Announcement

Collapse
No announcement yet.

NoBrainer sine M-Chassi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Blank eller torque tuned var lov.
    Begge disse kommer jo med forskjellig ytelse.
    Samt vedlikehold ellers, så da må det undersøkes litt....
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • #92
      Må nok ha torque tuned, og personlig tror jeg ikke vedlikehold har så mye å si. Ihvertfall basert på noen av m-chassis nettsidene jeg har lest på.
      Tamiya TT01 - Tamiya MK.1 TGX - Tamiya M-06 - Tamiya M-03 - Tamiya F104W
      Maxam Truggy - SCX10 Rubicon - ECX Smash - Kyosho Inferno (EL)

      Comment


      • #93
        Jeg vil tro, siden det er sånn i en del andre undermotoriserte grener, at allt har litt å si.
        Og at hvis man gjør alt, så går det fortere.
        Tjukkere ledninger, esc med lavere indremotstand, hjullager som ruller lettere, lettere felger, innlegg og dekk osv.
        Er vel bare å begynne i en ende
        mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

        "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
        -
        Röhrl

        Comment


        • #94
          Hva med en body med mindre luftmotstand?
          living in the fast lane

          Comment


          • #95
            Originally posted by cybercowboy View Post
            Hva med en body med mindre luftmotstand?
            Alt vil hjelpe.

            Men er enig med zabbe. Men vil nok teste litt etterhvert.
            Regner med at noen tips angående kjørestil kanskje vil gi meg mer fart.
            Må bare få litt hjelp tenker jeg


            Tore har 18.1xx på Sørlihavna nå.... Så jeg har hårete mål forran meg
            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
            Facebook -> Mini-Z Norway

            Comment


            • #96
              Har en Colt boble med 210wb om du vil ha. Den sort hvite. Grei å teste med.
              living in the fast lane

              Comment


              • #97
                Nei takk.
                Har karosseriet jeg skal ha på jeg.

                Men får bruke høsten og vinteren på å få bilene min i form, så får jeg ta Tore til neste år.....
                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                Facebook -> Mini-Z Norway

                Comment


                • #98
                  Dagens lille ryddejobb på M-05 Pro 2.

                  Click image for larger version

Name:	2014-08-01 14.49.34.jpg
Views:	2
Size:	40.2 KB
ID:	782959

                  Kuttet ut orginale motorledninger.
                  Byttet side for ESC og Mottaker igjen.
                  Loddet batteriledning igjen.
                  Fjernet tårnet til karosserifeste og laget en liten annen ordning, slik at det blir lettere å komme til servofeste. Vinner ikke noe på dette når det gjelder vekt, bare tilgjenglighet.


                  Testet litt med amperemeter.
                  Ser at jeg har 2.5A til motor når det kun er drivverket som jobber. Altså bilen henger i løse lufta.
                  Fant ingen store forskjeller akkurat mellom med eller uten de orginale kablene på motoren. Men ryddigere blei det.
                  Lurer litt på hvordan en annen ESC vil kunne levere strøm eller om den rett og slett ikke trenger mere A når bilen henger i lufta.
                  Har ikke noe rullemotstand jeg kan teste mot heller.

                  Greit at jeg ikke har motstand mot bakken, men jeg får 10V på motoren....Ja det er et oppladet batteri, men tross alt bare 2S. Viser 10.14V uten belastning det batteriet.
                  Last edited by NoBrainer; 1 August 2014, 16:27.
                  Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                  Facebook -> Mini-Z Norway

                  Comment


                  • #99
                    Front dempertårn tenker jeg burde anskaffes.
                    Ellers så er det dekk til neste sesong som må testes, eller rettere sagt, innlegg.
                    Har fått meg en Tekin regulator også i løpet av høsten. Har ikke satt den opp, men har mulighet til det via telefonen.
                    Skal se om jeg får M-05'n til å gå skikkelig til våren og så starte litt på M-06'n også.

                    Handlelista er ganske klar, lommeboka er ikke klar.
                    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                    Facebook -> Mini-Z Norway

                    Comment


                    • Da blir innkjøpslista for M-05 og M-06 satt opp.
                      Dekk, options og reservedeler står for tur.
                      Må prøve å skaffe de siste tingene som trengs før 2015 sesongen starter.

                      Det HPI Porsche 911 karosseriet jeg har på M-06 er litt kjipt med tanke på at bakre støtfanger som faller av.
                      Vurderer å skaffe meg et nytt karosseri for testing.

                      Noen som har en link til en kjøleløsning til M-06 som fungerer knall?
                      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                      Facebook -> Mini-Z Norway

                      Comment


                      • Colt har lagd ny 911. Ser ganske bra ut. Har en på vei så du kan kikke.
                        For kjøling har jeg festa en vifte i den plaststanga som går over motoren. Men jeg tror ikke jeg har kjørt den siden jeg monterte
                        mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                        "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                        -
                        Röhrl

                        Comment


                        • Kult. Den 911'n må jeg se på, ellers så har jeg en Silva S15 i kikkerten for M-06'n.
                          Har sett slike vifteløsninger selv, men aner faktisk ikke hva som må bestilles for å få det til å fungere.
                          Eller er det bare en løs vifte og fabrikere feste selv?
                          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                          Facebook -> Mini-Z Norway

                          Comment


                          • Mener det bare er vifte. Og at det sitter ett eller annet over motoren originalt, som jeg bare skrudde den fast i. Skal se i manualen når jeg kommer hjem. eller i løpet av helga. Eller når jeg husker det
                            mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                            "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                            -
                            Röhrl

                            Comment


                            • Vifta er skrudd fast i D2.
                              Denne monteres på s 5 i manualen. Er nok en del av holderen til krengningshemmeren bak.
                              mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                              "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                              -
                              Röhrl

                              Comment


                              • Sånn ish



                                Det blå er yeahracing, tror jeg.
                                mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                                "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                                -
                                Röhrl

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X