Announcement

Collapse
No announcement yet.

1/8 Track

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 1/8 Track

    Legger ut en tråd for og lodde stemningen for og fortsatt holde liv i 1/8 track klassen.
    Vi trenger å være flere enn 5 stk på NC løp. Vi klarer jo heller ikke og stille mange nok for å få et GYLDIG NM.
    Vet det er mange som sitter på UTSTYR.
    Det er di samme som går igjen på hvert løp hele tiden. Det er heller ikke farlig for NYE og melde seg på.
    Vi har ALLE vært NYBEGYNERE.
    Send meg gjerne en PM eller skriv en komentar her på hvordan dere vil at vi skal fortsatt klare og holde liv i klassen.......
    Frode Iversen
    Bil: Capricorn Lab C801€ JP GIMAR Engiens/ Jp R03 sp € Futaba 4PK € Capricorn Tires € Byron Prodriver 25%Gen2

  • #2
    Vel, jeg tror det er litt vanskelig å "blåse liv i" de gamlekara som har lagt opp, men har utstyr. De som har gitt seg, har gjerne gjort det for en grunn: Mangel på tid eller penger som regel, eller begge.

    Derimot er det flere meget dyktige 200mm sjåfører som også har 1:8 utstyr, de har jeg tro på at det går an å få med!

    Men det må ikke bli for mye stress å kjøre to klasser... hva med å foreslå NM på samme helg, men at at dagen "deles i to", slik at man kan konse på én ting av gangen? Det er da underforstått at ingen reiser hjem når deres klasse er ferdigkjørt!

    Enda viktigere: I Norge er det åpent for svensker å delta! Vi fikk jo en svenske som norgesmester i 4WD 1:10 elbuggy i år! Så, ta kontakt med svenskene og tilpass datoen for NM slik at de kan delta!!!

    2011: Slå sammen Nordisk og NM!!!

    NC vil være for "locals", her må du ringe og mase på gutta og få dem med...
    Life's too short to go slow! www.ymr.no

    Besøk mitt showroom

    Comment


    • #3
      Her kom det masse av intresse Svein Harald og gripe fatt i.
      Og det kommer til og skje.
      Har også fått en tilbake meld på at det vil dukke oppe mellom 5-6 nye til neste sesong, Men tar ikke den gleden helt på forskudd enda.
      Det hadde vært morro om vi kunne stillt fullt finale heat på alle løpa til neste sesong.
      Frode Iversen
      Bil: Capricorn Lab C801€ JP GIMAR Engiens/ Jp R03 sp € Futaba 4PK € Capricorn Tires € Byron Prodriver 25%Gen2

      Comment


      • #4
        Originally posted by frodei View Post
        Her kom det masse av intresse Svein Harald og gripe fatt i.
        Og det kommer til og skje.
        Har også fått en tilbake meld på at det vil dukke oppe mellom 5-6 nye til neste sesong, Men tar ikke den gleden helt på forskudd enda.
        Det hadde vært morro om vi kunne stillt fullt finale heat på alle løpa til neste sesong.
        Flott! Skal selv prøve å prioritere 1:8 igjen, 1:10 OR har jeg litt for mye "throttle jam" for å få helt til...

        Og Bukta med ny asfalt var jaggu digg!!!
        Life's too short to go slow! www.ymr.no

        Besøk mitt showroom

        Comment


        • #5
          Ja Bukta ble J.... bra den nå med ny asfalt. Skulle bare ønske vi hadde hatt flere løp der pluss på andre baner...
          Frode Iversen
          Bil: Capricorn Lab C801€ JP GIMAR Engiens/ Jp R03 sp € Futaba 4PK € Capricorn Tires € Byron Prodriver 25%Gen2

          Comment


          • #6
            Ja, det der er også noe som må forsøkes å jobbe med!

            Prøvde selv å få til NC-løp på Lørenskog og Valdres, men de ville ikke...

            Hør med Frank og prøv i alle fall å få spikra Kodal og Lørenskog i tillegg til Bukta!

            Selv på en bitte liten bane som den i Skien så vil en 1:8 være vesentlig raskere enn en 200mm... de er bare noen cm bredere og lengre, og får fint plass på alle baner en 1:10 får plass på! Men grep og power er i en helt annen dimensjon -de er jo faktisk laget for å gå fort rundt en racerbane, i motsetning til touring/ladies cup som er laget for å gjøre det vanskelig å kjøre fort rundt en bane / gjøre hva den kan for å havne på taket... personlig synes jeg det er morsommere å støvsuge hjemme enn å kjøre 200...
            Life's too short to go slow! www.ymr.no

            Besøk mitt showroom

            Comment


            • #7
              Nå vil jeg ikke gå slik ut mot gutta som kjører 200mm da. Fordi vi som kjører 1/8 track får som regel hjelp av dem på løpa.
              Å det er greit at 1/8 og 1/10 kjører på samme dager.

              Men ja skal ta en prat med Frank ang di Banene som du skriver.
              Frode Iversen
              Bil: Capricorn Lab C801€ JP GIMAR Engiens/ Jp R03 sp € Futaba 4PK € Capricorn Tires € Byron Prodriver 25%Gen2

              Comment


              • #8
                Nå har jeg solgt mitt 1/8 track utstyr, men syntes bilen var skikkelig gøy å kjøre, men det er jo 200mm track også. Men aldri si aldri... se på skiftet vi har hatt i år fra SS til Mod. Folk konkurrerer der det er flest folk så enkelt er det tror jeg.

                Som SHY sier så er det nok vanskelig å få med dem som har gammelt utstyr liggende.. Dette er jo som regel eldre utsyr, som ikke er konkurranse dyktig lengre. Har du en motor som er 1 år gammel så henger du nok raskt etter. Det samme gjelder vel selve bilen.

                Når dere tenker på NC løp litt utenfor Oslo så kan kanskje Klepp RC være en løsning om stemningen er på plass, bør vel ikke ta mange minuttene å ringe de 5 førerne og lodde stemingen

                Klepp RC er på vei opp igjen med tanke på midre skala biler som 1/10 og kanskje etterhvert 1/8. Svært mange av de som er aktive 1/5 førere på klepp i dag er tidligere 1/8 track førere. Kanskje et lokalt løp på deres hjemme bane ville kunne blåse litt liv i klassen igjen, og at disse får blod på tann igjen. Ikke det at jeg tror de vil stille opp med bilene sine, men se på vil de helt sikkert, og da er praten i gang.... Dette må selges inn.

                I 2007/08 var jeg den eneste på klepp som kjørte en konkurranse bil mindre en 1/5 skala. I dag er situasjonen en helt annen. Vi er 4-5 aktive førere i 200mm Track. Men på elektro siden er det sikkert opp i mot 20 førere. På elektro siden har disse kommet i løpet av det siste året, og dette er en enorm utvikling tatt i betraktning at stemningen for mindre skala var under null da jeg først besøkte klubben i 2007.

                Når det gjelder at løpsdagene deles i to under f.eks NM så blir det helt feil for oss som har reiste 7-10 timer for å kjøre f.eks 200mm Track. Deles dagen i to vil det bli helt naturlig for oss å reise hjem etter endt løp. Om det motsatte skjer, at 1/8 track kjøres første halvdel av søndagen vil vi sitte med dødtid halve dagen, og vil komme hjem veldig sent, pluss at den totale opplevelsen vi sitter igjen med er at arrangementet var dårlig, og med lite flyt. Spesielt spennende blir det om det regner på formiddagen, og sol og fint på ettermiddagen, da er det sikkert mange fornøyde førere.

                Det må tenkes slik at Norgesmesterskap skal være tilretttelagt på en slik måte at flest mulig fra Norges land kommer og kjører, og at det ikke legges opp et løpsoppsett med en grunntanke om at alle førerne har 1 times kjøre tur hjem (østlandsmesterskap).

                I dag er det jo slik at vi velger å forlate banen før 1/8 track finalen starter dersom man ikke har kvallet inn til finalen i 200mm Track. Da er vi hjemme klokken 10-11 tiden, i stede for 12-01 tiden.

                Når det gjelder en sammenslåing av Nordisk og NM så er det litt dumt på flere måter. Dette er de eneste to løpene som de fleste av oss kjører som er lagt opp over to eller flere kjøre dager. Slåes disse i sammen mister vi dessverre et fantastisk løp. Vi som har familie får også lettere igjennom disse to "status" løpene på hjemme fronten. Slåes disse sammen, kommer vi også der dårligere ut

                Et løp som går over to dager er mye mer interessant for oss litt rundt om i Norge å kjøre ettersom det blir en skikkelig tur ut av det, og forholdet reise/rc - tid blir mye bedre.

                Har du flyttet Frode? Bor du ikke i Sauda lengre?
                Asgeir Kinn 1979
                RRR - RB - 4PK

                Comment


                • #9
                  Originally posted by frodei View Post
                  Nå vil jeg ikke gå slik ut mot gutta som kjører 200mm da. Fordi vi som kjører 1/8 track får som regel hjelp av dem på løpa.
                  Å det er greit at 1/8 og 1/10 kjører på samme dager.

                  Men ja skal ta en prat med Frank ang di Banene som du skriver.
                  Jada... bare litt vennskapelig mobbing!
                  Life's too short to go slow! www.ymr.no

                  Besøk mitt showroom

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by SHY View Post
                    Prøvde selv å få til NC-løp på Lørenskog og Valdres, men de ville ikke...

                    Hør med Frank og prøv i alle fall å få spikra Kodal og Lørenskog i tillegg til Bukta!
                    Hei
                    På Lørenskog(sørli) kjører vi bare 1:10 biler,banen er IKKE til bruk for 1:8 track da disse bråker for mye i forhold til 1:10 og vi har naboer å tenke på
                    vi kommer ikke til å tillate noe bruk av disse på banen
                    Georg Ellingsen 67 som er lei alle idiotene som klager på alt
                    www.rcbil.no
                    TEAM XRAY NT1 - FUTABA 4PKS - MATRIX - SAVOX - HUDY

                    Comment


                    • #11
                      Her var det mange gode tanker og forslag. Når det gjelder NM, så er jeg helt enig i å kjøre det dagen før eller etter ett nc i 200mm eller ls.
                      Frank Lyder Clementz Kodal RC
                      HARM SX-3, og masse annet...
                      www.tktrading.no
                      www.radiostyrt.no

                      Comment


                      • #12
                        Sorry Georg! Gikk litt for fort der... mente Kodal og Spydeberg!
                        Life's too short to go slow! www.ymr.no

                        Besøk mitt showroom

                        Comment


                        • #13
                          Dæsken... Har en PB hengende på veggen hjemme, tatt rett av banen og hengt opp.. Hadde vært artig å kjøre NM i 1/8 track - men da seff med noe mer "up to date" utstyr,,,,
                          No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
                          XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
                          www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

                          Comment


                          • #14
                            Skal vi prøve å ta en ny opptelling med hvem som har planer om å kjøre NC-løpene og NM i år. Jeg vet at det er noen nye som har kjøpt seg utstyr men ikke hvem og hvor mange. Jeg skal kjøre
                            Xray RX8 1:8 track Xray NT1 1:10 fueltouring Calandra Racing Concepts 1:12

                            Comment


                            • #15
                              I'm in!
                              Life's too short to go slow! www.ymr.no

                              Besøk mitt showroom

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X