Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilke dekk fungerer på hvilke baner?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilke dekk fungerer på hvilke baner?

    Bare lurer altså, men hvilke dekk er det som fungerer på Sørlihavna, Drammen og andre steder for M-Chassi?

    Jeg har brukt Shimizu 60 dekk, soft, medium og hard med Tamiya Hard innlegg og det har ikke gitt meg gode rundetider på Sørlihavna.
    Dekksidene har blitt for høye og jeg har mistet fart i svingene.
    Veit at Sweep fungerer, men er det 33 / 25 som blir brukt mest?

    Hva med Drammen? Er det bare Shimizu soft / medium som fungerer der eller?

    Moss? Valdres? Andre?
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

  • #2
    Det jeg lurer litt på er om RIDE kanskje kan fungere
    RIDE (#25006) M Chassis Inch Up Wheels 10 Spoke (White)
    RIDE (#25007) M Chassis Inch Up Wheels 10 Spoke (Matt Silver)

    Fordekk sier RIDE
    RIDE (#24013) M Chassis 60MM Lowprofile High Grip Belted Tire - MC38
    RIDE (#24017) M Chassis 60MM Lowprofile High Grip Belted Tire - MC34

    Bakdekk sier RIDE
    RIDE (#24014) M Chassis 60MM Lowprofile High Grip Belted Tire - SC36
    RIDE (#2401 M Chassis 60MM Lowprofile High Grip Belted Tire - SC32


    Eller om jeg kanskje bruker Extra Hard innlegg fra Tamiya på de Shimizu dekkene jeg allerede bruker kan fungere.
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • #3
      Bruker bare Sweep , de er billigst og har fungert på alle baner vi har vært på. Kjøp en pose 40 + 33 +25 og du vill alltid finne en kombinasjon du kan bruke . i det siste har jeg kjørt med 33 forran og 25 bak på Sørli .Man bør ha litt og variere med , da grep fort kan endre seg , spesielt inne på teppe under løp . Grepet blir bare bedre og bedre , noe som kan medføre tracktion roll ved for myke dekk . Dette gjelder M03 + M05 og M06 .
      + 40 med M-Chassis
      Roy Bråten

      Comment


      • #4
        Kjører du orginale innlegg eller kjører du med noe annet?
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • #5
          For de aller fleste vil Sweep fungere mer enn bra nok på alle baner. Hvilken myket på dekkene kommer an på kjørestil.
          Det beste er å bestille en pakke av hver og prøve seg frem.

          Comment


          • #6
            Som sagt, Sweep er et sikkert valg. 25 bak og 33/40 foran. Jeg har brukt de blågrønne (medium) innleggene i 33 foran, ellers så bruker jeg de vanlige rosa (soft). For å få mer fart utendørs på større asfaltbaner har jeg god erfaring med Shimizu 60D soft bak (med vanlige Tamiyainnlegg) og medium/hard foran med harde Tamiya innlegg og limte vegger. Shimizu 55D fungerer vel tilsvarende Sweep, muligens litt bedre om man ikke bruker smøring. Men de slites kanskje litt fortere? Og er dyrere. Ride felgene er sprø, og bilen blir for høy inne på teppe. Utendørs syns jeg høyere profil har vært bedre, i hvertfall på baner uten Sørli-grep. Du går i hvert fall ikke feil med Sweep.
            Team RC Companiet - Minicupen.no
            VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X