Announcement

Collapse
No announcement yet.

Batteri til M-chassis|

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Batteri til M-chassis|

    hva trenger vi av batteri til M-Chassis ? Har ladere osv til NI-MH batterier, men ikke til LIPO. Har forstått at Ni-MH er helt kurant til M-chassisbiler, siden de har begrenset strømuttak. Batterier kan kanskje kjøpes på Elefun eller tilsvarende norsk sjappe, siden de veier ganske mye mht frakt ?

    Elller bør vi ta steget med en gang, og investere i LIPO batterier, ladere osv osv.... ?

  • #2
    tja, er konkuranse kjøring det den skal brukes til kommer du ikke unna lipo, men for kosekjøring holder nimh i lange baner.
    dog du må jo ha en esc som tåler lipo også da skal du først kjøre med det.
    IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
    Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

    Comment


    • #3
      bør jeg tenke på vekt hmt størrelsevalg i NIMH batterier, eller er det bare å kjøpe noe ganske store pakker ?

      Comment


      • #4
        M-05 pro 2 og M-06 tar firkanta lipo, ellers må du ha stickpack på alle de andre versjonene av m-chassi.
        alle esc takler 2s lipo batterier, men har du en esc med lipo cutoff så trenger du ikke passe på batteriet under kjøring.
        jeg ville skaffet meg en lipo lader og batteri. Da det gir mye jevnere fart på bilen. Nimh dabbet så fort av i starten synes jeg.
        så også skaffet en slik buzzer som varsler lav cellespenning.
        du trenger ikke større enn 3-4000mah batteri, da motoren må få avkjølt seg litt innimellom.
        samt med en lipo lader så har du til andre type biler eller hva du nå enn trenger.

        det er min mening.
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • #5
          Vil si meg enig med NoBrainer. Med større pakker bør man ha vifte på motoren for å unngå overoppheting.
          Tamiya TT01 - Tamiya MK.1 TGX - Tamiya M-06 - Tamiya M-03 - Tamiya F104W
          Maxam Truggy - SCX10 Rubicon - ECX Smash - Kyosho Inferno (EL)

          Comment


          • #6
            Kan noen linke til pakker, f.eks hos Elefun som gjør en OK jobb ? Gjerne også lader ?

            Kan jeg bruke samme pakker på en Stock-touring som på en M-chassis ?

            Comment


            • #7
              Kommer litt an på hvilken m-chassis du har. Er det m06 så kan du bruke de fleste typer, men på tidligere modeller må du ha runde/ovale pakker.
              Tamiya TT01 - Tamiya MK.1 TGX - Tamiya M-06 - Tamiya M-03 - Tamiya F104W
              Maxam Truggy - SCX10 Rubicon - ECX Smash - Kyosho Inferno (EL)

              Comment


              • #8
                Når det gjelder lader ville jeg sett på denne. http://elefun.no/p/prod.aspx?v=27063
                Tamiya TT01 - Tamiya MK.1 TGX - Tamiya M-06 - Tamiya M-03 - Tamiya F104W
                Maxam Truggy - SCX10 Rubicon - ECX Smash - Kyosho Inferno (EL)

                Comment


                • #9
                  Har en lipo lader du kan få kjøpe for 250kr..

                  Funker helt fint og alt i orden, selges kun pga overgang til større lader..
                  Tamiya TRF 418, MST XXX D VIP, Tamiya M05, Sanwa M12.

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X