Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilken bil for asfaltbane?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilken bil for asfaltbane?

    Hei,

    Jeg er i ferd med å skaffe en del nytt RC-utstyr, bla en asfalt racer. Har sett litt på Kyosho Inferno GT-2, men det er en del ting jeg ikke liker med denne. For det første er det et RTR sett, mens jeg er på utkikk etter noe litt mer racing klart.

    Ting jeg vil ha inkludert i settet:

    -1:8 skala
    -Bør være et KIT!
    -Krengningshemmere (Sway-bar)
    (Motor kan gjerne være inkludert, og kom gjerne med tips til motor dersom den ikke er inkludert)

    Har dere noen tips?
    Last edited by Nazgarot; 26 May 2009, 17:35.
    Espen D - 1981 model - USA - 1, med stort sett alt byttet/tunet; Savage SS 4,6: 3 speed, reverse, + mye modifisering; Hellfire SS, K4,6 HO ++; E-revo BL; 2x Mini-Z AWD; Noen gamle el buggyer; HiTech Agressor CRX 3Ch FM 40 MHz; En dunge med 27 MHz sendere...

  • #2
    Banebil???!

    Sorry, her er du helt ute og kjører. Det du mener en "banebil" må ha, har ingenting på en asfaltbane og gjøre. Centerdiff og Tre sko alu clutch er noe som kun brukes på offroadbiler.
    Eneste bilklassen som dekker dine "krav" er 1:8 buggy, og her har de fleste bilene det utstyret du ber om.
    Tom Eftevåg
    Kristiansand
    1964 mod.

    Comment


    • #3
      Bedre nå?

      Hvorfor benyttes ikke midtdiff i banebiler? Er ganske sikker på at Inferno GT2 og tilsvarende har midtdiff.
      Espen D - 1981 model - USA - 1, med stort sett alt byttet/tunet; Savage SS 4,6: 3 speed, reverse, + mye modifisering; Hellfire SS, K4,6 HO ++; E-revo BL; 2x Mini-Z AWD; Noen gamle el buggyer; HiTech Agressor CRX 3Ch FM 40 MHz; En dunge med 27 MHz sendere...

      Comment


      • #4
        inferno gt 2 ikke mitdif det sitte to trins gir kasse der

        Comment


        • #5
          vet at Snappy79 har en 1:8 on-road racing bil som går noe helt vannvittig bra. husker ikke navnet, men du kan vel sende PM og spør
          Tim Dongelmans, KleppRC Club, TRF416/Speed Passion
          Sandnes Osteopati Senter
          http://www.osteopaten.info/index.html

          Comment


          • #6
            Centerdiff

            Centerdiff benyttes for og gjøre bilen enklere å kjøre på løst/glatt underlag. Jo bedre grep det er i banen, jo fastere diff bruker vi. På asfalt er grepet så bra att bilen tåler og kjøres med like mye trekk forran og bak.
            Tom Eftevåg
            Kristiansand
            1964 mod.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Nazgarot View Post
              Bedre nå?

              Hvorfor benyttes ikke midtdiff i banebiler? Er ganske sikker på at Inferno GT2 og tilsvarende har midtdiff.
              Hei,inferno gt2 har ikke midt diff,den er byttet ut med 2trins gir
              Det er en kjempe fin bil å kjøre,tåler juling å kan kjøres både på asfalt å grus. Er egen klasse for denne bilen i statene GT klasse-buggy basert on-road, se link http://www.rctech.net/forum/nitro-ro...ased-road.html

              Men det er ikke skikkelig race car,da må du ha en mugen mrx4r eller Serpent 950r eller noe sånt! Blir litt dyrere også
              www.buggyshop.no TEAM BUGGYSHOP
              CASTER RACING ZX-1.5R&S10B SAVOX GO-Engines 4PK
              +++

              Comment


              • #8
                GT class?

                Er det noen som konkurerer i GT klasse i norge? Virker å være en morsom klasse.

                Ellers ser jo både mugen mrx4r og Serpent 950r interesanne ut. Stiller disse i samme klasse som Kyosho V-one eller evolva? Finnes det en "mindre" klasse for onroad biler i 1:8 skala?

                Blir mange spørsmål her, men jeg har null erfaring med onroad...
                Espen D - 1981 model - USA - 1, med stort sett alt byttet/tunet; Savage SS 4,6: 3 speed, reverse, + mye modifisering; Hellfire SS, K4,6 HO ++; E-revo BL; 2x Mini-Z AWD; Noen gamle el buggyer; HiTech Agressor CRX 3Ch FM 40 MHz; En dunge med 27 MHz sendere...

                Comment


                • #9
                  Skal du kjøre onroad racing kan du glemme inferno gt i alle fall.

                  1:8 track er å regne som dyrt, og det er få deltagende i Norge i disse dager.
                  Finn deg en brukt 1:10 fuel touring . F.eks Mugen MTX4, Serpent 720 eller noe i den duren.
                  Da har du en 100% asfalt løpsbil, du får som regel med "gratis" deler og du får noe som funker.

                  Inferno GT blir som Nikko i forhold.
                  Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                  - NiceShot.no

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Nazgarot View Post
                    Er det noen som konkurerer i GT klasse i norge? Virker å være en morsom klasse.

                    Ellers ser jo både mugen mrx4r og Serpent 950r interesanne ut. Stiller disse i samme klasse som Kyosho V-one eller evolva? Finnes det en "mindre" klasse for onroad biler i 1:8 skala?

                    Blir mange spørsmål her, men jeg har null erfaring med onroad...
                    Så vidt jeg vet,så er det ingen GT-klasse her i norge. Men var bare for å vise deg at inferno gt-2 er en bra bil som er morsom å kjøre den er ingen skikkelig banebil men går ann å kjøres litt på gata også,uten å bli ødelagt
                    Skal du ha skikkelig on-road bil,er det beste å ta seg en tur på en bane/klubb i nærheten å spørre der Disse er best å holde på en bane,da gate-kjøring dreper disse bilene ganske fort!
                    Vet ikke hva du skal bruke bilen til,så vanskelig å anbefale noe her.Som sagt,ta deg en tur til en klubb/bane
                    www.buggyshop.no TEAM BUGGYSHOP
                    CASTER RACING ZX-1.5R&S10B SAVOX GO-Engines 4PK
                    +++

                    Comment


                    • #11
                      Takk for alle tips.

                      Da har jeg litt mer idè om hva jeg skal se etter.


                      mvh

                      ED
                      Espen D - 1981 model - USA - 1, med stort sett alt byttet/tunet; Savage SS 4,6: 3 speed, reverse, + mye modifisering; Hellfire SS, K4,6 HO ++; E-revo BL; 2x Mini-Z AWD; Noen gamle el buggyer; HiTech Agressor CRX 3Ch FM 40 MHz; En dunge med 27 MHz sendere...

                      Comment


                      • #12
                        1:8 vs 1:10

                        Som Tim sier så har jeg en 1:8 track bil. Det er en Serpent 960 jeg har. 950 er vel regnet som veteran bil i dag, og så og si nesten umulig å få tak på.

                        I dag er det 960, 966, Evolva og Mugen MRX-4R som er det å gå for.

                        Men som sagt er det dyrt med 1:8. Jeg kjører bare det litt på gøy, så det blir ikke så veldig dyrt for meg enda.

                        1:10 er sinnsykt nok. Det henger meget godt på veien. Er noe vanskeligere å kjøre kontra 1:8, men om man setter bilen godt opp, så er det topp å kjøre.

                        Dekk, reserve deler, og ikke minst motorer er en del billigere.

                        Let litt på forumet under selges etter en brukt Serpent 720, V-One RRR eller Xray NT-1.

                        Ligger også mye på det svenske forumet av samme navn. Har kjøpt en del biler fra Sverige selv, og det har funker veldig bra. Må betale 25% moms, men med så bra valuta som vi har i dag er det nok noe billigere å kjøpe fra Sverige. Så nettopp en Serpent 720 med motor gått 2 lliter, servoer og et ekstra rullende chassi + et nytt kit i eske for 4500. Det er helt sykt billig.
                        Last edited by snappy79; 29 May 2009, 23:31.
                        Asgeir Kinn 1979
                        RRR - RB - 4PK

                        Comment

                        (RS) Radiostyrt.no Statistics

                        Collapse

                        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                        Welcome to our newest member, Erik-M.
                        Working...
                        X