Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fwd vs Rwd :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fwd vs Rwd :)

    Er det noen her som har testet farten på m04/m06 mot m03 og m05?
    Er det samme utveksling på de?
    Tenker litt på å tillate m04 og m06 og kjøre sammen med m03og m05era til vintern.
    Bare for å skape litt mere mangfold i klassen på klubbløpene våre.
    Noen som har noen tanker rundt dette råd eller erfaringer?


    Dc

  • #2

    There were a lot of people running the M06 chassis. The theory being that a RWD car will launch out of the corners and be less likely to traction roll. By the afternoon it was clear to see that the M05 was the superior car to have, the fastest being 2 laps clear of the nearest M06. Most people had an M05 and an M06, so quickly changed to using the M05.
    Etter hva jeg har fått med meg skal vel M06 være noen hakk bedre enn M04 også, så tviler på at noen raser i fra om de kommer der med sin M04/M06.
    Team RC Companiet - Minicupen.no
    VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

    Comment


    • #3
      Dette har jo vært diskutert i mange trådsider før hvor rwd ble helt nedstemt:P Men jeg mener det ville vært fantastisk å tillate begge, det finnes jo så mange kule biler som det ville være en skam å sette på en fwd:P
      Martin Sørlie - 1985
      TLR - Absima - Spektrum
      Darkspeed Racing
      www.teamsmallsize.com

      Comment


      • #4
        Men da virker det jo som rwd ikke har noen fordeler hvertfall. Så da er det jo ingen grunn til å nekte de med m04/m06 å bli med?

        Comment


        • #5
          Originally posted by DcB View Post
          Men da virker det jo som rwd ikke har noen fordeler hvertfall. Så da er det jo ingen grunn til å nekte de med m04/m06 å bli med?
          Upper denne litt, siden jeg har en M-06. Etter første test kan jeg si at denne er litt tungkjørt, og neppe kan gå noe fortere enn FWD uten videre. Er det noen som er åpne for å la meg stille i løp med denne som en prøve?

          Uavhengig av bilen er jeg jo normalt sett god nok sjåfør til å gjøre det bra, men av det jeg har lest rundt om, er at denne er underlegen M-05 på bane...
          Martin Sørlie - 1985
          TLR - Absima - Spektrum
          Darkspeed Racing
          www.teamsmallsize.com

          Comment


          • #6
            Martin : Da kan du stille i Drammen i helga , der er det lov med RWD .
            Med min RWD tapte jeg ikke ett løp mot en FWD .
            Terje Rossmo vant alle løp han stilte opp i med en M-04............................... Den bilen blir nå kjørt av Bjørn Middelbo og
            er overlegen ennå .
            + 40 med M-Chassis
            Roy Bråten

            Comment


            • #7
              Originally posted by Roy Bråten View Post
              Martin : Da kan du stille i Drammen i helga , der er det lov med RWD .
              Med min RWD tapte jeg ikke ett løp mot en FWD .
              Terje Rossmo vant alle løp han stilte opp i med en M-04............................... Den bilen blir nå kjørt av Bjørn Middelbo og
              er overlegen ennå .
              Jeg vet det Roy, M-04 var og er en Touringbil. M-06 på små hjul er en helt annen og meget mer ukjørbar maskin. Dersom man skal tillate RWD, er det den man må tillate, ikke de tidligere.

              Terjes M-04 var jo mildt sagt lite original

              I Tamiya Asia Cupen med 18t BL på teppe, gikk M-05 vesentlig fortere: http://rc-mini.net/joomla/index.php?...191&Itemid=184
              Last edited by Razer; 30 November 2012, 15:38.
              Martin Sørlie - 1985
              TLR - Absima - Spektrum
              Darkspeed Racing
              www.teamsmallsize.com

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X