Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ser på M-CHASSI, Vil ha det RTR, mest value for money, er i usa og mye billig valg??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ser på M-CHASSI, Vil ha det RTR, mest value for money, er i usa og mye billig valg??

    Har sett litt på M-CHASSI siste året, Vil ha det ready to race og heller senere kjøpe bygge-kit.
    Viktigste for meg er mest value for money, og at det er billig, husk at jeg er helt ny og er mere på utkikk etter noe lignende i en bil som er som en stepping stone til milijøet, trenger ikke en sykt bra bil eller veldig bra, trenger en starter bil som gir meg gleden av miljøet til m-chassi.
    Er i usa og mye billig valg på Amazone.com, litt for mange. Noen av dere som klarer og kjapt søke fram noen fine komplette pakker for meg der eller liknende??

    Er dette noe greit?? noe annet dere heller ville tatt?
    På forhånd, takk!!

  • #2
    Den er veldig fin, men hva slags underlag skal du kjøre på? Det der er Rally versjonen. Følger vel heller ikke med radiosender/mottaker, batteri, og lader. Så det må også kjøpes.

    Av radio trenger du kun 2ch. Batteri så blir det stickpack på m05. 7,2v og mah avhengig av hvor lenge du vil kjøre. Alt mellom 2000 og 5000 holder nok.

    Dette er vel en RTR med alt man trenger: http://www.amazon.com/gp/aw/d/B00EUS...D2ZC233BRGNA60
    Tamiya TT01 - Tamiya MK.1 TGX - Tamiya M-06 - Tamiya M-03 - Tamiya F104W
    Maxam Truggy - SCX10 Rubicon - ECX Smash - Kyosho Inferno (EL)

    Comment


    • #3
      1. Om du vil ha den raskt levert er ikke den du lenket til et bra valg da den befinner seg i HK.
      2. Hvis du står på bar bakke uten noe som helst utstyr, vil du trenge en sender, mottaker, batteri og lader i tillegg.
      3. Vil du ikke bygge skal du se på XB utgaver fra Tamiya. De er ferdig bygd og lakkert.


      Ser Kyrre var litt kjappere
      living in the fast lane

      Comment


      • #4
        Så ikke at den ble solgt fra HK. Da vil det nok ta litt tid ja.
        Er det ingen butikker i nærheten? Ellers er nok XB en god løsning, selv om jeg ville byttet ut lader og batteri. For de kommer vel med nimh batterier?
        Tamiya TT01 - Tamiya MK.1 TGX - Tamiya M-06 - Tamiya M-03 - Tamiya F104W
        Maxam Truggy - SCX10 Rubicon - ECX Smash - Kyosho Inferno (EL)

        Comment


        • #5
          Kjøp brukt M-05 fra Norge når du kommer hjem.
          Bare å prute, for gutta som selger tror de har gull....
          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
          Facebook -> Mini-Z Norway

          Comment


          • #6
            1.Følger alt jeg trenger for og kjøre med på denne kyrre linket til her? er det et goldt valg da i såfall?
            http://www.amazon.com/gp/aw/d/B00EUS...D2ZC233BRGNA60[/QUOTE]

            2.Var det min link som tok lang tid? eller denne fra kyrre?
            3.Skal kjøre på asfalt ja, tenker drammen rc klubb etc og det er jo innebane på asfalt under bowling 1 mener jeg og huske?
            4.Ville dere heller kjøpt XB utgaver fra Tamiya, også sender, mottaker, batteri og lader litt hver for seg? er det da billigre?
            5.Isåfall, noen av dere som kunne linka meg en sånn komplett pakke? For har null peiling vettu, og dette er jo ikke menigen skal være dyrt, dette skal som sagt være en liten introduksjon til M-Chassi sporten

            Comment


            • #7
              Søkt litt rundt på det dere sa med XB fra Tamiya, kom opp en liten haug med valg da. Noen råd? Hva ville dere valgt med tanke på pris og gleden man får ut av det som nybegynner?


              Igjen, Tusen takk For alt av hjelp!

              Comment


              • #8
                Det med glede er litt vanskelig å svare på, men den enkleste veien inn er nok en XB bil. Problemet med den er at jeg er usikker på om det vil gi det mest glede i lengden. Dette er dessverre vanskelig å se/vite på forhånd.

                Men, hvis du ikke ønsker en bil du skal bygge, ei heller ønsker å legge penger i ekstra kontroller (som jeg vil si fort blir den dyreste ekstra tingen), så er nok XB et godt valg. Her ser du hva GoPro versjon kommer med: https://www.tamiyausa.com/product/it...oduct-id=57868
                Overraskende nok så kommer den faktisk uten batteri og lader.

                Så det du da trenger ved siden av er en lader, og et 7,2v batteri. Og da stickpack.
                Det finnes masse ladere der ute, men når de gjelder batteri er det to ting du må tenke på. Lipo eller Nimh. Kortfortalt, Nimh blir svakere og svakere, før de kutter, mens Lipo holder spruten, helt til den kutter. Ulempen er at ESC'en (fartsregulatoren) som kommer med bilen ikke har lipo cutoff, og det betyr egentlig at den ikke stopper å tømme batteriet, når det begynner å bli tomt. Ergo kan du tømme lipo batteriet helt tomt, noe som gjør at du ødelegger det.

                Derfor må du enten bytte ESC, eller ta tiden, og sjekke underveis, eller kjøpe Nimh.
                Tamiya TT01 - Tamiya MK.1 TGX - Tamiya M-06 - Tamiya M-03 - Tamiya F104W
                Maxam Truggy - SCX10 Rubicon - ECX Smash - Kyosho Inferno (EL)

                Comment


                • #9
                  Ville heller kjøpt en brukt en. Du slipper å bygge den og de er gjerne oppgradert med det viktigste, styring og dempere. Da trenger du kun sender og ev. lader. Ville styrt unna M03, det er knall chassis men er gammel og litt vanskelig å få tak i deler. Drammen RC har en mchassis seksjon. Sikkert noen som har en M05 til salgs.
                  living in the fast lane

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X