Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spørsmål angående delenummer til Tamiya M-Chassi konvertering

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    når jeg tester Torque Tuned motorene i turtallsbenk går de i overkant av 22.000 o/min ved 7,4 V .
    + 40 med M-Chassis
    Roy Bråten

    Comment


    • #17
      Oi det blir jo nesten 3000kv jo.
      Kan kjøres sammen med 13T oppsettet som Gjøviks gutta hyler om. Sikker på at du ikke har fått en spesiell versjon?
      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
      Facebook -> Mini-Z Norway

      Comment


      • #18
        Originally posted by NoBrainer View Post
        FDR er 5.8:1 med 20T pinion.

        tilnærmet (rappet fra en som har regnet ut):
        Acto-Power: 3583KV
        Dynatech 02H: 3472KV
        Dynatech 01R: 3050KV
        Technipower: 2819KV
        GT-Tuned: 2638KV
        Technigold: 2638KV
        Sport Tuned: 2541KV
        Technituned: 2388KV
        Mabuchi 540: 2094KV


        Da blir Torque Tuned rundt - 16000 rpm 7.2V = 2222KV
        Her har du brukt litt feil tall når du har regnet om. Du har sett på turtallet der motoren har størst virkningsgrad, ikke maksturtallet. En vanlig Mabuchi RS-540SH har en oppgitt kV på 2438, ikke 2094. Sport Tuned er oppgitt til nesten 3000, og Torque Tuned (i følge grafen) på ca 2750 kV. Så da er vel ikke målingen til Roy så unaturlig høy.
        Team RC Companiet - Minicupen.no
        VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X