Announcement

Collapse
No announcement yet.

Min nye Serpent F-180

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Min nye Serpent F-180

    Da har jeg endelig klart å slå klørne mine i en Serpent F-180!! Jeg tror det kun finnes 2 eller 3 (nye) igjen i Europa.
    Dette må være den flotteste og mest elegante RC bil som er laget. Det gjenstår å få lakkert bodyen, men jeg er ikke sikker på design enda. Den carry casen som fulgte med var utrolig praktisk for transport av bilen + utstyr

    Jeg skal se om jeg kan få tatt noen skikkelige bilder av bilen, disse er tatt med mobilkamera.

    Det er en synd og en skam at 1/8 Formel 1 klassen aldri slo an, jeg har lenge hengt på Serpent nå for å prøve å puste liv i denne klassen igjen. Hvis Tamiya kjører igang produksjonen på F201 igjen, kan det muligens blir kjørt i gang en 1/8 Formel 1 klasse.

    Click image for larger version

Name:	29032011334.jpg
Views:	1
Size:	39.4 KB
ID:	788456 Click image for larger version

Name:	29032011337.jpg
Views:	1
Size:	37.3 KB
ID:	788454 Click image for larger version

Name:	29032011336.jpg
Views:	1
Size:	41.4 KB
ID:	788455
    Serpent 733, RB R8, Futaba servoer, Digital Xtreme TX/RX
    Serpent F180, Mega FT 0.28 (skikkelig RWD 1/8 F1)
    BSD 904T (basher bil)

  • #2
    Bygde en slik for en kunde for 2 år siden, utrolig kul bil!!

    Comment


    • #3
      Det er en fantastisk bil ja. Det som imponerer meg med denne bilen, er det utrolige fokuset på detaljer, og rett og slett nivået på engineering på designet.

      Den skal nok stort sett stå fint i ro på hylla, og kjøres en og annen søndag når det er skyfri himmel og nydelig vær Da kan bilen få skinne på banen.
      Serpent 733, RB R8, Futaba servoer, Digital Xtreme TX/RX
      Serpent F180, Mega FT 0.28 (skikkelig RWD 1/8 F1)
      BSD 904T (basher bil)

      Comment


      • #4
        Ramå. Du må melde deg på løpet på lørdag på Klepprc.no

        Ta med deg 733'en og bli med. Vi
        Trenger folk.

        Blir kun kjøring om banen er "tørr".
        Asgeir Kinn 1979
        RRR - RB - 4PK

        Comment


        • #5
          Hehe, litt dumt å bli med på klubbmesterskap når jeg ikke er medlem av Klepp RC klubb

          Jeg har heller ikke fått tunet motoren skikkelig enda, og har ikke fått kjørt noe så langt i år. Jeg har ikke transponder heller
          Serpent 733, RB R8, Futaba servoer, Digital Xtreme TX/RX
          Serpent F180, Mega FT 0.28 (skikkelig RWD 1/8 F1)
          BSD 904T (basher bil)

          Comment


          • #6
            Klubbmesterskap. Dumt navn. Løpet er åpent for alle.

            Transponere ordner vi. Jeg har flere, pluss at flere andre har flere.

            Er ikke mange som har kjørt til nå i år. Så der er du ikke alene.

            Tuning må gjøres hver gang du kjører uansett, så det ordner vi også.

            De fleste av de som kjører i morgen tar disse løpene som trening. Er mye testing som skal gjøres nå i starten på sesongen. Om du ikke vil kjøre løp kan du iallefall ta turen ut om ikke annet. Om det passer da.
            Asgeir Kinn 1979
            RRR - RB - 4PK

            Comment


            • #7
              utrolig fin bil, hvor fikk du tak i denne?
              biler: swift 2, inferno st, mini inferno, serpent s400,tamiya TRF 415, swissflash tyrell

              "I don't know what you americans call it, but in Norway, we call it aircondition''

              Comment


              • #8
                Hei,

                Det ble dårlig med tid idag desverre, men jeg kommer gjerne ut en annen gang i nær fremtid. Når har dere treninger? Jeg takker gjerne ja til litt tuning tips, jeg tror også jeg har clutchen stilt inn litt feil (tror den tar litt tidlig).

                Turbosoppen, jeg fant denne i Slovenia. Det skal nok godt gjøres å få tak i en.
                Jeg har hørt rykter om at det fortsatt er en i Polen, du kan jo sjekke der
                Serpent 733, RB R8, Futaba servoer, Digital Xtreme TX/RX
                Serpent F180, Mega FT 0.28 (skikkelig RWD 1/8 F1)
                BSD 904T (basher bil)

                Comment


                • #9
                  på internett butikk eller var du der fysisk? uansett, serpent's biler er noen av de peneste bilene som er laget, men jeg finner aldrig noen til salgs.
                  biler: swift 2, inferno st, mini inferno, serpent s400,tamiya TRF 415, swissflash tyrell

                  "I don't know what you americans call it, but in Norway, we call it aircondition''

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by TURBOSOPPEN View Post
                    utrolig fin bil, hvor fikk du tak i denne?

                    Ligger en ny en på ebay.
                    Asgeir Kinn 1979
                    RRR - RB - 4PK

                    Comment


                    • #11
                      Jeg så den på ebay, men reagerte på at det ikke var faktiske bilder av selgers bil / eske med bil i. Jeg synes det er tryggere med forhandler

                      Jepp, Serpent kan det å lage biler! Jeg er storfornøyd med F180en, og det skal bli enda bedre når jeg får malt bodyen til den. Jeg må også få kjøpt skum dekk til den som skal brukes til å kjøre med. Gummidekkene er kun til display.
                      Serpent 733, RB R8, Futaba servoer, Digital Xtreme TX/RX
                      Serpent F180, Mega FT 0.28 (skikkelig RWD 1/8 F1)
                      BSD 904T (basher bil)

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by TURBOSOPPEN View Post
                        på internett butikk eller var du der fysisk? uansett, serpent's biler er noen av de peneste bilene som er laget, men jeg finner aldrig noen til salgs.
                        Jeg kjøpte den på internett, www.toprc.eu
                        Serpent 733, RB R8, Futaba servoer, Digital Xtreme TX/RX
                        Serpent F180, Mega FT 0.28 (skikkelig RWD 1/8 F1)
                        BSD 904T (basher bil)

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Ramå View Post
                          Jeg så den på ebay, men reagerte på at det ikke var faktiske bilder av selgers bil / eske med bil i. Jeg synes det er tryggere med forhandler

                          Jepp, Serpent kan det å lage biler! Jeg er storfornøyd med F180en, og det skal bli enda bedre når jeg får malt bodyen til den. Jeg må også få kjøpt skum dekk til den som skal brukes til å kjøre med. Gummidekkene er kun til display.
                          Pleier aldri å være bilder av en bil som er ny... Bildet av en uåpnet eske er som regel nok. Man er sikret mot svindel via Ebay om varen ikke viser seg å være noe annet en det man får oppgitt i annonsen.
                          Asgeir Kinn 1979
                          RRR - RB - 4PK

                          Comment


                          • #14
                            Ah, da så. Da ville jeg nesten slått til mens sjansen er der, det er ikke sikkert den kommer igjen Jeg har bare litt trust issues med å kjøpe fra privatpersoner.

                            Jeg vet at de selges noen få plasser i Asia også enda, men frakten alene kommer visst på oppimot 2000, da pakken veier 14kg og er ganske diger. Så kommer moms (med mindre de "tuller" litt med fakturaen for deg) , så du kan ende opp med å betale 10.000 + hvis du kjøper derfra...
                            Serpent 733, RB R8, Futaba servoer, Digital Xtreme TX/RX
                            Serpent F180, Mega FT 0.28 (skikkelig RWD 1/8 F1)
                            BSD 904T (basher bil)

                            Comment


                            • #15
                              14 kg? var pakka fylt med blyhaggel isteden for bobleplast?
                              biler: swift 2, inferno st, mini inferno, serpent s400,tamiya TRF 415, swissflash tyrell

                              "I don't know what you americans call it, but in Norway, we call it aircondition''

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X