Announcement

Collapse
No announcement yet.

1:12 Track-tråden

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dekk til løp i Spydeberg

    Skal kjøpe dekk til Magnus sin Associated RC12L3. Hvilke dekk bør jeg satse på? Ser for meg Jaco sine Prism dekk som kommer ferdig dreide, men hvilken fargekoding? Evt andre forslag.
    Roger Solmyr '67
    Team Magic G4s RTR, Tamiya TNX 5.2R, M-chassis Suzuki Swift, TeamLosi XXXS-G+, Div. Mini-Z.

    Comment


    • Originally posted by rs View Post
      Skal kjøpe dekk til Magnus sin Associated RC12L3. Hvilke dekk bør jeg satse på? Ser for meg Jaco sine Prism dekk som kommer ferdig dreide, men hvilken fargekoding? Evt andre forslag.
      På Weekendracet på Beitostølen brukte jeg:

      Jaco Prism 2xpink foran
      Jaco Prism Yellow bak

      Dette fungerte godt for meg.
      Om det blir 'stolpe' grep i Spydeberghallen ville jeg gått for Lilac foran.
      Sommer: Mugen MTX-5 Vinter: SpeedMerchant Rev 7 og BMI Copperhead 12 FE

      Comment


      • Originally posted by Rolf View Post
        På Weekendracet på Beitostølen brukte jeg:

        Jaco Prism 2xpink foran
        Jaco Prism Yellow bak

        Dette fungerte godt for meg.
        Om det blir 'stolpe' grep i Spydeberghallen ville jeg gått for Lilac foran.
        Takk for tilbakemelding Rolf. Strever litt med å få tak i disse, hvor pleier du å handle, og alternativt funker det med grey bak?
        Roger Solmyr '67
        Team Magic G4s RTR, Tamiya TNX 5.2R, M-chassis Suzuki Swift, TeamLosi XXXS-G+, Div. Mini-Z.

        Comment


        • Noen som har en 1:12 bil med litt utstyr og selge? Alt jeg har igjen av utstyr pr. dags dato er en tamiya trekker og en tamiya tang:P Hadde vært gøy og tusla litt rundt med 1:12...
          Martin Sørlie - 1985
          TLR - Absima - Spektrum
          Darkspeed Racing
          www.teamsmallsize.com

          Comment


          • Originally posted by rs View Post
            Takk for tilbakemelding Rolf. Strever litt med å få tak i disse, hvor pleier du å handle, og alternativt funker det med grey bak?
            Jeg har handlet mine hjul hos bmiracing.com.
            Jaco grey har jeg ikke testet. Brukte Parma grey i fjor, de virket bra de også.
            Sommer: Mugen MTX-5 Vinter: SpeedMerchant Rev 7 og BMI Copperhead 12 FE

            Comment


            • Deler til CRC

              Noen som vet hvor man får kjøpt deler til CRC Karpet Knife? Ødela demperen på en av de første turene:-( Må ihvertfall ha nytt shock shaft, eller hele demperen..............
              Robin Kristiansen, 1960 modell
              Protos 500, Walkera Q350, raptor 50 Titan, Furion6, Fury 3D, Blade Nano, 130X, 300X, 450X, Multiplex Acromaster, Ultra Funjet, Zeno, Blizzard, Parkmaster, Spectrum DX18QQ,

              Comment


              • Originally posted by robikris View Post
                Noen som vet hvor man får kjøpt deler til CRC Karpet Knife? Ødela demperen på en av de første turene:-( Må ihvertfall ha nytt shock shaft, eller hele demperen..............


                Part# IRS4039 skal passe til CRC demperen.
                Sommer: Mugen MTX-5 Vinter: SpeedMerchant Rev 7 og BMI Copperhead 12 FE

                Comment


                • Hepp!

                  Jeg lurer litt på å prøve en IRS rug rat i vinter. Dette er vel en gammel bil, men hvordan er den å ha med å gjøre i forhold andre nyere biler?

                  Tenker i grunn mest på holdbarhet og hvor enkel den er å sette opp.

                  Og hva gjelder av BL for 1:12? Hva trengs?

                  Er det heeelt nødvendig med mottakerpakke?
                  Ole Christian Solli
                  www.gmbk.no

                  Comment


                  • Originally posted by Ole C View Post
                    Hepp!

                    Jeg lurer litt på å prøve en IRS rug rat i vinter. Dette er vel en gammel bil, men hvordan er den å ha med å gjøre i forhold andre nyere biler?

                    Tenker i grunn mest på holdbarhet og hvor enkel den er å sette opp.
                    Har aldri testet denne bilen, men håpet kanskje at Martin kunne si noe om denne siden jeg vet han har hatt en slik. Det er vel i utgangspunkt en AE L3/L4, altså en basic T-bar bil som virker helt gull. Er sikkert lurt å ha noen nye T-barer i skuffen da de holder kort tid enten pga at baneskillene kjører på bilen eller pga stress (torson).

                    Originally posted by Ole C View Post
                    Og hva gjelder av BL for 1:12? Hva trengs?
                    5.5 og for de som er tøffe 4.5
                    En bør tenke på høyden på regulator, altså blir det nix vifter og kjølefinner.
                    LRP Sphere TC og Novak GTB med kjølefinne blir for høyt.

                    Jeg bruker LRP Sphere Comp. 2007 og LRP X11 5.5.

                    Originally posted by Ole C View Post
                    Er det heeelt nødvendig med mottakerpakke?
                    Dette må du nesten prøve, jeg bruker det for sikkerhetskyld, siden jeg trenger litt vekt for å ta bort tweak var valget ganske lett.
                    Om du har litt slappe batterier kan du nok merke litt problemer med styring ved fullt pådrag.
                    Sommer: Mugen MTX-5 Vinter: SpeedMerchant Rev 7 og BMI Copperhead 12 FE

                    Comment


                    • Originally posted by Ole C View Post
                      Hepp!

                      Jeg lurer litt på å prøve en IRS rug rat i vinter. Dette er vel en gammel bil, men hvordan er den å ha med å gjøre i forhold andre nyere biler?

                      Tenker i grunn mest på holdbarhet og hvor enkel den er å sette opp.

                      Og hva gjelder av BL for 1:12? Hva trengs?

                      Er det heeelt nødvendig med mottakerpakke?
                      Kjører en IRS Rug Rat selv...e ikkje så vældi erfaren når det kommer til set up av 1/12..men har no erfart at den reagere greit ved noen enkle justeringer æ har gjort..har intrykk at den er lett kjørt og at den har go holdbarhet..har hatt noen seriøse turer i murveggen før å si det sånn, og da har det gått mest utover plastdrevene i servoen,tveaken og T-Bar'en håper dette va til nyttig info.
                      *Sanwa M12X*Savöx*
                      *TLR 8ight 3.0 *Novarossi Plus-4 *
                      *Serpent S411*Speed Passion*Fantom Racing Apex*

                      Comment


                      • Kjørte en slik for ca 2 år siden, kjørte da mye sammen med Thomas Hofstedt og han prøvde den en rekke ganger og kjørte så og si like fort med den som sin egen, bare en tiendel eller to saktere pr runde.
                        Den er kanskje noen gram for tung,.... men ellers helt topp kjerre.
                        Tor Arne Nicolaisen GMBK

                        Lei av å knuse motstandere!

                        Comment


                        • Takker og bukker for tilbakemeldinger folkens!

                          Tenker jeg gjør klar G3'en og ser om jeg får tid til å bruke den først. Så får vi se...
                          Ole Christian Solli
                          www.gmbk.no

                          Comment


                          • Tan20: Etter det jeg husker så var det vanskelig å få IRS bilen lav nok.? Eller var det 1gangs tilfelle på EM
                            Associated - HB - aka - LRP

                            Comment


                            • Dekk størelse

                              Hei!

                              Er det noen som kan si meg hvilken størelse en bør dreie dekkene til på en Corally 12us?
                              skal kjøre for det meste på Skotfoss i skien!!!!
                              skien
                              1973
                              kenneth sandodden gmbk

                              Comment


                              • 47/45 er vel et greit utgangspunkt.
                                Sommer: Mugen MTX-5 Vinter: SpeedMerchant Rev 7 og BMI Copperhead 12 FE

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X