Announcement

Collapse
No announcement yet.

1:12 Track-tråden

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    bl og greier

    Heisann
    Jeg lurte på dere som er skikkelige racere...
    lipo? en idè? dere driver jo å maser om at de som vinner vm og sånnt har så hardcore batterier så hvorfor ikke en 4000mah 2s2p 7.4V 48A utlading 150Gram dette med bl ødellegger jo alt og alle
    btw batterier finner du på www.maxxamps.com
    Mini-Z Racer|RevoRBTM323|Corally Mini Assasin? 1:12 caaarbon
    Christian|90modell Oslo

    Comment


    • #32
      Re: bl og greier

      Originally posted by Ck
      Heisann
      Jeg lurte på dere som er skikkelige racere...
      lipo? en idè? dere driver jo å maser om at de som vinner vm og sånnt har så hardcore batterier så hvorfor ikke en 4000mah 2s2p 7.4V 48A utlading 150Gram dette med bl ødellegger jo alt og alle
      btw batterier finner du på www.maxxamps.com

      Lipo r ikek godkjent for racin derffor bruker inegn av racerne Lipo
      A REAL TWIN IS A V-TWIN.
      alt under 1200 cc er en startmotor.
      R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

      Comment


      • #33
        lipo

        er det ikke lov å bruke lipo i modified? 1:10 eller et eller annet?
        men uansett det er jo genialt til trening da, en 8000 2s2p har sånn ca akkuratt de samme målene som en 6cells pakke da 335g tror jeg den veier.
        eller visst man klarer å finne en god måte å feste det på så kan man jo brukte 12000mah 2s2p 500g blir ca 150 A cont. haha det kunne blitt interresant
        jævli digg å kunne kjøre i rundt 30min++++ på en pakke iallefall og det er greit å slippe å tenke på at pakka går varm heller da det skal mye til for å trekke 150A det er jo genialt til trening
        svippe en tur innom furuset etter jobben og ta seg en tur bare lade pakka i forveien så kan du ha bilen med pakke liggende i bilen 24/7 en lipo pakke tar jo sinnsykt lite plass i forhold til lader strømforsyning og maange nimh pakker.. + at en lipo pakke har minimalt med selvutlading
        Mini-Z Racer|RevoRBTM323|Corally Mini Assasin? 1:12 caaarbon
        Christian|90modell Oslo

        Comment


        • #34
          Re: lipo

          Originally posted by Ck
          er det ikke lov å bruke lipo i modified? 1:10 eller et eller annet?
          men uansett det er jo genialt til trening da, en 8000 2s2p har sånn ca akkuratt de samme målene som en 6cells pakke da 335g tror jeg den veier.
          eller visst man klarer å finne en god måte å feste det på så kan man jo brukte 12000mah 2s2p 500g blir ca 150 A cont. haha det kunne blitt interresant
          jævli digg å kunne kjøre i rundt 30min++++ på en pakke iallefall og det er greit å slippe å tenke på at pakka går varm heller da det skal mye til for å trekke 150A det er jo genialt til trening
          svippe en tur innom furuset etter jobben og ta seg en tur bare lade pakka i forveien så kan du ha bilen med pakke liggende i bilen 24/7 en lipo pakke tar jo sinnsykt lite plass i forhold til lader strømforsyning og maange nimh pakker.. + at en lipo pakke har minimalt med selvutlading
          jeg tror ikek du ser hele poenget.
          skal man trene riktig må man bruek tilnærmet det utstyret man skal kjøre løp med.
          de som kjører løp bruker kanksj emer tid påå justere bil en å kjøre for treningens skyld.
          nåe man setter opp en bil må man ta henssyn til vektfordelign og alt det der . å bytet til en batteripakke som er lettere en den man kjører med i løp ødelegegr set upet på bilen og vil bare gjøe ting vanskeliger den dagen man skal kjøre løp.
          A REAL TWIN IS A V-TWIN.
          alt under 1200 cc er en startmotor.
          R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

          Comment


          • #35
            joda nå ser jeg pointet ditt..
            men for de som har flere biler?
            det går jo ann å rett og slett øve på kjøreteknikk men men samma det..
            Mini-Z Racer|RevoRBTM323|Corally Mini Assasin? 1:12 caaarbon
            Christian|90modell Oslo

            Comment


            • #36
              Originally posted by Ck
              joda nå ser jeg pointet ditt..
              men for de som har flere biler?
              det går jo ann å rett og slett øve på kjøreteknikk men men samma det..
              Uten å høre for flåsete ut, så er det ingen av de som satser som trenger det mest. De fleste av oss har tynet kjøringen til det potensialet vi har, da er det alltid noe å hente på bil og jevnhet. Og slikt får vi kun trent på når bilen er så tilnærmet lik det vi skal kjøre med på løp.
              Martin Sørlie - 1985
              TLR - Absima - Spektrum
              Darkspeed Racing
              www.teamsmallsize.com

              Comment


              • #37
                Her kommer litt mer mat-nyttige ting...
                Dette er for oss som gjerne vil bruke dekka så mye som mulig...

                Mark Payne's 1/12 Scale RC Notes
                (Tro der eller ei.. dette funker..!)
                Tamiya - enough said..

                Comment


                • #38
                  @ Lara: var ingen av de "gode" i Eskiltuna? Fransson er ikke han en grom fører? Mikael, er ikke han en grom fører? Myrberg, er ikke han en grom fører? Mikael kom på 6 plass i EM, forran Sakke.. å nei han er vel ikke en grom fører han...huh?? Bare spør!

                  Hvilket nivå ligger du på??

                  Jeg anser meg som passe "god" i 1\12 når jeg har utstyr som funker..
                  Jeg anser Arntzen utrolig god til å kjøre 1\12.. som vant NM i 1983 før jeg ble født
                  Jokkiz også en meget god fører!

                  Nivået her hjemme er ikke så dårlig som du skal ha det til..
                  Jeg kjørte mye fortere enn mikael nede i eskiltuna


                  blæ!

                  men kom dere ut å kjøp en 1\12 kjærre til vintern!


                  @S.E : det der er ikke noe å anbefale, det der vil gi ganske mye vibrasjoner! Men sikkert greit til trenings bruk
                  Associated - HB - aka - LRP

                  Comment


                  • #39
                    JAJA vi får se hvordan det går til neste år og se om finnene og de gode svenske kommer, hadde de som kjørte touringløp i europa kommet til jens mine hadde lista sett helt anderledes ut. Og hvis du hadde lest hva jeg skrev så skrev jeg men det er ikke lett å få med seg alt her i verden
                    @ Lara: var ingen av de "gode" i Eskiltuna? Fransson er ikke han en grom fører? Mikael, er ikke han en grom fører? Myrberg, er ikke han en grom fører? Mikael kom på 6 plass i EM, forran Sakke.. å nei han er vel ikke en grom fører han...huh?? Bare spør!


                    Løpet i Eskilstuna er ikke noe målestokk siden få av de gromme førerne var der!!!!! siden de kjørte et annet løp


                    Og hvilken nivå man ligger på tja? hva stort har du vunnet da??? NC løp??? hvem har ikke vunnet det da??





                    [/quote][/b]

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by Thomas Hofstedt
                      @S.E : det der er ikke noe å anbefale, det der vil gi ganske mye vibrasjoner! Men sikkert greit til trenings bruk
                      Selvfølgelig til trening Har testa det på "Pro10" bil, og det fungerte greit, når man ikke hadde noen nye å ta av.. Når det er løp på gang.. da casher man seff ut nye.. :wink:
                      Tamiya - enough said..

                      Comment


                      • #41
                        Nivå måles ikke bare i hvor mange store løp man har vunnet vettu! Det vil med andre ord si at ingen i norge er gode.... kan nevne opp hundre gode førere som ikke har vunnet store løp jeg! :?

                        og hvis du ser på løpet som var i 2004 så er det ikke så kjempe stor forskjell på lista.. bare et par proffer te

                        beklager hvis jeg mistolker noe av det som blir sagt :?
                        Associated - HB - aka - LRP

                        Comment


                        • #42
                          JAJA stakkars deg du fikk ikke dette helt med deg du!!!!!!

                          Comment


                          • #43
                            JAJA gjorde det

                            Og hvilken nivå man ligger på tja? hva stort har du vunnet da??? NC løp??? hvem har ikke vunnet det da??

                            hva er det å mistolke[/quote]
                            Associated - HB - aka - LRP

                            Comment


                            • #44
                              som sagt

                              Comment


                              • #45
                                si det jeg mistolker, istenden for sånne nedlatende kommentarer!
                                Associated - HB - aka - LRP

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X