Announcement

Collapse
No announcement yet.

1:12 Track-tråden

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Originally posted by JokkiZ View Post
    Tenkte på til "hoved" strømmen... My bad...
    Du må lese ordentlig vøtt :P
    Martin Sørlie - 1985
    TLR - Absima - Spektrum
    Darkspeed Racing
    www.teamsmallsize.com

    Comment


    • #92
      Ja da er det knappe 2 uker til neste løp for 1/12 på Beitostølen.
      Men hvor er deltagerene?
      Se å meld dere på, så får dere sjansen til å grisebanke meg igjen!
      Stiller med ny bil i år, en skikkelig bastard av en Lenke/T-bar bil
      fra BMI. Om den ikke virker så fisker jeg vel opp SpeedMerchanten fra i fjor
      Sommer: Mugen MTX-5 Vinter: SpeedMerchant Rev 7 og BMI Copperhead 12 FE

      Comment


      • #93
        Originally posted by Rolf View Post
        Ja da er det knappe 2 uker til neste løp for 1/12 på Beitostølen.
        Men hvor er deltagerene?
        Se å meld dere på, så får dere sjansen til å grisebanke meg igjen!
        Stiller med ny bil i år, en skikkelig bastard av en Lenke/T-bar bil
        fra BMI. Om den ikke virker så fisker jeg vel opp SpeedMerchanten fra i fjor
        kan du skrive en liten review av denne når du har fått testa den..vurdere mellom den og Corally 12X'n
        *Sanwa M12X*Savöx*
        *TLR 8ight 3.0 *Novarossi Plus-4 *
        *Serpent S411*Speed Passion*Fantom Racing Apex*

        Comment


        • #94
          Jeg har tenkt å prøve å få vært med på nc løpet på søndag på beito.
          Torbjørn Jørgensen www.jorgensen-motorsport.com SWORKz Norway [SWORKz S-104][SERPENT ERYX 2.0][SANWA][SPEED PASSION][SAVOX][TLR 22]

          Comment


          • #95
            Full krig!



            Nå skal alle tenkelige produsenter lage biler til alle klassene... det må være god butikk å produsere RC-biler om dagen!
            Life's too short to go slow! www.ymr.no

            Besøk mitt showroom

            Comment


            • #96
              Originally posted by SHY View Post
              http://www.petitrc.com/_forumphp//sh...ad.php?t=32353

              Nå skal alle tenkelige produsenter lage biler til alle klassene... det må være god butikk å produsere RC-biler om dagen!
              Dette er gammelt nytt, dette har allrede vært diskutert på andre forumer i lang tid og ser du nøye på bildene så ser du det er et annet merke enn serpent

              Comment


              • #97
                CRC Gen X

                Hvis jeg ikke tar feil er det der en CRC Gen X - forøvrig den samme som jeg ettehvert har tenkt å børste støv av - hvis det ikke blir noe annet da....

                Comment


                • #98
                  Jeg har en Ass. RC12L eller noe (fiberglass, uten støtdemper, men fiberglass funker bra som støtdemper ogs&#229. Har også noen 1200MAh batterier SCR. Motor er vel en lav turnet med børster. Novak fartregulator med "MOSFET" teknologi... Var med i Norgesmesterskap i 1900-og noe med denne.

                  Dersom jeg skal kunne kjøre løp med denne i dag, og hatt litt mulighet til å henge med - bør jeg beholde en skrue og bytte ut alt annet - eller vil bytte av motor og batteri dekke det meste? Er ikke interesert i å bruke mye penger, men ha det litt gøy.

                  (Bilder av bilen for evt. vurdering ser du her... Litt kjipt at det er museumsbilder, og på tysk: http://www.rc-car-museum.de/1_12_Mod...o_rc_12_l.html)

                  - En "litt" rusten 1:12 teppekjører.
                  Thies Schrader (75 modell)

                  Comment


                  • #99
                    Originally posted by irongrid View Post
                    Jeg har en Ass. RC12L eller noe (fiberglass, uten støtdemper, men fiberglass funker bra som støtdemper også). Har også noen 1200MAh batterier SCR. Motor er vel en lav turnet med børster. Novak fartregulator med "MOSFET" teknologi... Var med i Norgesmesterskap i 1900-og noe med denne.

                    Dersom jeg skal kunne kjøre løp med denne i dag, og hatt litt mulighet til å henge med - bør jeg beholde en skrue og bytte ut alt annet - eller vil bytte av motor og batteri dekke det meste? Er ikke interesert i å bruke mye penger, men ha det litt gøy.

                    (Bilder av bilen for evt. vurdering ser du her... Litt kjipt at det er museumsbilder, og på tysk: http://www.rc-car-museum.de/1_12_Mod...o_rc_12_l.html)

                    - En "litt" rusten 1:12 teppekjører.
                    Har aldri kjørt denne bilen, men jeg tror faktisk at den er fullt brukbar selv i dag.
                    Det du trenger nytt er vel batter, motor og regulator.
                    Forstillingen er faktisk den samme som jeg har på min Speedmerchant Rev 4.5

                    Når det er sagt så får du vel en moderne bil pent brukt for ca 1000.-
                    Sommer: Mugen MTX-5 Vinter: SpeedMerchant Rev 7 og BMI Copperhead 12 FE

                    Comment


                    • Grunnkonstruksjonen er ikke blitt nevneverdig forandret over årene. Men det er nå 4 celler som gjelder, og ditt chassis er for 6. Så det kan tenkes at du ikke får helt optimal vektfordeling i bilen. Men det er bare å prøve!
                      Life's too short to go slow! www.ymr.no

                      Besøk mitt showroom

                      Comment


                      • Takk for svarene - så motor, batterier og regulator må skaffes - antatt må også lader skaffes, da jeg ikke kan bruke NiCd? Finnes det noen steder i Oslo området - klubber e.l. som kjører 1:12 teppe, regner med at det sesongen begynner snart, nå som kulden har lagt seg.
                        Thies Schrader (75 modell)

                        Comment


                        • Hva med hjul, syns det så ut som du trenger bakhjul med 4 eller 2 skruer i?
                          I dag brukes det vel hjul med 3 skruer.
                          Sommer: Mugen MTX-5 Vinter: SpeedMerchant Rev 7 og BMI Copperhead 12 FE

                          Comment


                          • Originally posted by irongrid View Post
                            Takk for svarene - så motor, batterier og regulator må skaffes - antatt må også lader skaffes, da jeg ikke kan bruke NiCd? Finnes det noen steder i Oslo området - klubber e.l. som kjører 1:12 teppe, regner med at det sesongen begynner snart, nå som kulden har lagt seg.
                            Spydeberg motorklubb åpner innelokalet idag, med nytt teppe. Perfekt for 1:12. Se www.spydebergmotorklubb.no
                            Roger Solmyr '67
                            Team Magic G4s RTR, Tamiya TNX 5.2R, M-chassis Suzuki Swift, TeamLosi XXXS-G+, Div. Mini-Z.

                            Comment


                            • Originally posted by Anders Ellingsen View Post
                              kan du skrive en liten review av denne når du har fått testa den..vurdere mellom den og Corally 12X'n
                              Da er bilen testet for første gang, så langt virker den veldig lovende.
                              Det gjenstår å teste den side by side med min Speedmerchant 4.5.
                              Dette kommer jeg til å gjøre i løpet av noen uker på Spydeberg.

                              Johnny magnussen som har Både BMI og CRC GenX, kjørte løpet med BMI.
                              Han syntes at GenX tok svingene noe bedre men er mere ustabil/uforutsigbar(takler ujevnheter dårligere?).
                              Virket som han var mere komfortabel med BMI. Som sagt så har vi ikke testet så mye.
                              Sommer: Mugen MTX-5 Vinter: SpeedMerchant Rev 7 og BMI Copperhead 12 FE

                              Comment


                              • Originally posted by Rolf View Post
                                Da er bilen testet for første gang, så langt virker den veldig lovende.
                                Det gjenstår å teste den side by side med min Speedmerchant 4.5.
                                Dette kommer jeg til å gjøre i løpet av noen uker på Spydeberg.

                                Johnny magnussen som har Både BMI og CRC GenX, kjørte løpet med BMI.
                                Han syntes at GenX tok svingene noe bedre men er mere ustabil/uforutsigbar(takler ujevnheter dårligere?).
                                Virket som han var mere komfortabel med BMI. Som sagt så har vi ikke testet så mye.
                                Ok det høres bra enda noen mnd igjen til æ ska shoppe ny 1/12 så bare post litt mere erfaring når du har fått testa den ut litt mere
                                *Sanwa M12X*Savöx*
                                *TLR 8ight 3.0 *Novarossi Plus-4 *
                                *Serpent S411*Speed Passion*Fantom Racing Apex*

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X