Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kyosho Pure Ten Aplpha forum

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Problemer med bytte av pinion

    Hei!

    Har noen en fremgangsmåte på bytte av pinion på Pur Ten Alpha? Jeg har den med Mercedes karosseri på. Har fått bytta hoveddrevet, men får ikke av den slitte pinionen! Ser at den sitter fast med noe stopskiver eller no, men aner ikke hvordan jeg skal løsne den! Anyone? Gidder ikke sende den inn til duckson. Vet de kan fikse på sånt, men blir sikkert 500 kr fort, men er lei av å skru...Skrudde i to timer i dag, og endte opp med halve bilen i deler for å komme til. Husker snart ikke hvor alt skal igjen...
    1:10 4WD Kyosho ZaBoon med 19T LRP Fusion V10 spec, Kyosho Pure Ten Alpha GP elektro 1:10 X-Speed motor

    Comment


    • #62
      den holdes på plass med en e klips. Bare ta en tynn skrutrekker å dirk den av så er det bare a dra den ut.

      Comment


      • #63
        ok, takk for hjelpen.. jeg har da endelig fått byttet litt deler i bilen (stivere dempere ol) også når jeg sku ut å kjøre ville den ikke starte.. :S
        det kom samme lyd av motoren med/uten gløder i, så jeg sjangser på at det er glødepluggen.. passer da en Firepower F5 på min GS-15R motor?

        ser at den F5 pluggen har litt flere gjenger men jeg fikk med noe skiver som gjør at den bare skrues 4 ganger inn den også..
        Håkon Madsen, 1988
        Kyosho VoneS

        Comment


        • #64
          Originally posted by Hawkon
          passer da en Firepower F5 på min GS-15R motor?

          ser at den F5 pluggen har litt flere gjenger men jeg fikk med noe skiver som gjør at den bare skrues 4 ganger inn den også..
          Den passer utmerket.. Bruker F5 på min bil i hvertfall!
          Lars Grytdal, -81 modell, GMBK
          Traxxas E-Maxx 3905 | Kyosho Blizzard EP | Kyosho Lazer ZX-5 Novak 6.5 | Kyosho Airstreak Caterpillar | Tamiya QD Monster Beetle | Futaba 3PM 2.4 Ghz

          Comment


          • #65
            ok.. og du bruker de skivene som fulgte med?
            jeg klarte jo selvfølgelig og miste den ene!!
            får file av en større sånn at den passer..
            Håkon Madsen, 1988
            Kyosho VoneS

            Comment


            • #66
              hadde litt start problemer, måtte gi forgasseren en "blowjob" for at den sku starte igjen, men den går heelt fint nå. fin fin justert forgasser å sånt..

              men, jeg fikk to problemer i dag..

              1. er at når jeg fikk til å "spinne" i ring (med driftedekk) og slapp gassen for å få feste på dekkene igjen, og gav gass før den var på tomgang igjen (framdeles i gir) ruste bare motoren seg, uten at bilen bevegde på seg. og når jeg da slapp gassen igjen får å få feste i giret, hoppet bilen i gir før den var på tomgang igjen. dette sjedde 2ganger, betyr dette at en reimen er løs/på tide å bytte, eller at det er noe i giret som ikke er som det skal?

              2. var ute å kjørte i regnet igår sammen med en kompiss, og jeg fant ut av at dette ikke var så smart.

              nå har fail safen begynt å slå inn inni mellom, og jeg må slå av og på igjen strømmen i bilen. så dum som jeg var tok jeg ut fail safen fordi jeg trodde det var den det var noe galt med. det som sjedde var at servoen låste seg på full gass..

              hva må jeg gjøre?
              Håkon Madsen, 1988
              Kyosho VoneS

              Comment


              • #67
                Originally posted by Hawkon
                hadde litt start problemer, måtte gi forgasseren en "blowjob" for at den sku starte igjen, men den går heelt fint nå. fin fin justert forgasser å sånt..

                men, jeg fikk to problemer i dag..

                1. er at når jeg fikk til å "spinne" i ring (med driftedekk) og slapp gassen for å få feste på dekkene igjen, og gav gass før den var på tomgang igjen (framdeles i gir) ruste bare motoren seg, uten at bilen bevegde på seg. og når jeg da slapp gassen igjen får å få feste i giret, hoppet bilen i gir før den var på tomgang igjen. dette sjedde 2ganger, betyr dette at en reimen er løs/på tide å bytte, eller at det er noe i giret som ikke er som det skal?

                2. var ute å kjørte i regnet igår sammen med en kompiss, og jeg fant ut av at dette ikke var så smart.

                nå har fail safen begynt å slå inn inni mellom, og jeg må slå av og på igjen strømmen i bilen. så dum som jeg var tok jeg ut fail safen fordi jeg trodde det var den det var noe galt med. det som sjedde var at servoen låste seg på full gass..

                hva må jeg gjøre?
                1. demonter driv verket å se om du finner noe som er løst. det kan være en driv aksle som ikke siter ordentelig. det kan være clutchen på motoren.enklest måten å få en løsning er å demontere å prøve å lokalisere feilen.

                2. to muligheter her enten har du fått vann i en servo elelr diu har fått vann i mottakern.
                begge deler kan skrus opp å tørkes men det er sjanser for at ting allerede eer ødelagt å at både servo og mottaker er ødelagt.

                en liten tanke vekker må jo være. når failsafen slår inn er det noe feil.
                det dummeste du kunne gjøre da var å ta den bort å tro at problemet var borte. noe det tydeligvis ikke var. dette kunne endt med at du haddde skadet noen.
                man må bruke hode litt også. hvis ting ikke funker som det skal så finn feilen først så kan man kjøre.
                en fail safe monteres for å hindre at bilen stiker av noe den også gjorde helt til du tok bort sikkerheten.
                A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                alt under 1200 cc er en startmotor.
                R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                Comment


                • #68
                  jeg fant ut hvorfor gassen hengte seg opp. det var pga det var komt irring på kontaktene, brukte bare spissen på en tapet kniv til å skrape vekk det laget.

                  og ja, jeg er enig at det kanskje var dumt å fjerne fail safen. men jeg har hatt problemer med den tidligere og derfor trodde jeg at det kanskje var denne denne gangen også.

                  når det kommer til hvorfor den spant var det pga et slitt "tannhjul" som skal drive den reimen fra motoren.

                  nå funker alt som det skal.. :wink:
                  Håkon Madsen, 1988
                  Kyosho VoneS

                  Comment


                  • #69
                    Hei.
                    Jeg har nettopp kjøpt en Kyosho Pure Ten Aplpha 3 subaru.
                    Motoren som fulgte med bare stoppet og ristet løs fra både ramme og potte, så nå har jeg gått i anskaffelse av en RB Concept motor.. sikkert fra Kyosho denne også, siden jeg kjøpte den i dems butikk.

                    Nå har jeg ikke lenger problem med at motoren rister løs, men det jeg lurte på var, er det noen som har noen tips til hvordan jeg skal stille inn denne motoren?

                    Det er jo 2 skruer. en tomgangs skrue og en bensin nål skrue. Stemmer vel det?

                    Hvis vi skrur begge inn på null. HVor mange runder har dere skrudd dem ut?

                    Hilsen en fersking!

                    Comment


                    • #70
                      du må nok begynne å stille slik de kom fra fabrikken.

                      hvis du bare har 2 skruer (tomgang trenger du som regel bare å stille på den som gjelder i fart. i min motor er det en "tumb screw" (skrue som man stiller på med fingrene)

                      la oss si at du har ønsket turtall på tomgangen, og skal stille på den andre skruen.

                      1. regel ikke still mer enn 1/8 dels turn om gangen.
                      2. når du gir full gass skal bilen reagere med en gang uten å nøle etter at den har stått på tomgang i 10sek
                      3. når du gir full gass skal bilen gi en synlig stripe med eksos etter seg (hvis ikke får den for lite)
                      4. bilen skal ikke fuske (da får den for mye bensin)
                      5. temperaturen på kjøle toppen skal være mellom 110-130 grader. dvs at hvis du legger litt spytt/vann oppå skal dette tørke vekk på ca 3-4 sek.

                      6. når bilen står på tomgang skal den spytte litt bensin utav eksosen, slik at det gjerne blir et lite "bensin" merke i bakken når bilen står på tomgang.
                      7 det er viktigere at du kjører med for mye bensin enn for lite da for lite gir større temperatur og det er lettere at stempelet skjærer seg.

                      håper dette hjelper!
                      Håkon Madsen, 1988
                      Kyosho VoneS

                      Comment


                      • #71
                        Tusen takk, masse hjelp.

                        Var i butikken i dag også. Fikk mange bra tips der. Så nå tror jeg det skal gå bra her. Viste seg at tomgnangen stod helt feil fra fabrikk, så for å få den til å gå måtte jeg gi masse bensin. å da gikk den ikke på tomgang

                        Comment


                        • #72
                          Her er det ikke mange som skriver
                          MEn er det noen andre som har hatt problemer med bremsen? min smelta etter 5 min.

                          Comment


                          • #73
                            Startssnor..

                            Har trøbbel med startssnoren min, når jeg drar den ut, vil den ikke gå inn igjen :? 8-| Noen som har tips om hvordan jeg kan få det fikset? =P
                            Alex - 1991 Modell.
                            Kyosho Pure Ten Alpha 3 GP til salgs

                            Comment


                            • #74
                              er vel fjæra som har hoppet av. Foreslår at du tar å skrur av startsnora å ser
                              Stian Solberg (89) >>>> Farsund RC klubb
                              Kyosho V-One RRR Shimo Edition

                              Comment


                              • #75
                                Re: Startssnor..

                                Originally posted by Kyosho91
                                Har trøbbel med startssnoren min, når jeg drar den ut, vil den ikke gå inn igjen :? 8-| Noen som har tips om hvordan jeg kan få det fikset? =P
                                kjøp ny snorstart
                                A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                                alt under 1200 cc er en startmotor.
                                R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X