Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny M05 ver.II PRO

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Skulle ikke være lock tite i kule diffen i følge monterings anvisningen som fulgte med. Men, men, har nå skrudd den sammen på nytt og strammet litt hardere denne gange. Får se om det holder.
    Bilen er satt opp etter monteringsanvisningen til Tamiya. Hadde jeg fått kjørt litt mer enn tre runder så hadde jeg kanskje fått en idee om hva jeg burde ha justert litt på. Vet at demperne er helt feil.
    Motoren satt i M06n før så den har fått seg en del runder fra før.
    Brukte 60 dekk.

    Den manglende farten jeg opplevde så mistenker jeg enten fartsregulatoren (måtte kjøpe en billig jalla regulator da de ikke hadde noe annet inne) eller at kule diffen muligens har sluret litt hele tiden.
    Time will show.

    Var litt artig da at han som kjøpte den gamle M05 Golfen min så ut til å dra bedre runder en jeg gjorde med ny M05 V2 Pro.


    Men morro var det så lenge det varte!
    Mvh
    Schled

    Comment


    • #17
      Kunne jo prøvd med orginal diff først da.
      Men jeg fikk ikke fart i 60 dekka grunnet at de gir etter i svingene.
      Så shimizu 60 dekk med ekstra harde innlegg kan kanskje gå an, men ikke med orginale eller bare hard innlegg.
      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
      Facebook -> Mini-Z Norway

      Comment


      • #18
        Kjørte med shimizu 60 med original innlegg. (fikk ikke tak i harde) Vurderte å prøve å legge inn dobbelt innlegg.
        Skal prøve med de originale beetle dekka. (De er vel også 60 tror jeg.)
        Synes det gikk tregt på langsia også men.....
        Mvh
        Schled

        Comment


        • #19
          Da har jeg fått kjørt noen runder igjen. Denne gangen med 55 dekk.
          Kule diffen ser nå ut til å holde, men farten er fortsatt fraværende. Har også fått fikset dempere så nå hverken slipper eller velter bilen.
          Men jeg kan nå kjøre med full gass hele runden på sørli. Selv svingen etter rett strekka kan jeg ta med full gass. Bilen går altså ikke særlig fort.
          Beste rundetid ble på 24.3s. Jeg har altså fått en slowmotion M05. Prøvde forskjellige batteripakker uten hell. Så det er enten motoren eller fartsregulatoren. Motoren vet jeg har gått bra før.
          Satser på å få prøvd en ny fartsregulator snart.
          Mvh
          Schled

          Comment


          • #20
            Kulelagrene triller lett?
            Hjulmutterne er ikke dratt til så mye at du cruncher lagrene?
            Regulatoren er kalibrert til radioen sånn at du faktisk har full gass?
            mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

            "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
            -
            Röhrl

            Comment


            • #21
              Takk for tips!
              DA fungerer bilen som den skal. Nå har rundetiden på Sørli gått ned med 4 sekunder pr. runde. Er nå nede på 20 tallet pr. runde. Det var egentlig det jeg forventet at jeg skulle klare med bilen uten å måtte tukle alt for mye.
              Ser ut til at fartsregulatoren var hovedproblemet. Har nå en ny regulator i bilen.
              Ellers har jeg stivet opp hjulopphenget foran litt med noen skiver og løsnet litt på hjulmuttre.

              Så nå starter letingen etter de perfekte dekkene og de perfekte demperne....
              Mvh
              Schled

              Comment


              • #22
                Perfekte dempere er lett - Tamiya TRF for M-Chassi
                Men dekk derimot er værre. For 55mm dekk, så er jo sweep bra. Mens hvis du vil prøve 60mm dekk så må du leite litt.
                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                Facebook -> Mini-Z Norway

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X