Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kyosho Pure Ten Aplpha forum

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Du trenger ikke lage hull i ballongen, for den skal ikke over servoarmen.
    Det som blir til "overs" av ballongen kan du evt krympe vekk med en HOT hårføner!

    Comment


    • #32
      Ååja.. Nå forstår jeg. Hehe. Ballongen skal den veien ja.
      Jommen sa jeg smør.

      Comment


      • #33
        Riktig
        er du fornøyd med bilen?
        likte min godt jeg!

        Comment


        • #34
          Den er litt slik at den stopper ofte. Men det er sikkert bensinen min da. (Jero 16%)
          Men en nitromotor er jo ikke like pålitelig som en bensinmotor.

          EDIT: Viss jeg kjører litt fram og tilbake og så stopper jeg og lar den gå på tomgang, da stopper den.
          Jommen sa jeg smør.

          Comment


          • #35
            Den fuelen du kjører på var den jeg også kjørte den motoren på og det går helt fint.
            Det med at motoren din stopper kan godt være at den går for leant.
            Min sveiv kjempe fint på 2 omdreininger og når jmotoren var ferdig tunet var den nedi 1,7.
            Men som fyren i hobby butikken sa så var jeg nok extra heldig med min motor, den starta for første gang på 2 draget

            Comment


            • #36
              Hvordan vet du hvor mange omdreininger du går på da?
              Var det Pure Ten 3 du hadde?
              Jommen sa jeg smør.

              Comment


              • #37
                Jepp, hadde pure ten3.
                Du ser jo på dysenåla at det er et lite hakk som viser hvor dysenåla står.
                Så du sammenligner hakket med utgangspunktet.

                Comment


                • #38
                  Bensin-nåla? Jeg har jo den på 2.5 - 2.7
                  Jommen sa jeg smør.

                  Comment


                  • #39
                    Det syns jeg var veldig rikt!
                    Husk at når du justerer på bensin nåla skal det skje på full speed!

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by alex
                      Husk at når du justerer på bensin nåla skal det skje på full speed!
                      Ole Christian Solli
                      www.gmbk.no

                      Comment


                      • #41
                        Ja, når du justerer på dysa, eller når du skal fin tune bilen, så må du jo ha full gass og jobbe ut ifra lyden.
                        Jeg pleier å justere så jeg får høyest mulig turtall uten å daue, deretter 2-3 knepp ut igjen.

                        Comment


                        • #42
                          Du skal jo aldri gi full gass når hjulene ikke er i bakken da.
                          Da kan du jo sprenge motoren, for det er ingen motgang for hjulene.
                          Jommen sa jeg smør.

                          Comment


                          • #43
                            motoren yter uansett ikke max før den er skikkelig tunet.
                            For å få en super tunet motor (ikke nødvending i pure ten) så må du gamble litt...

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by alex
                              Jeg pleier å justere så jeg får høyest mulig turtall uten å daue, deretter 2-3 knepp ut igjen.
                              Mens bilen står stille og hjula er i lufta?
                              Tror ikke det er helt optimalt akkurat...

                              Prosedyren er vel heller å justere litt og så kjøre et par runder. Og så repetere prosessen til du er fornøyd.

                              Hvordan motoren oppfører seg er jo ganske avhengig av motstanden den får.
                              Ole Christian Solli
                              www.gmbk.no

                              Comment


                              • #45
                                stemmer det, men på pure ten syns jeg det var den aller enkleste løsningen.
                                Har aldri hatt problemer med den motoren!

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X