Announcement

Collapse
No announcement yet.

M-chassis forum

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Vi har innlagt vann i kiosken, la oss gjøre en test
    Ekstra godt strømførende vann har vi også
    Ellers så har vi testet vanngående diff. Den er vi litt usikre på, så vi holder den på is foreløpig.
    Terje Holm, 1968 mod - Uten hjul -

    Comment


    • #32
      Godt du kommer Arild, ryktene skal ha det til at jeg bare er med på dette for å vinne, men at jeg ikke tør å si det rett ut...

      Derfor jeg er der 0,11 dager i uken og trener sikkert...

      Jeg får kjøre litt baklengs og ta de ut av løpet en etter en så vinner jeg sikkert til slutt, eneste muligheten jeg har!

      //SB
      ______________________
      Stig Berntsen ('66), OMK, 2007=Kyosho

      Comment


      • #33
        Originally posted by Lurifax
        Godt du kommer Arild, ryktene skal ha det til at jeg bare er med på dette for å vinne, men at jeg ikke tør å si det rett ut...

        Derfor jeg er der 0,11 dager i uken og trener sikkert...

        Jeg får kjøre litt baklengs og ta de ut av løpet en etter en så vinner jeg sikkert til slutt, eneste muligheten jeg har!

        //SB
        det viktigste er ikke og vinne men og ha det gøy dessvere er det mange som ikke skjønner dette da men vi kan jo treffes på en curbs eller hva det heter da på torsdag :P
        Have no Fear FAT man is here
        (57modell)

        Comment


        • #34
          jepp, vi tar en kopp ut på langsia....
          tok du'n?

          //SB
          ______________________
          Stig Berntsen ('66), OMK, 2007=Kyosho

          Comment


          • #35
            Ryktene om min doktor grad i mchassi er forøverig veldig overdrevet da jeg kommer bare for og suge til meg tips fra kiosken jeg. da jeg hørte det var bra vann der :P når drakk jeg egentlig vann sist tro
            Have no Fear FAT man is here
            (57modell)

            Comment


            • #36
              Jaja... vanndoping eller ikke, skal bli koselig å se deg Arild
              Terje Holm, 1968 mod - Uten hjul -

              Comment


              • #37
                M-Chassis (H)jul

                Vi var 3 stykker som prøvde skumhjul på M-chassis bilene våre på Furuset i går kveld . Vi fant noen nedslitte skumdekk brukt av en Superstock fører og prøvde disse .Etter litt finjustering med dreibenken ble dette helt KONGE.
                Forhjul : Diameter 54 Bredde 23 Shore 42 (45 )
                Bakhjul : -----------54 ------- 26 ------- 40 (42)
                Dette betyr at vi her kan redusere utgifter betraktelig i denne klassen .
                M-Chassis Cup en som skal gå på Furuset blir derfor : Fritt hjulvalg .
                Nå kan vi bruke gamle Fuelhjul eller kjøpe et komplett nytt sett for 150,- Kr ( Gummihjul/Felg/innlegg =5-600,- Kr )
                Oppsettet over ble veldig bra på banen på Furuset (1 bilen var helt orginal RTR ,kun senket på demperene )Eller hva sier du Jan-Ivar
                (Han ble rundingsbøyle )
                + 40 med M-Chassis
                Roy Bråten

                Comment


                • #38
                  Hei!!!

                  Så at dere kjørte skumhjul på Furuset i går.
                  Så jo utrolig fett ut med oransje store skumhjul på den lille tralla da..

                  Fabiz
                  Smallsize Hobbyland A/S
                  Team Losi : Spektrum

                  Comment


                  • #39
                    Re: M-Chassis (H)jul

                    Originally posted by Roy Bråten
                    Vi var 3 stykker som prøvde skumhjul på M-chassis bilene våre på Furuset i går kveld . Vi fant noen nedslitte skumdekk brukt av en Superstock fører og prøvde disse .Etter litt finjustering med dreibenken ble dette helt KONGE.
                    Forhjul : Diameter 54 Bredde 23 Shore 42 (45 )
                    Bakhjul : -----------54 ------- 26 ------- 40 (42)
                    Dette betyr at vi her kan redusere utgifter betraktelig i denne klassen .
                    M-Chassis Cup en som skal gå på Furuset blir derfor : Fritt hjulvalg .
                    Nå kan vi bruke gamle Fuelhjul eller kjøpe et komplett nytt sett for 150,- Kr ( Gummihjul/Felg/innlegg =5-600,- Kr )
                    Oppsettet over ble veldig bra på banen på Furuset (1 bilen var helt orginal RTR ,kun senket på demperene )Eller hva sier du Jan-Ivar
                    (Han ble rundingsbøyle )
                    Å dere kaller meg UTSKUDD! fordi jeg Kjører bakhjulstrekk.

                    Jo da jeg ble rundings bøye helt klart. må bare finne det rette set upet på bilen å få litt mer kjøre trenings så skal jeg nok henge på med gummihjul.
                    merka i går at jeg var fryktelig rusten på kjøringa. det var vel fjerde gangen jeg har kjørt på bane i hele år.
                    A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                    alt under 1200 cc er en startmotor.
                    R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                    Comment


                    • #40
                      jeg fikk frysninger og sure oppstøtt :wink: men da jeg så hvor bra det virka så er det vel bare og finne fram dekk dreiern og dekk posen i fra i sommer da :P
                      Have no Fear FAT man is here
                      (57modell)

                      Comment


                      • #41
                        ikke begynn sånn a.. da må jeg bruke penger på bilen jo.. har jo allerede dekk :P
                        Harald Frøislihagen - rwd pilot

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by HF-r
                          ikke begynn sånn a.. da må jeg bruke penger på bilen jo.. har jo allerede dekk :P
                          du veit åssen det er Harald! gutta er redd vi skal kjøre ifra dem med de bakhjusldreven vidunderene våre. :P :P :P :P :P
                          Å begynne å eksperimentere med skum dekk er bare et forsøk på å få et overtak igjen.

                          Harald vi må bare få kjøringa påplass så skal vi nok runde dissa morrisa på langstrekka og selge dem pølse i lompe 3 ganger før vi er i enden å må bremse skumdekk eller ikke.
                          A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                          alt under 1200 cc er en startmotor.
                          R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by HF-r
                            ikke begynn sånn a.. da må jeg bruke penger på bilen jo.. har jo allerede dekk :P
                            ikke gjør hva ??det var vel noen som gjorde ett poeng av at det ikke var så nøye for litt siden med regler og sånt hehehe men ærlig talt et sett med skum hjul koster ca 140 kr rundbaut altså fire stk. og virker det ja da er det jo glimrende i forhold til hva løse dekk innlegg og felger koster . det er bare mitt syn da :P
                            Have no Fear FAT man is here
                            (57modell)

                            Comment


                            • #44
                              Jeg betviler ikke regnestykket, men klipper dere istykker mini karossen for å få plass til touringstørrelse-hjul?

                              Og dekkslitasjen er jo minimal i denne klassen, et skumhjul som kan revne i filler vil vel da være fordyrende for en nybegynner?
                              Martin Sørlie - 1985
                              TLR - Absima - Spektrum
                              Darkspeed Racing
                              www.teamsmallsize.com

                              Comment


                              • #45
                                Hei...hvor får man kjøpt dekk til M-chssi nå ? Har en M-03 og må ha litt forskjelige dekk til den! har ikke kjørt på en stund så jeg hvet ikke hva som blir brukt i dag ?
                                Tor Einar 66

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X