship arrangert av Scotty Ernst har ofte blitt toneangivende
                  for hva som kommer i elektro klassene, F.eks første store løp med Lipo, handout BL motor etc.



                  Det skal bli spennede å se hvor bra dette blir, Jeg tipper at vi kjører lipo i 2010/2011 om vi ikke klarer å forsere dette ytterligere.
                  Sommer: Mugen MTX-5 Vinter: SpeedMerchant Rev 7 og BMI Copperhead 12 FE

                  Comment


                  • Hva motor kjører dere?
                    effekt osv.
                    ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                    Comment


                    • 4 celler NiMh og 5.5 og 4.5 BL m/sencor 300-500W vil jeg tro.
                      Vekt kjøreklar : 850-920 gr
                      Sommer: Mugen MTX-5 Vinter: SpeedMerchant Rev 7 og BMI Copperhead 12 FE

                      Comment


                      • kjører du med full effekt da?
                        holder det 8min finaler f. eks
                        ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                        Comment


                        • Originally posted by MatsNorway View Post
                          kjører du med full effekt da?
                          holder det 8min finaler f. eks
                          Ja, om en ikke holder i 8 minutter har en jo driti seg ut
                          Det handler om gassfinger riktig giring og gode batterier.
                          Sommer: Mugen MTX-5 Vinter: SpeedMerchant Rev 7 og BMI Copperhead 12 FE

                          Comment


                          • Håper de har 1:12 bane i Trondheim, eller mulighet for å kjøre 1:12 der. Skal inn i r/c miljøet igjen - det er nå helt klart.

                            6 cellers bilen får bli hyllepynt, så får jeg heller satse på en ny 4 cellers og ny motor & ESC.
                            No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
                            XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
                            www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

                            Comment


                            • Originally posted by Redback View Post
                              Håper de har 1:12 bane i Trondheim, eller mulighet for å kjøre 1:12 der. Skal inn i r/c miljøet igjen - det er nå helt klart.

                              6 cellers bilen får bli hyllepynt, så får jeg heller satse på en ny 4 cellers og ny motor & ESC.
                              Jeg tror at 09/10 sesongen blir den siste med 4 celler NiMh. Det neste som nå kommer
                              er 1 celle lipo og minimum vekt på 730-750 gr.
                              Sommer: Mugen MTX-5 Vinter: SpeedMerchant Rev 7 og BMI Copperhead 12 FE

                              Comment


                              • Originally posted by Rolf View Post
                                Det neste som nå kommer
                                er 1 celle lipo og minimum vekt på 730-750 gr.
                                faen. Redback da blir det jeg tenkte på vanskeligere igjen :/
                                ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X