Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spørsmål angående delenummer til Tamiya M-Chassi konvertering

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spørsmål angående delenummer til Tamiya M-Chassi konvertering

    Jeg husker ikke hvilken versjon av Tamiya som man kan konvertere til M-Chassi størrelse.
    Jeg er ikke interessert i akkurat den bilen, men er interessert i delene til den.

    Så er det noen som har modelnummeret til den konverteringen og kanskje en deleliste?
    Har bare lyst til å lage noe en gang, en bil som ikke skal brukes i noen form for konkurranse men bare for morro.
    Og for at jeg skal få lekt meg litt med dremel....
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

  • #2
    Hvis det er TT01 konverteringskittet du tenker på, kan du se på 3racing sin side. Kommer med en link så fort jeg sitter foran en pc.

    Det var denne jeg tenkte på: http://os.3racing.hk/products.php?products_key=3873
    Last edited by cybercowboy; 1 October 2013, 15:42.
    living in the fast lane

    Comment


    • #3
      Du har jo denne: RC TA05 M-Four Chassis Kit - TA05 M-FourITEM# 84255
      Espen Jensen
      -----------------------------------------------------
      Bodø RC-Bil Klubb-3PK-S411 2.0 eryx x2-S120LT-FF03pro-GenX10pro-Slash 4x4-SCX10-Mazda 787B-XR311-M03

      Comment


      • #4
        ah, den var det Espen.
        Takker, da skal jeg se om jeg finner ut noe mer angående delernummer.
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • #5
          Front bulkhead på TRF 416 / 417, er det "det samme" som TA-05?
          Tenker da på bredden og innfesting.
          Eller er det slik at M-Chassi sine bærearmer passer på TA-05 sitt bulkhead?
          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
          Facebook -> Mini-Z Norway

          Comment


          • #6
            Forresten, hva er antall kv på tamiya torque tuned motor og hva er fdr på girkasse til m-03 med 20t pinion?
            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
            Facebook -> Mini-Z Norway

            Comment


            • #7
              FDR er 5.8:1 med 20T pinion.

              tilnærmet (rappet fra en som har regnet ut):
              Acto-Power: 3583KV
              Dynatech 02H: 3472KV
              Dynatech 01R: 3050KV
              Technipower: 2819KV
              GT-Tuned: 2638KV
              Technigold: 2638KV
              Sport Tuned: 2541KV
              Technituned: 2388KV
              Mabuchi 540: 2094KV


              Da blir Torque Tuned rundt - 16000 rpm 7.2V = 2222KV
              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
              Facebook -> Mini-Z Norway

              Comment


              • #8
                Sitter å sjekker litt rundt børsteløsesystemer for en M-Chassi og kunne tenkt meg et system rundt 2100-2300kv.
                Men disse motorprodusentene oppgir jo bare antall T. Antall T er jo totalt bortkastet å henvise til.
                17.5T har jo et vanvittig stor spredning på antall KV, så man får jo ikke sammenlignet.
                Har funnet en motor som kunne fungert, men tenkte da at jeg kunne finne andre motorer som passet i den klasse for å kunne lage en liten liste over hvilke børsteløsesystemer som ville ha fungert.
                Men det er visst bare å glemme.
                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                Facebook -> Mini-Z Norway

                Comment


                • #9
                  Trur denne vil vær knallbra i m-chassis. Æ har 9t i min å det e litt overkill..

                  Espen Jensen
                  -----------------------------------------------------
                  Bodø RC-Bil Klubb-3PK-S411 2.0 eryx x2-S120LT-FF03pro-GenX10pro-Slash 4x4-SCX10-Mazda 787B-XR311-M03

                  Comment


                  • #10
                    Nei 3300KV og 3000KV er ikke spesielt spennende.
                    20T pinion og 2200KV til 2400KV med 2S LiPo holder i massevis. Altså 17.5T til 21.5T motorer.
                    Jeg er ute etter mye kjøring og ikke velting. Det er tross alt en smal og høy bil.

                    Har testet ezRun sin 13.5T uten at det gjør det spesielt morsomt å kjøre.
                    Tamiya Torque Tuned motoren har passe fart til Drammen og RCLand.
                    På utebaner som er mere beregnet for 1:10 touring så blir det såklart litt slapt på langsiden, men vil heller det enn velting.

                    Bare mine preferanser.
                    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                    Facebook -> Mini-Z Norway

                    Comment


                    • #11
                      Forresten T.O.P. Sabre 4WD Mini touring car kit ville gjort seg. Så er det bare for meg å ta ut diffen og beltet for den typen bil jeg vil kjøre.
                      Men har ikke helt fått med meg hva slag wheel base den vil komme med.
                      Vil helst ha den butte korte da jeg synes Mini Cooper og Golf MK1 er morsomme biler.
                      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                      Facebook -> Mini-Z Norway

                      Comment


                      • #12
                        Hvis problemet er at bilen velter så er det andre ting du kan gjøre enn å sette inn en slapp motor. Går fint an å få bilen til å velte selv med en slapp sølvkanne også.

                        Ser på utregningene du fant. EZRun 13T (380-motoren) er oppgitt til 3000kv, og den går likt som Sport Tuned. Torque Tuned ligger midt i mellom Sport Tuned og vanlig sølvkanne-Mabuchi i følge dataene til Tamiya. Om man syns det går for fort, kan man justere ned hastigheten litt, eventuelt ikke kjøre rundt med full gass hele tida.
                        Team RC Companiet - Minicupen.no
                        VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                        Comment


                        • #13
                          Jeg tar ikke 13T børsteløsdiskusjonen igjen Jonas.
                          Dette er bare personlige meninger og jeg er veldig fornøyd med rundt 2100-2300kv med 2S LiPo.
                          Kjører som regel ting som går raskere enn 13T og 2S LiPo.
                          Har testet det på M-Chassi uten at jeg likte det noe særlig.
                          Likte at det var LiPo cutoff på regulatoren og det var vel strengt tatt det jeg likte.

                          Dette vil uansett ikke bli noen konkurransebil, bare for morro.
                          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                          Facebook -> Mini-Z Norway

                          Comment


                          • #14
                            Så sweep dekka er ca 55mm, mens Tamiya dekka er nesten 60mm.
                            Det blir jo litt forskjell i fart da.

                            Kult å lese.

                            Fant også "Duratrax 17.5T Brushless Motor Sensored 2250kV". Denne ville jo matched Tamiya Torque Tuned, men da børsteløst og sensored.
                            Men det er såklart litt avhengig av hvor man skal bruke motoren.
                            Sikler veldig på T.O.P. Sabre 4wd mini touring car, men den kommer denne høsten en gang. Har ingen detaljer på hva giringen er på den i forhold til 3.134 og da med 20T pinion 5.8:1 som FDR.
                            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                            Facebook -> Mini-Z Norway

                            Comment


                            • #15
                              Tamiya sin ezrun kombo i en mchassis er jo jævla artig =)
                              Aldri hatt en bil som var så god å kjøre før
                              John Henning Østbye
                              Futaba 4Px, Hpi Baja 5B SS, Arc R10 2015, Tamiya M-06, Kyosho Viper.

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X