Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kyosho Pure Ten Aplpha forum

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Et lite tips til nye eiere av pure ten alpha gp 3!
    Skjekk alle skruer på bilen, har en tendens til å skru seg ut!
    Jeg har mista 3 skruer til motor feste..
    Lars Grytdal, -81 modell, GMBK
    Traxxas E-Maxx 3905 | Kyosho Blizzard EP | Kyosho Lazer ZX-5 Novak 6.5 | Kyosho Airstreak Caterpillar | Tamiya QD Monster Beetle | Futaba 3PM 2.4 Ghz

    Comment


    • #47
      Hmm. Rart. Jeg har ikke mista en eneste en. Og jeg har bare teita de 1 gang.
      Jommen sa jeg smør.

      Comment


      • #48
        Nei nei, behøver ikke lage noe hull i det hele tatt. Servoen drar med seg ballongen. Og etter en stund blir det hull der, men det blir inni servoarmen så det blir uansett vanntett.

        JEg har ikke laget noe hull og det funker fint. Og ettersom jeg husker tror jeg det var vannballonger jeg brukte, men husker ikke helt.
        Modifisert kyosho pure ten alpha gp1

        Comment


        • #49
          Denne Pureten Alpha GP 3 kan den kjøres på grus også???
          Er ny på dette og lurer litt sånn på ting.

          Og noen som vet hvor de selger denne bilen billig??+

          Fant en men er det Inkludert motor og sånt?'

          LINK: http://hobbymix.no/mix/produkt.asp?o...h=sok&pid=1704
          Kyosho PureTen Alpha GP 3

          Skal ha Batteri LÞpsbil... Forslag???

          Comment


          • #50
            Ja, den er med motor og det er en grei pris.
            Kjørte min kun på grus så det går fint!
            Men ta en telefon til hobbyhuset, de har tilbud på pure ten alpha3 inkludert readyset boks og 1 liter bensin for 2500.

            Comment


            • #51
              ok har kjøpt pureten alpha gp 3 nå.. kjørte ca 25 tanker dagen jeg fikk den.. men jeg får bare problemer med den nå...

              Var hos en som er ekspert på RC biler i går og han sa at jeg måtte kjøpe nye pakninger til toppen og noen mjuke gummi skiver til tanken sånn at tanken ikke vibrerte så mye.. men for noe drit av en bil. er ikke fornøyd i det hele tatt.

              andre som har opplevd det samme?
              Kyosho PureTen Alpha GP 3

              Skal ha Batteri LÞpsbil... Forslag???

              Comment


              • #52
                Originally posted by -FriedDude-
                ok har kjøpt pureten alpha gp 3 nå.. kjørte ca 25 tanker dagen jeg fikk den.. men jeg får bare problemer med den nå...

                Var hos en som er ekspert på RC biler i går og han sa at jeg måtte kjøpe nye pakninger til toppen og noen mjuke gummi skiver til tanken sånn at tanken ikke vibrerte så mye.. men for noe drit av en bil. er ikke fornøyd i det hele tatt.

                andre som har opplevd det samme?
                Jeg er heller ikke fornøyd. Det er for mye styr synes jeg. Må stilles hver gang så stopper den av at den blir for varm osv.
                Jommen sa jeg smør.

                Comment


                • #53
                  Motoren er veldig grei, 99% av motorproblemer er bruker feil.
                  Jeg og en kamerat skulle starte våre pure ten sammtidig, min starta på 2 draget mens han ikke fikk start, jeg skrudde litt på dysa til hans bil og den starta lett.

                  Comment


                  • #54
                    Kulelager!

                    Har kjøpt kulelager sats til min GP 3
                    Er mange små og fire litt større!
                    Har montert to på hvert hjul, av den minste dimensjonen!

                    Hvor skal resten??
                    Lars Grytdal, -81 modell, GMBK
                    Traxxas E-Maxx 3905 | Kyosho Blizzard EP | Kyosho Lazer ZX-5 Novak 6.5 | Kyosho Airstreak Caterpillar | Tamiya QD Monster Beetle | Futaba 3PM 2.4 Ghz

                    Comment


                    • #55
                      ballonger

                      Må bare si det at jeg har kjørt med pure bilen min om vinteren i mange år. Ingen prob, bortsett fra at jeg bruker DONG istedenfor balonger. Dongene tåler faktisk fuel i motsetning til de forbanna dyre balongene til kyosho eller tamia. Begge merkene etsa vekk pga bensina. Lukter litt kjipt men de holder noe sinnsykt. Så bruk dong og strips det er mitt tips.

                      Vet det er mange kids på forumet her, så jeg håper ingen føler det støtende at vi " bruker " donger til et annet formål.
                      sigpic
                      http://www.kyosho.no/

                      Comment


                      • #56
                        jeg har en v one s, men jeg har det problemet at bilen er for lav (tar nedi på steiner ol) noe som er iriterende og kjøre med.
                        i tillegg er bremsene mine er dårlige. Vet dere hvor jeg kan skaffe meg nye bremser (kan godt være bedre enn orginal og heve sett (klips/nye fjøringer) billig? (noen som kan skaffe, ta fortjeneste hvis dere vil) :wink:

                        jeg har akkurat kjøpt bilen (nybegynner) også da jeg hadde skrudd litt på bilen (reimen til forhjulene datt av så jeg måtte sette den på igjen) gikk bare bilen på tomgang dersom jeg holdt kontrollen i bremse posisjon. dersom den stod i fri, gasset den, og gav selfølgelig mer gass når jeg trykte på gassen. (prøvde og stille på det hjulet på kontrollen, men jeg hadde samme problemet da jeg skrudde denne helt tilbake)

                        dvs at jeg ikke hadde bremser. da jeg var ute og kjørte etterpå og jeg hadde ganske stor fart på bilen, funket ikke kontrollen mer (dvs at den gikk med gass på uten styring) rett inn i en vegg. ca1/2 gasspådrag, hva kan være galt? jeg har bytta batterier i bilen og kontrollen.
                        Håkon Madsen, 1988
                        Kyosho VoneS

                        Comment


                        • #57
                          Smallsize.. tror de har deler til kyosho.

                          Comment


                          • #58
                            hva med å stramme bremsene, stille ned tomgangen og skru opp downstop skruene??(gjøre bilen høyere)
                            Alexander Eriksen.. -91Modell
                            #Farsund RC klubb#

                            Comment


                            • #59
                              ja, jeg kan jo prøve det. jeg har vært opptatt i helgen, så jeg har ikke fått sett på den. skal se på den i dag.

                              tenkte at jeg skulle sette på en bunnplate (under den som er der) som beskytter div ting under. kommer sikkert til å blir litt grus kjøring, kommer dette til å gå? blir bare en tynn alu plate.
                              Håkon Madsen, 1988
                              Kyosho VoneS

                              Comment


                              • #60
                                Originally posted by Hawkon
                                jeg har en v one s, men jeg har det problemet at bilen er for lav (tar nedi på steiner ol) noe som er iriterende og kjøre med.
                                i tillegg er bremsene mine er dårlige. Vet dere hvor jeg kan skaffe meg nye bremser (kan godt være bedre enn orginal og heve sett (klips/nye fjøringer) billig? (noen som kan skaffe, ta fortjeneste hvis dere vil) :wink:

                                jeg har akkurat kjøpt bilen (nybegynner) også da jeg hadde skrudd litt på bilen (reimen til forhjulene datt av så jeg måtte sette den på igjen) gikk bare bilen på tomgang dersom jeg holdt kontrollen i bremse posisjon. dersom den stod i fri, gasset den, og gav selfølgelig mer gass når jeg trykte på gassen. (prøvde og stille på det hjulet på kontrollen, men jeg hadde samme problemet da jeg skrudde denne helt tilbake)

                                dvs at jeg ikke hadde bremser. da jeg var ute og kjørte etterpå og jeg hadde ganske stor fart på bilen, funket ikke kontrollen mer (dvs at den gikk med gass på uten styring) rett inn i en vegg. ca1/2 gasspådrag, hva kan være galt? jeg har bytta batterier i bilen og kontrollen.
                                v-one s er en bil byget for bane kjøring.
                                bremsene kan justeres leser du i monterings anvisningen står sdet de hvordan det skal gjøres.
                                at bilen ruser iopp når du slipper bremsen hatr med justering av servo armen å gjøre. ta av servo armen og skru på radio anlegget. sett så de små rattene på radio senderen i nøytral position og monter servo armen tilbake på servoen men husk på at armen på forgasseren skal stå slik at gass armen på motoren er i tomgangs stilling.

                                at du mister signalet til bilen kan være for lite strømm på sender eller mottaker, brudd i mottaker antenna, defekt servo eller mottaker.
                                batteri holderen til mottakeren er også en feil kilde bytt denne ut med en oppladbar batteri pakke på 6 volt.
                                løse krystaller i sender og mottaker er ofte skyld i at signalet blir borte.

                                man må rett å sløett sjekke alt før man kjører.
                                A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                                alt under 1200 cc er en startmotor.
                                R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X