Announcement

Collapse
No announcement yet.

1:12 Track-tråden

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Det går bra det.
    Sommer: Mugen MTX-5 Vinter: SpeedMerchant Rev 7 og BMI Copperhead 12 FE

    Comment


    • #62
      Noen som har noe tips og triks? Hva er best av dekk, karr osv..

      Noen som har testa med kant forran på dekka?(ikke slipe rund kant) så josh cyrul kjører med det, i statene.

      Noen som har litt lade tips? Hvordan får du mest ut av pakken,mtp kjøretid og punch??

      Dekksmøring?? hvilken type?
      Associated - HB - aka - LRP

      Comment


      • #63
        Halla Thomas!

        Grunnen til at vi runder dekkene er vel fordi det blir mer "aggresiv" styring uten. Men jeg har sett att man ikke behøver å runde de like mye som vi gjør ute i Track.
        Gjør en test med nye hjul og rund de av på neste batteripakke, da ser du forskjellen.

        Du kjøpte jo noen fine IB 4200 pakker under nordisk og disse ville jeg ha ladet slik:
        5,5A - 15mV - ikke over 45 grader.
        Etter kjøring lader du ut til 0,9.

        Med BL så skal du ha nok punch og kjørietid med disse cellene.
        Hvis du ikke kommer i mål på 8 min da ville jeg ha gått over bilen, sjekket rullemotstand (ødelagte kulelagre?).
        Mulig alt ligger i kjørestilen din. Du dumpa vel omtrent hver gang uansett motor/batteri?

        Jeg har forsøkt med både Jack the gripper og Robitronic sin.
        Begge med bra resultat. Men sørg for at du smører minst 40 min før du skal utpå.

        Edit*
        Glemte karosseri. Roar (Antrade) bestiller opp en bra haug med Protoform Speed 12 (den lovlige). Dette vil også Erik (Retech) få inn.
        Dette karosseriet har masse styring samtidig som det er retningsstabilt og fint å kjøre. Testet med og uten trimstrip, anbefaler med.

        Terje
        Terje Holm, 1968 mod - Uten hjul -

        Comment


        • #64
          Flott Terje, nå får vi litt kunnskap ut til de andre også

          Har testa uten å runde dekka jeg, men hadde da 44mm store hjul. Tror man må ned til 42-41mm for at det funker. Bilen ble jo super nervøs :?

          Noen som har testet Orion smøringa? eller paragon?

          Fant ut hvorfor jeg dumpa, lada ikke ut cellene og chassi krenga nedi ved inngang av sving (og hadde alt for mye power, chassi ble pressa for mye ned)

          Legg ut litt info hvis du finner ut noe mer da Terje. Kjekt å få testa litt før Tha Big Race In swæden.
          Associated - HB - aka - LRP

          Comment


          • #65
            Jeg smørte ytterst lite denne helgen, faktisk kun bak en halvtime før ca med Corallysmøring...
            Jeg kjørte forøvrig CRC Procut Grey bak og Purple fram, hva kjørte dere andre?

            Ifølge de instruksene jeg har fått skal jeg ikke lade IB cellene mine snillere enn 6A, men ladet bare 5 amp denne helgen... Holdt på strømmen i ca 14 og et halvt minutt på Furuset med 10 turn, og i Skjeberg ladet jeg ut mellom 12-1500 mah på pakkene etter endt heat med 4 star BL.

            Karosserier er på vei, skal teste Parma Zytec...
            Martin Sørlie - 1985
            TLR - Absima - Spektrum
            Darkspeed Racing
            www.teamsmallsize.com

            Comment


            • #66
              Jeg smørte ca halve hjulet foran og hele bak.
              Samtidig, ca 30-40 min før kjøring.
              Slet ikke med traction rolling, men kjørte veldig små hjul.
              43,5 bak og 42 foran.

              Parma purple foran og grey bak.
              Terje Holm, 1968 mod - Uten hjul -

              Comment


              • #67
                Originally posted by Terje
                Jeg smørte ca halve hjulet foran og hele bak.
                Samtidig, ca 30-40 min før kjøring.
                Slet ikke med traction rolling, men kjørte veldig små hjul.
                43,5 bak og 42 foran.

                Parma purple foran og grey bak.
                Såpass ja. Hadde limkant og tørre framhjul jeg... Men jeg hadde ikke Trimstrip på karosseriet, og bilen min var satt om rimelig kilent.

                Må vel begynne å måle hjula mine litt også nå
                Martin Sørlie - 1985
                TLR - Absima - Spektrum
                Darkspeed Racing
                www.teamsmallsize.com

                Comment


                • #68
                  Hvilke biler kjører alle med?

                  Comment


                  • #69
                    Originally posted by A.M
                    Hvilke biler kjører alle med?
                    Thomas Hofstedt, Terje Holm og Adrian Berntsen kjører alle CEFX, Dahl-brødrene kjører Speedmerchant, Trygve Berntsen en IRS Rugrat, Alf Skaar en helt genial selvdesignet bil som fungerer knallbra, Joakim Waale Løken, Anders Theodorsen og undertegnede kjører Corally SP12X i tilnærmet original stand. Sikkert noen jeg har glemt, men pytt...
                    Martin Sørlie - 1985
                    TLR - Absima - Spektrum
                    Darkspeed Racing
                    www.teamsmallsize.com

                    Comment


                    • #70
                      Vi har følgende karosserier på vei: Speed 12 GTP, Speed 12 B, Speed 8.

                      Biler er CRC 3.2 Carpet Knife "Red Edition". Håper å ha alt dette på på plass i neste uke. Samtidig kommer CRC Procut dekk i grå og magenta bak samt purple, black og magenta foran. Disse dekkene er ikke helt gratis (har ikke bestemt endelig pris enda) så vi tar ikke inn så utrolig mye, så vær tidlig ute hvis du vil sikre deg disse hjulene som etterhvert benyttes av de fleste toppførerne i verden. (blant annet Spashett da han vant VM).

                      Så godt som alle bilene er forhåndssolgt, men hvis det er noen som vil teste en av de desidert råeste og raskeste på markedet kan det hende vi har 1 bil eller 2 tilgjengelig. Vet forhåpentligvis mer om eksakt leveringstid i løpet av dagen.

                      Litt senere (forhåpentlig før Eskilstuna) kommer Speedmind dekk 35 og 37 shore foran + bak. Disse dekkene fungerte supert i Eskilstuna ifjor og koster ikke all verden (kr.95,- pr par) Speedmind dekkene kommer ferdig slipt i 49mm bak og 45 mm foran.

                      Mvh
                      Erik Arntzen (Retech)

                      Comment


                      • #71
                        Ser at mange førere bruker små lipo-pakker til styreservo i bilene sine. Vil fks en spektrum mottager tåle 7,4 v ?,eller må man legge inn en spenningsregulator ?

                        Godt nyttår!!!!
                        Øistein Mo
                        Grenland Modellbilklubb

                        Comment


                        • #72
                          Spenningsregulator ja,..... når begynte du å interressere deg for tolver da?....
                          Tor Arne Nicolaisen GMBK

                          Lei av å knuse motstandere!

                          Comment


                          • #73
                            Har vel hatt en liten 12,er i meg lenge, men tror jeg kom ut av skapet sist torsdag !!
                            Øistein Mo
                            Grenland Modellbilklubb

                            Comment


                            • #74
                              Originally posted by Moril
                              Ser at mange førere bruker små lipo-pakker til styreservo i bilene sine. Vil fks en spektrum mottager tåle 7,4 v ?,eller må man legge inn en spenningsregulator ?

                              Godt nyttår!!!!
                              Du må ha en spenningsregulator også ja. Men disse er jo ikke akkurat store de heller...

                              Jeg kjørte uten mottakerpakke, med 4 star børsteløs, Spektrum og digitalservo på nordisk, og dette var en lite heldig kombinasjon.

                              For mye gass ut av svingene, så risikerte jeg at styringen kuttet...
                              Martin Sørlie - 1985
                              TLR - Absima - Spektrum
                              Darkspeed Racing
                              www.teamsmallsize.com

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X