Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nova omega x6 i serpent Problem IGJEN!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nova omega x6 i serpent Problem IGJEN!

    Ok! igjen! problem..

    Har en Nova Omega x6 ( tror den er i fra 2001 ) I dag var første gang den ble startet i min Gamle Serpent Vector NT ( min favoritt )
    Den starta på FØRSTE Kicke på start boksen!

    Så nå har jeg kjørt den inn 2 - 3 tanker på tomgang og skulle til å kjøre på 1/4 gass.

    Men det som skjer er at den "ruser" seg opp og begynner å lage "ne-ne-ne-ne-ne-ne-ne" lyder ( L O L ) men gapet i forgasseren er lukket ( "1mm" åpning ) Justerte og det ble bedre... Men den har fortsatt seriøse problemer.. Så for å ikke ødlegge noe i innkjøringen så stoppet jeg den ganske raskt. Noen ganger bare ruser den seg opp uten "ne-ne-ne-ne " lydene, men vil ikke ned på tomgang! var redd den skulle skjære seg :S


    Hva tror dere er faktory settingene på denne motoren?

    Den har en low needle en mid needle og en High speed needle.

    Men når denne så kalte "ne-ne-ne-ne-ne-ne" lyden kommer, så gir jeg gass litt kjapt og den roer seg.. Men det kommer mye blå røyk ut...


    Hva gjør jeg galt!? og hva må jeg justere på?

    Hadde disse problemene for noen år siden, Men så gikk jeg over til Hpi baja 23cc og har dessverre glemt alle triksa..


    Hvis noen klokinger der ute kan gi meg svar på dette, Er jeg veldig takknemlig

    Ikke vær dag jeg skaffer en motor fra 2001 som ikke har blitt startet før, å lå i innpakning ! ( nesten "vintage" i mine øyne! )


    Takker for svar! ( sikkert ett spørsmål som har blitt spurt flere 1000 ganger, og har gått i generasjoner... men men.. )

  • #2
    Sjekk for luft lekasjer..
    Kanskje en ny plugg også..
    Prøv å gi den litt mer på lsn..
    sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

    Comment


    • #3
      ok .. Lekasje var det ikkje, Ny plugg har jeg i, skal prøve LSN.. skal prøve å legge ut video av hva jeg mener senere i kveld.. Takker for svar

      Comment


      • #4
        Kommer ikke opp video i dag.. Begynte å PØS regne.. Seriøst..
        Men! jeg fikk det til! det jeg gjorde var å sette nålene sånn ca likt som den gamle motoren som jeg hadde i før. Det var en Omega sx 21 .. Den starta og den gikk fort alle rede på 1/4 gass.. Syk aks.. Akuratt som i gamle dager! O YEAH!

        Takk for svar! Fant ut at det også lakk i tanken.. prøver å skaffe ny men det er ikke lett...

        Hvis noen der ute har en tank! Si i fra!

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X