Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z's M-chassis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Over hodet ikke. Er også lange bærearmer på den, så det spørs om jeg blir nekta i døra gitt Også har jeg sånt firkanta hardcase batteri i den også....
    skikkelig rebell
    mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

    "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
    -
    Röhrl

    Comment


    • #32
      Jeg har ikke tørt å vise bildet til bilen min, bare slik at ikke bilen skal få prestasjonsangst.

      Men så langt i dag har jeg kastet 800,- i batteri og må lodde et annet hvor balanseringspluggen holder på å falle av. Så dette blir ikke billig skjønner jeg.
      Men får ta det som en mann og kjøpe nye og bedre.

      Jeg er ihvertfall snart klar. Må man forresten ha på seg klær der? Hvis ikke så kan jeg dra nå....
      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
      Facebook -> Mini-Z Norway

      Comment


      • #33
        Re: Z's M-chassis

        Uten klær blir du helt sikkert nektet i døra men hadde vært kult å prøvd
        living in the fast lane

        Comment


        • #34
          Z's M-chassis

          Her er min mini. Har aldri prestasjonsangst og den tilpasser seg underlaget så godt den kan da jeg ikke pusser på dekka hver 15 min. Måtte dok ta en pause litt for ofte sist grunnet nesten låst front diff.

          Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1356560826.905994.jpg
Views:	1
Size:	62.6 KB
ID:	779749
          living in the fast lane

          Comment


          • #35
            M06 en var nesten helt gull i går.
            Litt for mye demping bak, og litt for lite demping foran.
            M-grip (uten gørr) satt som det skulle.
            Alt-i-alt, kjempegøy å kjøre!

            Må bare trene mer nå
            Og så må jeg bytte ESC. Stoler ikke helt på den, og finner ikke manual på nettet...
            mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

            "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
            -
            Röhrl

            Comment


            • #36
              Lav og brei var den.
              Finnes det andre karosserier som passer en så kort bil da? En son er "litt" rundere i taket.
              Glemte å teste bilen din zabbe, nå må jeg vel bestille en selv for å få testet...
              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
              Facebook -> Mini-Z Norway

              Comment


              • #37
                Du kan jo kjøre med taisan-porscha til tamiya. Brei og kort den også...

                Fått på noe bling, med unnskyldning om at motoren blei for varm. Aldri feil med litt kjøling


                Har også bytta til slike kraftigere drev. Var noen skeive tenner inni der
                mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                -
                Röhrl

                Comment


                • #38
                  Hva slags camber har du bak, 22??
                  Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                  Facebook -> Mini-Z Norway

                  Comment


                  • #39
                    Bildet lyver nok en del. Har ikke så mye camber, men har en god dose toe in...
                    mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                    "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                    -
                    Röhrl

                    Comment


                    • #40
                      Ja det er sant.
                      Må sjekke ut den taisan porscha og en M-06.
                      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                      Facebook -> Mini-Z Norway

                      Comment


                      • #41
                        Det er ikke så lett å få tak i Taisan karosseriet. Det er ganske dyrt og sjeldent. De ligger ute stort sett for $100 eller mer.

                        Særlig om de har med dekalene (enda sjeldnere). Holder på å bygge opp en orginal slik fra ett gamelt vrak jeg har.


                        Vintage-tamiyaparts.com har det på lager.

                        Evt på ebay.

                        -Thelle-
                        Last edited by Thelle; 28 December 2012, 20:33.
                        Tamiya entusiast!
                        TT01 Subaru Impreza wrx sti,TA-02SW Porsche Taisan (58172), Lunch Box, FF01 Civic Mugen, FF01 PIAA ACCORD, F 104 PRO, M-05 Golf MK 1, HPI E-Firestorm FLUX WP, Align T-REX 450, Align T-REX 150

                        Comment


                        • #42
                          Z's M-chassis

                          Får nesten lyst til å børste av gamle far fra hylla, en M02!
                          living in the fast lane

                          Comment


                          • #43
                            De lagde jo repro av det porscha for en liten stund siden. Jeg har hvertfall ett nip på hylla...
                            mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                            "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                            -
                            Röhrl

                            Comment


                            • #44
                              Det er sant, jeg har ett orginalt, og ett repro. Jeg driver å surrer med repro utgaven nå. For å øve meg til å fyre løs på orginalen med dekaler. Men likevel, reproene er ganske dyre i dag også. (repro er fra 2011)

                              -Thelle-
                              Tamiya entusiast!
                              TT01 Subaru Impreza wrx sti,TA-02SW Porsche Taisan (58172), Lunch Box, FF01 Civic Mugen, FF01 PIAA ACCORD, F 104 PRO, M-05 Golf MK 1, HPI E-Firestorm FLUX WP, Align T-REX 450, Align T-REX 150

                              Comment


                              • #45
                                Kjipt da.
                                orker ikke 500,- karosseri på en bil som kommer til å bli kjørt hardt.
                                Men det finnes kanskje andre karosserier også som kan brukes.
                                Men først må jeg vel se om jeg få tak i en bil.
                                Gjerne noen dempere også.

                                Hva er det som er svake punkter på en M-06, ergo, hva MÅ man oppgradere med en gang bortsett fra kulelager?

                                Redigert:
                                Altså en M06 Pro er absolutt verdt pengene i forhold til å oppgradere en masse.
                                Så jeg må finne ut hva som virkelig må til av oppgraderinger.
                                Hvis jeg skjønner dette rett så må det ny styring og servosaver til.
                                Gjerne dempere også.
                                Tenkte meg Tamiya Honda S800 karosseriet hvis jeg ikke får tak i noen "billige" Porscher.
                                Last edited by NoBrainer; 28 December 2012, 22:38.
                                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                                Facebook -> Mini-Z Norway

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X