Announcement

Collapse
No announcement yet.

Har dere noen tips og triks til M-03?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Har dere noen tips og triks til M-03?

    Heisann

    Har en M-03 jeg tenkte jeg skulle få begynt å kjørt med igjen.
    Bilen er "orginal" men da med kulelager og Tamiya TRF M-Chassi dempere.
    Ellers har jeg Sweep gummihjul. Husker ikke akkurat nå hvilke typer.
    Kjører med 20T pinion. Har skaffet meg Tamiya regulator og sølvkanne, men de er ikke i hus enda, så akkurat nå står det et EZRun 13.5T børsteløst oppsett i den.
    Skal bruke Yeah Racing 3200mAh LiPo med bilen.


    Må gå over hele bilen såklart, men det jeg tenkte på var vektfordeling og smøring av diffen.

    Er det en spesiell måte dere veier bilen for å få den jevn på begge sider?
    Er det en vektfordeling forran og bak som hjelper?

    Samme med diffen. Det er en orginal diff. Hva ville dere anbefale å ha i den diffen for å klare svinger og litt fart?
    Attached Files
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

  • #2
    Hva slags olje er greit å ha i demprene forresten.
    Tror det er Losi 35wt jeg bruker nå, men tenkte å fikse demperene ved service.
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • #3
      Tenkte jeg skulle prøve den blå kyoshogugga i diffen. Det bør stramme den opp en tanke. Eller så er det vel kulediffen til ta03. Har noen sånne liggende hvis du trenger...
      mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

      "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
      -
      Röhrl

      Comment


      • #4
        Likte aldri kulediffen. Har en liggende.
        Samme diffen som skrudde seg totalt vekk når du lånte bil på RC-Land.
        Orker ihvertfall ikke det til eventuelt løpet i Drammen på lørdag.
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • #5
          Hei
          Diffene på M03 er et problem , da olje / fett man putter i orginaldiffen blir slynget ut ender kjøring eller siver ut når bilen står stille og legger seg på drevene i girkassa og gjør driverket tregt . Tamiya kulediff er et godt alternativ .( husk lock tite ved montering )
          Alu spindler forran er også en stor fordel . Olje i dempera forran 900 - 700 2 hull i stempel , 300 bak med 3 hull bruker jeg i mine biler på 3Racing demperene . Aldri sett på vektfordeling på mine biler .Viktig også med kjørehøyde , nedre bærearmer skal stå vannrett i kjørehøyde og så evt justere etter det . Lykke til .
          + 40 med M-Chassis
          Roy Bråten

          Comment


          • #6
            Takker Roy.
            Hva med fjærene da? Hvilke bruker du der?

            Skal bli en bra service dette.
            Med TRF M-Chassi demperene så trenger jeg ikke justere all verden, har vannrette bærearmer men skal dobbeltsjekke da det er lenge siden jeg satt dem opp.
            Samt at jeg sjekke at demperene fjærer like mye forran og like mye bak. Slik at ikke en demper er hardere / mykere enn den andre.
            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
            Facebook -> Mini-Z Norway

            Comment


            • #7
              TA03-diffen fungerer etter min erfaring veldig bra, så lenge man husker treadlock som Roy sier. Jeg har brukt Losi 40wt/to hull foran og 30wt olje/tre hull bak, samt hakket stivere fjærer foran enn bak. Tror jeg har hard foran og medium bak. Vektfordelig tror jeg ikke du skal tenke så mye på, så lenge du får bilen til å sitte skikkelig i hvert fall.
              Team RC Companiet - Minicupen.no
              VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

              Comment


              • #8
                Kanskje jeg får til diffen nå med litt mere erfaring.
                Skal ihvertfall sjekke den ut igjen.

                Takker for tips alle sammen.
                Nå skal jeg bare hente ESC og motor, så blir det service.
                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                Facebook -> Mini-Z Norway

                Comment


                • #9
                  Dere som kan alt, hvordan legger dere opp ESC og mottaker på M-03?
                  Noen tips til meg er dere snille.
                  Må tåle en kræsj eller "to"....


                  Da var motor og ESC mottatt. Så da har jeg begynt å tenke på hvordan det skal se ut.
                  Har også bestilt Tamiya Torque Tuned motoren, så den kommer i løpet av desember en gang.
                  Håper virkelig en slik motor blir godkjent, da det er mye mere morsomt med jevne biler og heller opp til fører hvem som vinner.
                  Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                  Facebook -> Mini-Z Norway

                  Comment


                  • #10
                    Jeg har ESC og mottaker nede i bakvogna for og få ned vekta .
                    + 40 med M-Chassis
                    Roy Bråten

                    Comment


                    • #11
                      Ja kanskje jeg må prøve å få det nedi der ja.
                      Det må prøves.

                      Takker
                      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                      Facebook -> Mini-Z Norway

                      Comment


                      • #12
                        Har dere noen tips og triks til M-03?

                        104bk får du ikke nedi der, lasse.
                        living in the fast lane

                        Comment


                        • #13
                          I går kveld fikk jeg ESC og motor, men det ser ut som at det var en viftemotor.
                          Den er vel strengt tatt ikk lov i Drammen til helga. hmm...tenke tenke...

                          Uansett, veide bilen en del og så på hvordan vektfordelingen er og i utgangspunktet ser det ganske balansert ut orginalt.
                          Blir nok bare vekter på chassiet hvis jeg ikke får den til å sitte.

                          Må lodde om alle kablene på ESC'n også. Slik at det passer. Vurderte å feste ESC på ramme på høyre side slik at den får kjøling og kommer langt ned.
                          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                          Facebook -> Mini-Z Norway

                          Comment


                          • #14
                            Eneste lovlige motor til helga er original sølvkanne. Varenummer 53689! Alt annet vil bli tatt i teknisk kontroll. Minner også på at det blir handout motorer. Så sjansen for at du får kjøre med din egen motor er ganske liten
                            Team Mustit Rc, www.mustit.no, Eiker Rc Klubb
                            Team Durango Dex410v3, Vampire Racing, Savöx, Epic Trinity, JConcepts

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Jespero View Post
                              Eneste lovlige motor til helga er original sølvkanne. Varenummer 53689! Alt annet vil bli tatt i teknisk kontroll. Minner også på at det blir handout motorer. Så sjansen for at du får kjøre med din egen motor er ganske liten
                              Kjempebra og vanvittig dumt.
                              Fikk ESC'n min og motor her nå og det viser seg at motoren har det jeg vil kalle "vifte". Så det kan umulig være godkjent motor.
                              Er det muligheter å låne motor av noen?
                              Trenger ikke være rask, bare jeg får kjørt.
                              Tror egentlig ikke den viftemotoren er spesielt rask heller, for den ser slitt og jæ*** ut.... hihi
                              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                              Facebook -> Mini-Z Norway

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X